ניקוי החופים והים הגדול בעולם יחל בהרצליה בשישי

ביום שישי הקרוב, 30 באוקטובר, בשעה 9:30, בחוף אכדיה דרום בהרצליה, יתקיים האירוע המרכזי  במסגרת יום הניקוי הגדול בעולם של הים והחופים. במסגרתו, עשרות אלפי מתנדבים יתגייסו וינסו לשבור את שיא גינס בניקוי כלל רצועות החוף של המדינה וניקוי הים באמצעות מתנדבים צוללנים.

על פי הערכות שונות, מדי שנה מושלכים לימים ולאוקיינוסים כ – 8 מיליון טונות של פלסטיק. דוח ניטור לאומי של פסולת ימית, לשנת 2019, שנערך ע”י המשרד להגנת הסביבה והמכון לחקר ימים ואגמים, מעלה כי כ-70% מהפסולת בים מורכבת מחלקי שקיות ואריזות פלסטיק, והשנה נוספו גם מסכות וכפפות חד פעמיות לפסולת בחופים.

המתנדבים מוזמנים לעשות היסטוריה ולבחור את החוף אותו ירצו לנקות (חוף אפולוניה, חוף זבולון, חוף האכדיות וחוף הכוכבים) ולהגיע עם בקבוק מים בבקבוק רב פעמי. האירוע מתקיים בהתאם לתו הסול ולהנחיות להתמודדות עם נגיף הקורונה.

האירוע בהרצליה יתקיים במעמד שגריר האיחוד האירופי עמנואל ז’ופרה, השרה להגנת הסביבה ח”כ גילה גמליאל, יו”ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח”כ מיקי חיימוביץ, ראש המכון לשלטון מקומי אופיר פז-פינס, ראש עיריית הרצליה משה פדלון, מנכ”ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין ומייקל רפאל מ’אנשי הים התיכון’.

היום הנו יוזמה של אנשי הים התיכון, החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים, חיים וסביבה, מגמה ירוקה, צלול, תנועת הצופים, האיחוד האירופי, רשות הכנרת, שגרירות ארה”ב בישראל, עיריות ורשויות לאורך החוף, המשרד להגנת הסביבה, איגוד הצוללנים וקהילות מקומיות רבות, של שוחרי ים וסביבה.

עיריית הרצליה חרטה על דגלה את נושא איכות הסביבה והקיימות בעיר. אירוע זה מצטרף למאבק המוניציפלי שהעירייה מובילה בשנים האחרונות למען שימוש בכלים חד פעמיים תוך קידום פרויקט “עיר ללא פלסטיק”, חוק עזר עירוני לאיסור הכנסת כלים חד פעמיים לחופים ועוד.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון: “העיר הרצליה היא מהמובילות בארץ בנושא הקיימות והסביבה. השימוש הנרחב בפלסטיק חד פעמי והזיהום שנגרם עקב כך לחופים ולים בפרט, ולסביבה בכלל, מחייבים פעולה נמרצת. אנו גאים לקחת חלק באירוע ‘יום ניקוי ים וחופים’ וגאים להוביל גישה מוניציפלית מהפכנית שמטרתה לצמצום הפסולת ומתוך כך לשמירה על הסביבה הימית והחופית ומשאבי הטבע שלנו”.

מנכ”ל עיריית הרצליה, יהודה בן עזרא: “מרגש לראות כל כך הרבה גופים, עמותות ומתנדבים נרתמים למטרה כה חשובה. אירוע זה מתווסף לפעילויות החשובות והמבורכות של העירייה לאורך השנה באמצעות אגף שאיפ”ה, היחידה לאיכות הסביבה”.

רכז ארצי של קואליציית אנשי הים התיכון, מבית ‘אנו’, מייקל רפאל: “כדי להגן על הים ועל החי והצומח בו, עלינו לתת לו את התנאים האופטימליים. אכיפה ותמיכה ציבורית הם תנאים הכרחיים להקמת שמורה ימית, שתעבוד כמו שצריך. אנו מקווים שאירוע בהיקף כזה יעורר מודעות לנושא”.

תגובות