בדיקות קורונה – השאלות והתשובות שיעשו לכם סדר

בדיקות קורונה – השאלות והתשובות שיעשו לכם סדר

 

להרבה מאוד אנשים כבר יצא לעשות בדיקת קורונה מסיבה כזאת או מסיבה אחרת, אך עדיין יש לא מעט אנשים שלא עשו את הבדיקה – ויש לאותם אנשים הרבה מאוד שאלות שמעסיקות אותם. חשוב מאוד להגיע לבדיקת הקורונה מוכנים, כך תוכלו לדעת בדיוק לקראת מה אתם צועדים. זה אף פעם לא נעים להגיע למצב שבו אין לכם מושג מה מצפה לכם ממש מעבר לפינה

קורונה

אז לפני שאתם עושים בדיקת קורונה או לפני שאחד מבני המשפחה שלכם עושה את הבדיקה, אנו ננסה לענות לכם על כל השאלות שעשויות להעסיק אתכם. כך שברגע האמת אתם תגיעו מוכנים, ושום דבר לא יפתיע אתכם – כי כמו שאמרנו המצב הזה הוא לא כל כך נעים לאף אחד מהצדדים.

 

איך מבצעים בדיקות קורונה?

באופן עקרוני בדיקת קורונה היא לא מאוד מורכבת, ומתבצעת בצורה שהיא יחסית פשוטה על ידי מטוש. מטוש הוא סוג של מקל עם צמר גפן, שאיתו מתבצעת הבדיקה כולה. את המטוש מכניסים קודם כל אל תוך חלל הפה על מנת לספוג רוק, ולאחר מכן מכניסים את המטוש אל תוך אחד הנחיריים. זהו, כך בדיוק עושים את הבדיקה שכולם לא מפסיקים לדבר עליה.

 

האם בדיקת קורונה היא כואבת?

החשש העיקרי של רוב האנשים שמגיעים לעשות בדיקות קורונה הוא שהבדיקה תהיה להם כואבת. חוסר הוודאות יכול להיות מאוד מאיים, ויש כאלה שאפילו לא עושים את הבדיקה בגלל החששות האלה. אז צריך להודות כי בדיקת קורונה היא לא נעימה, אך היא גם לא כואבת! אתם עשויים להרגיש חוסר נעימות מכיוון שהמטוש נכנס אל תוך חלל האף ואל תוך חלל הפה, אך מדובר על חוסר נעימות שאמור לעבור תוך מספר שניות עם סיום הבדיקה.

 

בתוך כמה זמן ניתן לקבל את תוצאות הבדיקה? 

עוד שאלה נפוצה מאוד היא בתוך כמה זמן מרגע סיום הבדיקה יהיה ניתן לקבל את התוצאות? אז החדשות הטובות הן שבחודשים האחרונים יש שיפור משמעותי, ורוב התוצאות מגיעות בתוך זמן יחסית קצר. אם בעבר אנשים היו צריכים לחכות 4-5 ימים עד שהם היו מקבלים את התשובה, כיום מדובר על המתנה ממוצעת של 24-48 שעות. זמני ההמתנה משתנים בהתאם לקופת החולים שבה אתם נמצאים.

 

האם ניתן לעשות בדיקות קורונה רצופות?

באופן עקרוני אין שום בעיה לעשות בדיקות קורונה האחת אחרי השנייה, כל עוד אתם מקבלים הפניה של רופא המשפחה. לא מעט אנשים מגלים תסמינים באופן עקבי, ולכן רופא המשפחה ירצה לשלוח אותם לבצע בדיקות קורונה. אך ברוב המקרים אם הבדיקה הראשונה יוצאת שלילית, אז ככל הנראה גם הבדיקה השנייה תצא שלילית – אך אם יש סיבה, אין שום מניעה שתעשו בדיקות קורונה.

לפרטים נוספים meitavexperts.co.il

תגובות