איתור וטיפול בנזילות מים מהצנרת – כל הפרטים שכדאי לדעת 

איתור וטיפול בנזילות מים מהצנרת – כל הפרטים שכדאי לדעת 

כל מה שחשוב לדעת על נזילות מים בבית – ממה הן נובעות, אין מגלים אותן ואיך מטפלים בהן

נזילות מים הן תופעה שמתקיימת גם בבניינים ישנים וגם בבניינים חדשים יותר, והן עלולות לצוץ לרוב בעקבות בעיות אינסטלציה, או בעיות שמקורן באיטום.
רוב מערכת הצנרת מותקנת בד”כ מתחת לריצוף או בנקודות שונות בתוך קירות הבית כך שלא ניתן לדעת למראית עין מה מצבה של הצנרת, אבל שימוש בציוד אינסטלציה מתקדם יוכל לסייע לאתר את הנזילה ולפתור את הבעיה. במדריך שלפניכם נסביר הכל אודות נזילות מים – ממה הן נובעות, איך יודעים שהן קיימות, ואיך מאתרים ומטפלים בהן.

איך מאתרים את מיקום נזילת המים?

מאחר והצנרת של הבית נמצאת במקומות שאינם גלויים לעין כמו הרצפה ופנים הקירות, רק בעל מקצוע מתחום האינסטלציה שעובד עם מכשור מתקדם יוכל לגלות את מקור הבעיה.
הציוד של עולם האינסטלציה התפתח רבות בשנים האחרונות כך שכיום בעלי המקצוע יכולים למצוא את מיקום הבעיה באמצעות בדיקה פשוטה, ובציוד מתקדם מאוד כדוגמת מצלמות תרמיות, מדי לחות, גלאי מתכות, ושאר מערכות איתור שונות.
המלצה שלנו  – בצעו קודם בדיקה כדי לוודא שאכן מדובר בנזילה טרם הזמנת בעל מקצוע. תוכלו לעשות זאת במספר דרכים שנפרט כאן בהמשך המאמר.

מהם הגורמים שמהם יכולה לנבוע נזילת מים?

נזילת מים יכולה להתרחש ממספר סיבות, כגון:

▪ פיצוצים בצנרת – יכולים להתרחש משחיקות שקורות עם חלוף השנים בצנרת, ובכך להוביל לפיצוצים (תופעה שנפוצה מאוד בעיקר בבניינים בהם הצנרת נבנתה על בסיס צנרת ברזל, שצוברת עם הזמן נזקים כגון חלודה ואבנית).

▪ ליקויים ובעיות באיטום – איטום שנעשה בצורה לא טובה עלול עם הזמן לגרום לחלחול של מים אל תוך הקירות (תופעה שנפוצה בעיקר שחורף עם תחילת הגשמים).

אז איך נבדוק אם בכלל יש לנו נזילת מים?

כדי לוודא שאכן יש לכם נזילת מים בבית, תוכלו לבצע בעצמכם מסר בדיקות פשוטות:

סגרו את כל הברזים בבית, וגשו לבדוק את מונה המים שלכם. במידה והוא עדיין זז, יש סיכוי גבוהה לנזילה בבית.
בדיקת נזילה מדוד השמש – במידה ויש לכם גישה לגג הבית, מומלץ לגשת לדוד השמש ולבדוק את מצבו, שכן ייתכן והוא הגורם לנזילה. במקרה כזה יהיה צורך להזמין בעל מקצוע מומחה לדודי שמש.
נזילה מהניאגרה – לאחר סגירת ברז הניאגרה, גשו לבדוק שוב את שעון המים. במידה והוא מסתובב, ייתכן ויש לכם נזילה שמקורה מהניאגרה.

מה נעשה במהלך תהליך הטיפול בנזילה? 

תהליך הטיפול יתחיל תמיד בבדיקה לאיתור נזילת המים.
לאחר מכן יתחיל תהליך הטיפול בבעיה, הכולל: ייבוש הרטיבות וניקוי השטח, איטום, וצביעה/ריצוף.

תגובות