ועד גני הילדים: לשבץ באופן מיידי הסייעות החסרות בגני הטט״ח בעיר

שיבוץ אשת צוות שלישית בגני הטט”ח בכל ימי הפעילות ובכל שעות הפעילות הוא הכרחי (והפך לנחוץ אף יותר עם הפרדת שנתון הטט”ח). אנו מצפים מראש העיר לפעול לשימור מעמדה של מערכת החינוך בכפר סבא, ולשבץ באופן מיידי את הסייעות החסרות בגני הטט״ח בעיר. כך דורש ועד גני הילדים בעיר “לצערנו העירייה עדיין לא שיבצה סייעת נוספת בשעות היול”א בגני הטט”ח. מדובר על סייעת נוספת בשעות היול”א במהלך השבוע – כפי שהיה נהוג בעבר – וכן בימי שישי. כיום הגנים האלה מתפקדים (בקושי) עם שתי נשות צוות בלבד. למרות הצהרת מנכ”ל העירייה שלא היה קיצוץ בתקציב החינוך, הרי שיש כאן קיצוץ כלכלי ופגיעה בתנאים של הילדים החלשים ביותר במערכת החינוך, בוודאי ביחס למה שהיה קיים בשנים הקודמות וכן ביחס למה שהובטח על ידי ראש העיר.

עןוד נטען כי עד היום, התשובה היחידה שקיבלו הייתה של מנהל אגף החינוך, לפיה עניין השיבוץ של הסייעת הנוספת הינו “בכפוף לתקציב ההפעלה ביול”א”. זאת למרות הצהרת ראש העיר לעניין תקציבי החינוך: “זה לא כסף, זו השקעה”, ועל-אף שהצגנו מתווה הפעלת צוותים שיאפשר זאת ולא דורש הגדלה תקציבית ניכרת (ולא ברור כלל אם בכלל נדרשת הגדלה שכזו).

“לאחר פניות רבות שלנו ללשכת ראש העיר, נקבעה לנו, אמנם, פגישה עם ראש העיר, אלא שהתאריך שנקבע הוא 22.9.2020, רק אחרי ראש השנה – זה מאוחר מדי! כבר עכשיו ידוע לנו על מספר גנים בהם התעוררו בעיות שונות שצוות של שתי סייעות לא מספיק כדי לטפל בהן בזמן ובכלל. מדובר בפגיעה חמורה בטובת ילדי העיר אנו מצפים מראש העיר ליצוק תוכן לתוך ההצהרות שלו בדבר חשיבותו של החינוך ובדגש על מעמדה של מערכת החינוך בכפר סבא, ולשבץ באופן מיידי את הסייעות החסרות בגני הטט״ח בעיר, כך שבכל גן יהיו 3 נשות צוות בבוקר וביול”א בכל ימי הפעילות ובכל שעות הפעילות. ויפה שעה אחת קודם”.

מעיריית כפר סבא נמסר: “עיריית כפר סבא מעמידה את נושא החינוך בראש סדר העדיפות העירוני ומקצה משאבים רבים לצורך כך, בין היתר בסבסוד גני יום לימודים ארוך, הפעלת תוכניות ייחודיות, שדרוג מרחבי הלמידה, הנגשת גני הילדים וכיתות הלימוד ועוד. עיריית כפר סבא תמשיך בהשקעתה הרבה במערכת החינוך העירונית כולה, ובגני הילדים בפרט. אנו מאחלים המשך שנת לימודים פורייה, מוצלחת ובטוחה לכל ילדות וילדי העיר ושנה טובה, מתוקה ובריאה לכל תושבות ותושבי העיר”.

מאת: אירית מרק

תגובות