כיצד מתמודדים מוזיקאים סטנדאפיסטים ומרצים עם הקשיים שיצר הסגר

כיצד מתמודדים מוזיקאים סטנדאפיסטים ומרצים עם הקשיים שיצר הסגר

ההשלכות של הקשיים שיצר הסגר 

הסגר יצר עצר כללי בכל אירועי התרבות בישראל ולכן האומנים שסדר יומם היה להגיע כמעט בכל יום להופעות שונות ברחבי הארץ, נאלצו להישאר בביתם בחוסר מעש. הקשיים שיצר הסגר היו בעיקר כלכליים כיוון שלרובם אין מקור הכנסה אחר, אך גם קשיים נפשיים כיוון שמדובר במצב חדש שאין אף אחד שיודע כיצד להתמודד אתו.

מרצים רבים כמו עמית סגל ואחרים שיומני ההרצאות שלהם היו די מלאים באולמות ובכנסים, שבהם הם היו אמורים לנאום, נאלצו לבטל את כל ההרצאות הללו עד תום תקופת הסגר ולהפסיד הרבה מאד הכנסות עתידיות. 

התמודדות עם הקשיים שיצר הסגר 

ההתמודדות עם הקשיים שיצר הסגר היא אינדיבידואלית לכל אדם וזאת בהתאם לחוסנו הנפשי ולאיתנותו הכלכלית.

יש אומנים שזו הכנסתם היחידה ולכן הם נאלצו לחפש מקורות הכנסה אחרים, אף על פי שאינם מוכשרים בתחומים אחרים. המטרה הראשונית הייתה לשרוד ולכן היו כאלה שיצאו לעבוד בחנות ירקות, אחרים החלו לבשל בביתם ולמכור את המטעמים שלהם ועיסוקים אחרים כמו שיעורים פרטיים.

אומנים רבים לא מצאו מקורות הכנסה אחרים כיוון שהם מוכשרים רק בתחומי המוזיקה, הסטנד אפ או מתן הרצאות בתחומים שונים, לכן הם החלו בהפגנות מכיוון שהם נפלו בין הכיסאות ולא קיבלו שכר חל”ת מהמוסד לביטוח לאומי כמו השכירים וגם לא מענקים ממס הכנסה כמו עצמאים אחרים. 

מכיוון שענף זה הוחרג לחלוטין וידיהם של האומנים נכבלו, הם גם לא עבדו וגם לא קיבלו סיוע כספי כפי שקיבלו אזרחים רבים אחרים במשק. רבים מהאומנים נקלעו לבעיות כספיות אמיתיות ורק לאחר תקופה ארוכה של הפגנות, שר התרבות החדש הבין את המצוקה שלהם ואישר להם מענקים כמו לעצמאים אחרים במשק וזאת עד שייפתחו מוסדות התרבות.

הופעה לציבור מועט 

דרך המוצא שמצאו אומנים רבים היא להופיע בפני קהל מועט על פי ההנחיות של התו הסגול. כך רבים מהם הופיעו בפני קבוצות של כעשרים איש בחצרות של בתים והרוויחו סכומים קטנים עבורם ועבור אנשי הצוות שלהם, כדי שיהיו להם הכנסות מסוימות, גם אם הן נמוכות.

אצל אומנים או מרצים שהם גם שכירים וגם עצמאים, הנזק היה מועט יותר כיוון שהם המשיכו לקבל משכורת כשכירים ולכן הם נהנו לפחות מהכנסתם כשכירים.

קשיים נפשיים לאור השלכותיו של הסגר 

אומנים שנהגו בכל יום להתרוצץ מבמה לבמה במקומות שונים, דבר שהכניס להם אדרנלין רב, הרגישו פתאום ריקנות, הייתה תחושה כאילו הם לא שווים כלום, הם אינם יכולים לסייע לציבור לאור הסגירה של אולמות תרבות.

העברת הרצאות והופעות בזום

כדי ליצור אינטראקציה עם הקהל, החלו רבים מהאומנים והמרצים לקיים מופעים והרצאות בזום. הקהל בבית נהנה מהאופציות הנרחבות שנפתחו בפניהם של מופעי תרבות שחלקם היו בתשלום, ללא צורך בקימה מהספה,  ללא יציאה מהדירה וללא נסיעה של פרק זמן ארוך בפקקים עד ההגעה לאולם.

תגובות