מהם המאפיינים של סדרה מוצלחת

מהם המאפיינים של סדרה מוצלחת

אם מסתכלים על הסדרות המצליחות ביותר של השנים האחרונות, ניתן לראות מאפיינים כמעט זהים. מהם? להלן כמה אלמנטים ברורים אשר הופכים סדרה למצליחה ונצפית.

 

כיצד עולם הקולנוע השפיע על עולם הטלוויזיה?

אם בעבר סדרות טלוויזיה היו לרוב במתכונת כמעט זהה של מספר רב מאוד של פרקים (כמו ימי חיינו לדוגמא) כיום ניתן לראות השפעות אדירות מצד עולם הקולנוע. למעשה, כיום יותר ויותר שחקני קולנוע מחליטים לשבור את הכלים ולעבור לכבלים, וזאת מתוך הבנה כי מספר הצופים בטלוויזיה רק הולך ועולה. שירותי התוכן המתקדמים של ענקיות כמו נטפליקס ואפל שינו את הרגלי הצפייה של הצופים, וכיום מה שהופך סדרה למצליחה הוא לא רק קו עלילה ברור אלא גם הכוכבים שלה. כך לדוגמא, ניתן לראות את סיפורה של שפחה בכיכובה של אליזבת מוס, שחקנית קולנוע עם רזומה וניסיון רב

קו עלילה עתידני – חלק בלתי נפרד מהצלחה של סדרות במאה ה 21 

סדרות מצליחות וזוכות פרסים כמו מראה שחורה מצליחות ללכוד את תשומת לבו של הצופה, וזאת בשל חיבור עתידני אשר כולל מציאות כמעט בלתי נתפסת אשר עלולה להתממש. בשל כך, ניתן לראות כי כמה מהסדרות המצליחות של השנים האחרונות כוללות קו עלילה עתידני עם אלמנטים של פלשבק, וזאת מתוך מטרה לעורר את הצופה ולהשאיר אותו במתח. בשל כך, ניתן לראות כי מאפיין בולט אשר הופך סדרה לקאלט של ממש כולל שימוש באלמנטים חזותיים והשקעה גם בכל הקשור לתלבושות ולסט עצמו, כאשר ככל שמדובר בהפקה מושקעת יותר (דוגמא מצוינת היא סדרת המופת הכתר) כך ניתן להבטיח את הצלחתה.

הומור הוא שם המשחק

מאפיין בולט אותו ניתן לראות בסדרות מצליחות נובע מהומור שלעיתים הוא מרומז ולעיתים הוא בולט. הומור תמיד חיבר בין אנשים, ובעידן שבו רבים מאיתנו חווים קשים, אסקפיזם בדמות סדרה מצליחה מהווה גם הוא סממן להצלחה. לסיכום, אין מאפיין מובהק של סדרות טובות, אלא ריבוי אלמנטים אשר הופכים יחדיו את הסדרה מעוד סדרה – לסדרה מוצלחת ובלתי נשכחת. 

תגובות