הדר לביא לראש העירייה: הרחב המסגרות לילדי צוותים חיוניים בעיר

תחת הכותרת “קריאה להרחבת המסגרות לילדי צוותים חיוניים בעיר”, פונה חברת המועצה הדר לביא לראש העירייה ומבקשת הרחבת מסגרות לילדי עובדים חיוניים בעיר “אנו ניצבים בעיצומו של הסגר שני, ונראה שאנשי הצוות במשרד הבריאות, למודי הניסיון, בחרו להחריג את אותם הילדים במסגרת ההנחיות הכלליות למערכת החינוך ולאפשר להם גישה למסגרות

הדר לביא

לצערי, בעירנו נפתחו מסגרות עבור 150 משפחות בלבד בעוד שבביה”ח מאיר לבדו עובדות כ-300 משפחות העומדות בהגדרות של משרד הבריאות. אני רוצה לקרוא לך פעם נוספת, להפעיל את סמכויותיך ולהרחיב את השימוש בכלים העומדים לרשותך. אין סיבה להפעיל מסגרות עבור מחצית מהילדים בלבד, ואני סבורה שיש לעירייה את היכולת לעמוד בהרחבת המסגרות הללו. משעובדי עירייה רבים באגף החינוך מושבתים ניתן להיעזר בהם להפעלת מסגרות אלטרנטיביות. יש פתרונות יצירתיים רבים שניתן לחשוב עליהם, אך כדי שאלה ייושמו עליך לקבל את ההחלטה”.

לביא מדגישה כי “יש לדאוג לכך שבכל יום יתווספו משפחות חדשות לאותן מסגרות, למצוא את התקציבים לכך ולמצות אותם”.

 

מעיריית כפר סבא נמסר: “ממשלת ישראל קבעה מתווה להפעלת שמרטפיות לילדות וילדי צוותי הרפואה, ואנו פועלים על פיו, בין היתר, על ידי הפעלת המתקנים בהם פועלים השמרטפיות. אנו פועלים מול הממשלה כדי לשפר את המתווה, מתוך הבנה שהוא לא מעניק פתרון מספק במתכונתו הנוכחית, וממליצים לחברת המועצה להפנות את הצעתה לממשלה, שהיא בעלת המנדט בנושא בסגר הנוכחי. חשוב להדגיש, כי בסגר הקודם, כאשר הממשלה לא הציעה פתרון, פעלנו בנושא באופן עצמאי והשקענו כחצי מיליון שקל במשך חודש ימים, כדי לספק ולהפעיל שמרטפיות (מסגרות יום) לילדי צוותי הרפואה, וזאת על ידי הקצאת מבנים עירוניים וצוותים מקצועיים”.

תגובות