מחוז השרון: מחירי הדירות בכפר סבא עלו ב-3% ברבעון השני

מחירי הדירות בעיר כפר סבא עלו ב-3% בממוצע ברבעון השני של 2020 לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-2.212 מיליון שקל בממוצע – כך עולה מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבוצע בארגון קבלני השרון. לעומת הרבעון הקודם מדובר בירידה קלה של פחות מ-0.5%

רוני בריק נשיא התאחדות הקבלנים לשעבר ויור ארגון הקבלנים והבונים במחוז השרון. צילום יחצ

לפי נתוני הלמ”ס, כמות העסקאות בכפר סבא צנחה ברבעון השני של השנה ב-52% לעומת הרבעון הקודם וב-54% לעומת הרבעון המקביל. הירידה מיוחסת כמובן למשבר הקורונה שפגע קשות במשק הישראלי ובשוק הנדל”ן בפרט.

המשבר התפרץ בישראל ברבעון השני של השנה – החל מחודש מרץ ובחודשים הבאים אחריו. מתוך זה כחודשיים עם ישראל כולו היה ספון בבתים בסגר שהוטל ובשאר הזמן הוטלו מגבלות התקהלות של משרד הבריאות שצמצמו משמעותית את ההתנהלות במרחב הציבורי. המשבר התבטא היטב בכל הקשור לצריכה הפרטית של הציבור – ועסקאות נדל”ן בתוכה.

ניתוח הנתונים כלל גם התפלגות לפי מספר חדרים בכל דירה, וממנו עלה כי מחירי דירות 2.5-3 חדרים עלו ב-9% בממוצע לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-1.720 מיליון שקל בממוצע; מחירי דירות 3.5-4 חדרים עלו ב-4% ל-2.132 מיליון שקל; מחירי דירות 4.5-5 חדרים עלו ב-4% ל-2.627 מיליון שקל; ומחירי דירות גדולות יותר של 5.5-6 חדרים עלו ב-7% לעומת הרבעון המקביל ל-3.054 מיליון שקל.

 

לדברי רוני בריק, נשיא התאחדות הקבלנים לשעבר ויו”ר ארגון הקבלנים והבונים במחוז השרון, “עליית מחירי הדירות בכפר סבא ובערים אחרות במחוז השרון הן תוצר פשוט של מחסור עמוק בדירות שהוחרף עקב משבר הקורונה, ובנייה בכמות לא מספקת, מול ביקושים גבוהים למגורים בערים וגידול מתמיד באוכלוסיה. להערכתי ולצערי המגמה תימשך בשנים הקרובות ככל שלא יימצא פתרון להגדלה משמעותית של היצע של הדירות בשרון והמחירים ימשיכו לעלות. מלאי הדירות במחוז השרון הולך ומצטמצם ואני קורא למקבלי ההחלטות בשלטון המקומי וגם המרכזי לעודד את הבנייה באזור השרון – אם בהתחדשות עירונית או בקרקעות פרטיות – ובכמויות ענק. אני קורא לעיריות גם לשחרר חסמי בירוקרטיה שמכבידים ומעכבים מאוד את הבנייה בערי השרון, ויפה שעה אחת קודם”.

ברמה ארצית מחירי הדירות ירדו ברבעון השני ב-6% לעומת הרבעון הראשון השנה וב-3% לעומת הרבעון המקביל ב-2019. כמות העסקאות בכל הארץ צנחה ברבעון השני ב-31% לעומת הרבעון הראשון השנה. בחלוקה לפי מספר החדרים בדירה, מחירי דירות 1-2 חדרים ירדו ב-14% לעומת הרבעון הקודם, מחירי דירות 2.5-3 חדרים ירדו ב-7%, מחירי דירות 3.5-4 חדרים ירדו ב-6%, מחירי דירות 4.5-5 חדרים ירדו ב-7% ומחירי דירות גדולות יותר של 5.5-6 חדרים ירדו ב-2% לעומת הרבעון הראשון.

תגובות