שערורייה בתיכון כצנלסון: באמצע שיעור בזום הוקרן איבר מין גברי

מאת: אירית מרק

טובי רוזנברג

שערורייה בתיכון כצנלסון בכפר סבא: אתמול, בעיצומו של שיעור באנגלית בכיתה י”ב שנערך באמצעות זום, הוקרנה במסכי הזום תמונה פורנוגרפית של איבר מין גברי. השיעור הופסק מיד והנהלת בית הספר החלה בבירור המקרה החמור. “מדובר במעשה חמור שחוצה גבולות באופן קיצוני ופוגע בתחושת המוגנות של כל משתתפי השיעור” כתב מנהל בית הספר טובי רוזנברג בהודעה להורים “אנחנו לא יודעים מי עשה את המעשה החמור והבוטה הזה שהוא ביטוי להטרדה מינית לכל דבר. אנחנו בודקים מול התלמידים ומחר נפנה לכל הגורמים האפשריים על מנת לזהות איך הדבר נעשה ומי הגורמים המעורבים באירוע באופן ישיר או עקיף. אני מבטיח שהמעורבים ימצאו תגובה קשה של הנהלת בית הספר וגבולות ברורים וחדים, שלצערי נחצו בעת האחרונה”

לחצו כאן להצטרפות לקבוצה המובילה בכפר סבא – כפר סבא שלנו

מעיריית כפר סבא נמסר: “מדובר באירוע חמור, הנבדק לעומק על ידי הנהלת בית הספר ויטופל בהתאם”.

כך או כך, בהנחיית ראש העיר תתכנס ישיבת מועצת עיר מיוחדת שלא מן המניין בנושא אלימות מינית ומיניות בריאה בקרב בנות ובני נוער, בעקבות אירועי השבוע שעבר, עת נחשף כי התלמידים תלו שלטים מיניים בוטים וחמורים כדרך קבלת פנים לתלמידות י’.

ראש העיר רפי סער החליט על קיום ישיבת מועצת עיר מיוחדת שלא מן המניין, שתידון בנושא אלימות מינית ומיניות בריאה בקרב בנות ובני נוער, בה ייקחו חלק הנהלת אגף החינוך העירוני, מנהלות ומנהלי בתי ספר, אגף קהילה וחברה, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, מנהלת הרשות העירונית למלחמה באלימות, סמים ואלכוהול ונציגי הנהגת ההורים וסיירת ההורים העירונית.

ישיבה זו היא אחת משורה של צעדים עליהם הנחה ראש העיר בעקבות פרשת השלטים בתיכונים בעיר – שלטים שהכינו תלמידי שכבת י”ב ובהם מסרים מבזים ופוגעניים כלפי בנות נוער בכפר סבא.
סער נפגש עם תלמידות ותלמידים מאחד התיכונים ובהמשך קיים פגישה עם נציגות מתיכונים שונים בעיר, כדי לשמוע על תחושותיהן ולפעול יחד ליצירת שינוי.

ראש העירייה רפי סער

ראש העיר, רפי סער: “אמש פגשתי את נציגות בתי הספר. היה  מפגש קשה מאוד, אבל מהחשובים שקיימתי מאז כניסתי לתפקיד כראש העיר כפר סבא – מפגש עם נערות שפשוט רוצות להרגיש בטוחות בבית שלהן, בבית הספר שלהן ובעיר שלהן – זה כל מה שהן רוצות, ואני מבטיח שאעשה כל מה שאוכל כדי שתחושת הביטחון תחזור לכל אחת ואחת מכן במהרה. אלו רגעים של חשבון נפש, ואני נחוש להבטיח לכל נערה ונער מרחב חיים מוגן ומכבד. לא נקבל התנהגויות פסולות ומשפילות”

חלק מהצעדים עליהם החליט ראש העיר, היו קיום שיח מקיף לאורך היום עם תלמידות ותלמידים על הנושא ועל השילוט המבזה בכל התיכונים והחטיבות בעיר, מפגש זום ושיח עם מנהלי התיכונים ואגף החינוך כדי לטיפול ומניעת הישנות מקרים דומים בעתיד, הרחבת מפגשים על תלמידות ותלמידים והכנת תוכנית הסברה מקיפה ופעילות מעמיקה ומתמשכת בכל בתי הספר.
בנוסף, החליט ראש העיר לכנס בהקדם את ועדת החינוך העירונית לדיון מיוחד בנושא אלימות מינית, מיניות בריאה, העלאת המודעות בקרב בנות ובני הנוער והכנת תוכנית מקיפה בנושא, ישיבה מיוחדת עם מועצת הנוער העירונית ודיון מיוחד של הוועדה העירונית למיגור האלימות.

סער: “התחייבתי בפני התלמידות בעיר, שהעירייה תקיים פעילות עמוקה, מתמשכת ומובנית שתטפל בבעיה הזו מהשורש, ועל כך אני אישית אפקח. אנו מגלים אפס סובלנות כלפי אלימות מכל סוג שהוא, ובפרט אלימות מינית. מדובר לצערי בתופעה המתרחשת בכל הארץ ולא רק בכפר סבא, אך יש לנו נוער מצוין ומערכת חינוך מצוינת ואני מאמין בהם ומאמין שיחד נוביל שינוי חברתי כלל ארצי, ולא נשקוט על השמרים עד ששינוי זה יתרחש. אני מגנה בתוקף את התנהגות שחרגה מכל טעם טוב. לא נתעלם מנורת האזהרה הכואבת שהתגלתה בעירנו ונמשיך לקדם פעולות לשוויון מגדרי ומניעת אלימות מכל סוג”.

תגובות