חמש הדרכים שיעזרו לכם לחסוך בחשמל כאשר אתם מפעילים את דוד החשמל שלכם

חמש הדרכים שיעזרו לכם לחסוך בחשמל כאשר אתם מפעילים את דוד החשמל שלכם

הוצאות החשמל של משקי הבית זינקו בשנים האחרונות בעשרות אחוזים, בשל עליית מחירים מצד חברת החשמל. כיצד בכל זאת ניתן לחסוך? להלן חמש דרכים אפקטיביות.

חיסכון בהוצאות החשמל: כך תעשו זאת בצורה נכונה

אין ספק כי ההוצאה הכבדה ביותר לאחר שכר הדירה היא ללא ספק הוצאות החשמל. בתקופת הקיץ, חשבון החשמל יכול להגיע לאלפי שקלים ואף יותר מכך, ולכן לא מעט ישראלים נאלצים לבצע פריסת תשלומים או להימנע משימוש מוחלט בדוד החשמל לצורך חיסכון. מדובר בצעדים קיצונים, ולכן חשוב להבין כי ניתן בהחלט לחתור לחיסכון באמצעות מספר דרכים אפקטיביות. מהן? להלן הפרטים שכל אזרח חייב להכיר:

שימוש בטיימר

לא פעם אנחנו שוכחים לכבות את דוד החשמל, ובעקבות כך חשבון החשמל מזנק. באמצעות טיימר ניתן לקבוע מראש את הזמן בו יפעל הדוד, ולאחר מכן הטיימר מבטל את פעולת החימום באופן אוטומטי וללא צורך בתפעול מצדכם. ניתן לבצע רכישה של טיימר בעלות של עשרות שקלים בודדים בלבד – 350 ₪ לכל היותר, ובהתאם לכך להרוויח חיסכון אדיר בהוצאות החשמל השוטפות אותן מקבלים באמצעות שימוש קבוע בטיימר.

הימנעות מהפעלה בשעות השיא

שעות השיא של הפעלת החשמל הן בין השעות 12:00-17:00. עדיף להדליק את הדוד בשעות הערב, ובמידה ונדרש להשתמש בדוד בשעות היום הקפידו על הדלקה של הדוד לזמן קצר ככל האפשר. נוסף לכך, אם השמש בחוץ זה הזמן לנצל את האנרגיה הטבעית ולהימנע מהמדליק את דוד השמש, אלא רק במידת הצורך.

אם לא צריך – לא מדליקים

אם גם אתם הולכים ומדליקים באופן אוטומטי את דוד חשמל, אתם כנראה עושים טעות שעולה לכם ביוקר. בדקו קודם האם יש לכם מים חמים (בעיקר בימי הקיץ) ורק לאחר מכן הדליקו את הדוד, כאשר המטרה היא להדליק אותו לכמה שפחות זמן. דוד איכותי אותו מתקינה לכם חברה מקצועית יכול לספק לכם מים חמים במהירות של מספר דקות בלבד, ולכן במידה ויש לכם דוד חשמל ישן זה הזמן לבדוק אפשרות להחליף אותו בדוד חדש, כך שתוכלו להתקדם לעבר הדור הבא של דודי השמש.

תחזוקה שוטפת

לא פעם מסתבר כי דוד השמש שלנו תקול וכתוצאה מכך הוא צורך לא מעט חשמל לצורך הפעלה. על כן, מומלץ ליצור קשר עם אנשי מקצוע מומחים לתחום של דודי שמש לצורך ביצוע תחזוקה שוטפת הכוללת את ניקוי הדוד כמו גם בחינה כי הוא עובד באופן תקין. ככל שתקפידו לבצע את הפעולה הזו בזמן, כך שדוד החשמל יפעל כשורה.

התקנה של לוחות סולאריים

בשנים האחרונות אחד המגמות הבולטות בתחום של אנרגיה הוא אנרגיה סולארית המופקת דרך לוחות, אותם מתקינים על גבי הגג. מדובר בלוחות אשר קולטים את קרינת השמש, ובהתאם לכך מפיקים חשמל באופן עצמאי. למרות שמדובר בהשקעה ראשונית לא קטנה, החיסכון הכספי בחשבון החשמל שלכם יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים ואף יותר מכך. 

לסיכום, באמצעות הדרכים אותן הצגנו לכם כעת תוכלו לשנות את הרגלי הצריכה שלכם ובהתאם לכך לחסוך בהוצאות החשמל. מדובר בפעולות פשוטות וקטנות שכל אחד מאיתנו יכול לבצע, ובמידה ואתם זקוקים למידע נוסף ניתן בהחלט ליצור קשר עם חברת דודי חשמל מקצועית ובעלת המלצות בתחום לצורך שימוש יעיל בדוד החשמל כמו גם בחינה לגבי החלפה או תחזוקה שוטפת של הדוד, מתוך מטרה להתנהל בצורה חכמה ונבונה בכל ימות השנה.

תגובות