קבלת אזרחות פורטוגלית והקשר לעבודה ולימודים בחו”ל

העידן הנוכחי הוא עידן של אפשרויות רבות מאוד. בפרט אנחנו יכולים ללמוד ולעבוד לא רק בישראל אלא גם במדינות אחרות מעבר לים. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת באופן חוקי לחלוטין ובנוחות רבה היא לקבל אזרחות של מדינה אירופאית. לאחר שממשלת פורטוגל, ששייכת לאיחוד האירופי מאז 1986, העבירה חוק מיוחד בשנת 2015, אזרחות של המדינה החביבה ששוכנת ממערב לספרד הפכה לאופציה אפשרית עבור ישראלים רבים – וכדאי לנצל אותה.

איך ללמוד בחו”ל בזול בזכות האזרחות הפורטוגלית?

במדינות אירופאיות רבות ניתן למצוא אוניברסיטאות מובילות שמציעות לימודים בעלות נמוכה מאוד לאזרחים אירופאיים. גם במוסדות לא אקדמיים, אבל כאלה שמציעים הכשרה מקצועית יקרת ערך, שכר הלימוד לאזרחי אירופה – מכל מדינות האיחוד – הינו נמוך במיוחד. הסיבה לכך היא ששכר הלימוד בכל המקומות הנ”ל מסובסד ע”י המדינה שרוצה להפוך את אזרחיה לאנשים בעלי ידע עכשווי ומועיל.

קבלת אזרחות פורטוגלית הופכת גם אתכם לאזרחים אירופאיים לכל דבר – ולכן ההטבה המשמעותית מאוד הנ”ל תהיה תקפה עבורכם. בזכותה תוכלו ללמוד באיטליה, בגרמניה, בספרד, הונגריה, רומניה, הולנד ובעוד מדינות מתקדמות. גם מבחינת תחומי הלימוד מגוון האפשרויות גדול, וכולל למשל אדריכלות, רפואת שיניים, הנדסה, אמנות ובעצם מה לא.

עוד כדאי לקחת בחשבון שמעבר לרמת הלימודים המאוד גבוהה ולעלות הנמוכה, ישנה גם התועלת שבחוויה הייחודית: לימודים באוניברסיטה אירופאית בחברת אנשים חדשים וכשאפשר לבלות בסופי השבוע ובחופשות באתרים אטרקטיביים במיוחד שנמצאים במרחק נסיעה קצרה.

איפה אפשר לעבוד עם אזרחות פורטוגלית?

קבלת אזרחות פורטוגלית היא פתח גם לעבודה חוקית לחלוטין בכל מדינות האיחוד האירופי. נכון ל-2020 מונה איחוד לא פחות מ-27 מדינות ובהן גרמניה, צרפת, בלגיה, דנמרק, אירלנד, איטליה, ספרד, צ’כיה, קפריסין, פינלנד וכמובן עוד רבות אחרות.

בכל אחת מ-27 המדינות הנ”ל תוכלו לעבוד בתחומים שבהם המשרות זמניות – למשל מכירות, לכל פרק זמן שתרצו, ובלי שתצטרכו לבקש היתר מיוחד. גם משרות שהן חלק מקריירה מתגמלת – מהנדסים, כלכלנים, עורכי דין וכו’ – פתוחות עבור בעלי האזרחות של פורטוגל מבלי שיהיה צורך בבירוקרטיה תובענית.

מי זכאי לקבל אזרחות של פורטוגל?

קבלת אזרחות פורטוגלית הפכה כאמור אפשרית בשנת 2015, לאחר שממשלת המדינה שמרכיבה ביחד עם ספרד את חצי האי האיברי אישרה חוק שבות חדש. לפי חוק זה, שלא הוגבל בזמן אבל ב-2020 נשמעו קולות לבטל אותו בעתיד, כל מי שיש לו שורשים במדינה זכאי לקבל אזרחות פורטוגלית. בהקשר זה כדאי לדעת שבמאה ה-15 חיו בפורטוגל כמה עשרות אלפי יהודים. רובם גורשו לקראת סוף אותה מאה, והתפזרו בעשרות מדינות – גם בצפון אפריקה וגם ברחבי האימפריה העות’מאנית של אז, ששמחה מאוד לקלוט יהודים. בהתאם ישראלים שמשפחתם הגיעה לארץ ממרוקו, תוניסיה, אלג’יריה, לוב, טורקיה, סוריה, ארצות יוגוסלביה ועוד, עשויים להיות זכאים לאזרחות שכאמור מאפשרת לימודים ועבודה באירופה בתנאים מצוינים.

תגובות