כך תדעו איך לצלם תכשיטים על דוגמניות

כך תדעו איך לצלם תכשיטים על דוגמניות

ישנם שני סוגים עיקריים של צילום המיועד לתכשיטים. האחד הוא צילום לקטלוגים אשר דורש תצוגה פשוטה של המוצר, שתראה את התכשיט בצורה הכי קרובה למקור שרק ניתן כדי להמחישו ללקוחות מתעניינים. הסוג השני הוא צילום תדמית אשר נועד ליצור אווירה סביב התכשיט באמצעות רקע יצירתי וקונספט ברור. צילומי תדמית משקפים את המותג בכללותו כמו גם את הסיפור שעומד מאחורי הקולקציה

לרוב צילומי תדמית יעשו בעזרת דוגמניות אשר עונדות את התכשיטים עליהן. למטרה זו נדרש צילום שונה בתכליתו מאשר זה של צילומי הקטלוג. כדי להשיג את תמונת התדמית האידאלית יש להבין את מלאכת הצילום העדינה מאחורי הקלעים. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על צילום תכשיטים על דוגמניות.

התכשיט תמיד במרכז

גם כאשר אינכם מצלמים את התכשיטים לקטלוג עליכם לשמור על התכשיט במרכז התמונה. לכן, יש להקפיד להנחות את הדוגמנית להתנועע באופן שמדגיש את התכשיט בתור העניין העיקרי שאליו צריכה העין להימשך. בניגוד להפקות אופנה שבהן התכשיט הן אביזר, בצילומים אלו הוא הנושא ואליו תופנה כל תשומת הלב. 

ככלל, כאשר אתם עובדים עם דוגמניות הרשו לעצמכם לביים את התמונה ולהדריך את הקומפוזיציה. זכרו שאתם כצלמים רואים את התמונה הגדולה (פשוטו כמשמעו), ואילו הדוגמנית אינה תמיד מודעת למה שמשתקף בעדשה שלכם. אך הישמרו שלא לביים יתר על המידה, כדי להעביר את המסר שאליו אתם חותרים דרך התמונה וליצור הזדהות אצל הלקוחות ולא תחושת זיוף. 

תאורה זה שם המשחק

 

כמובן שיש לתת מחשבה מעמיקה בנושא התאורה. כאשר מצלמים את התכשיטים לבדם, ניתן ואף רצוי להשתמש בתאורה פשוטה אשר ברובה מורכבת מאור יום טבעי. אך כאשר ישנה דוגמנית בצילומים יש גם להתחשב בדרך שבה היא תיראה תחת התאורה שאתם מציבים. הרי לא תרצו שהתכשיט יהיו מרשים ובוהק אך הדוגמנית לעומת זאת לא תיראה במיטבה. יש לשאוף לתמונה הומוגנית ונעימה לעין, רק כך תשיגו את האווירה שאליה אתם שואפים. לכן מומלץ שלא להשתמש בפלאש במהלך צילומים מסוג זה, הפלאש עלול ליצור הארה חזקה מדי על התכשיט אשר תשתקף חזרה למצלמה, ותפריע למראה התכשיט בתמונה. 

 

הדרך הנכונה להאיר את התמונה כאשר מצלמים תכשיטים על דוגמנית, היא באמצעות העמדה מחושבת של תאורה רכה ורציפה. כמו כן יש להעמיד מטריות צילום שיאפשרו פיזור אחיד של האור. כך תיווצר הארה אחידה שאינה משתנה מפגיעה בתכשיט. 

 

לסיכום, השקיעו מחשבה לפני ההגעה לסט ואפילו לפני ליהוק הדוגמנית אודות האווירה שאתם רוצים ליצור בתמונות. הכינו מראש אביזרים מיוחדים שאתם רוצים עבור יום הצילומים. יתכן ותידרש השקעה בשירותים של מאפרת וסטייליסטית אשר יחד אתכם יתנו מענה שלם לקונספט שבו בחרתם עבור התמונות. האמינו ברעיון שלכם ודבקו בו לאורך כל הדרך. 

 

שלומי ברנטל הנו צלם תכשיטים מקצועי. לפרטים, היכנסו לאתר https://shlomi.net/ 

תגובות