“כולנו בני ובנות עם ישראל ויש לנו חובה מוסרית להיות ערבים זה לזה בכל מצב, די לשנאת החינם”

מנהיגי מחנה הימין והשמאל בכפר סבא, שוחחו ביניהם וסיכמו לצאת בקריאות הרגעה לפעילים. השיחה בין השניים באה על רקע המהומות בעיר בשבועות האחרונים.

אורית כהן טיגלמן, פעילה מרכזית בימין שוחחה עם ניר ברק, מנהיג השמאל בכפר סבא, האחראי על מטות הפעילים “הכרתי את ניר ברק, ניר פעיל בהפגנות ואני פעילת ליכוד ובכל זאת אנחנו יודעים שלא נשכנע זה את זה ואנחנו גם לא מנסים. על מה שנינו מסכימים? כל אחד פשוט צריך מקום, לחשוב ולעשות את הדברים כמו שהוא מבין – בלי לשכוח שבסוף שנינו כפר סבאים ושנינו ישראלים והיום – יום שלנו הוא אחד. מותר לפעול, להצביע ולחשוב אחרת, מותר אפילו להפגין ( פחות בימים אלו לדעתי אבל על פי חוק מותר!) – אסור לשנוא ואסור לשכוח שכולנו בני ובנות עם ישראל ויש לנו חובה מוסרית להיות ערבים זה לזה בכל מצב. די לשנאת החינם. ניר ידידי תודה על שיחה מעניינת ונעימה. מקווה שנצליח ביחד ובדרך משותפת להעביר מסר של אהבה לעם כולו”. 

ניר ברק “אורית מקסימה ומהממת אפילו יותר ממה שדמיינתי לעצמי. לשנינו יש הבנה מאוד ברורה: 1. אנחנו לא מסכימים על הרבה דברים. 2. את המחלוקות ביננו אנחנו פותרים אך ורק דרך דיאלוג תוך שמירה על כבוד הדדי ועל החוק כמובן. היא הייתה אוזנת קשבת והבינה בדיוק את הבעיה שהבאתי בפניה – האלימות כלפי המפגינים. לצד זה – חשוב לי להדגיש – שאני שולל את השיח הסימטרי – של קיצוניים משני הצדדים. עד כה לא זכור לי שתקפו מפגיני ליכוד. ואגב – חשוב גם לזכור שגם בקרב המפגינים כעת יש לא מעט אנשי ימין. חלקם מעדיפים לשמור את הביקורת בתוך המחנה ולעשות את הכביסה המלוכלכת בבית, אך חלקם יוצאים עם זה החוצה ואומרים שנמאס”.

עוד ציין “אורית ואני עדיין לא קבענו פעולות משותפות להמשך – אך לשנינו יש כוונה כזו. בסוף, אני לא חושב שאזוז מילימטר מהעמדה הפוליטית שלי, וכך גם אורית – אך לשנינו ברור שאנחנו חולקים חיים משותפים בתוך אותה העיר – וזה דבר שנותן לכולנו עוד מוטיבציה לשים את הכבוד ההדדי והדיאלוג כעקרון יסוד. יש לי דיאלוג פורה עם חלק מפעילי הליכוד המרכזיים בכפר סבא. אין הסכמה, יש לא מעט ויכוחים, אבל יש הרבה כבוד הדדי ואני שמח על כך. אורית ריגשה אותי בפוסט שלה מאוד, ואני מרגיש שהיא עשתה כאן מהלך חשוב, אמיץ וראוי למען החיים המשותפים בכפר סבא”.

ניר ברק ומשפחתו

תגובות