הלם וזעזוע: מאות משפחות נדהמו לראות שמצבות קברי בעלי החיים הוסרו וכל שנותר תלולית עפר

מאת: אירית מרק

חשיפה בלעדית באתר השרון פוסט: אין כמעט מי שאינו מכיר את בית הקברות לחיות בעין ורד לנתניה. בית המנוחה מסתתר באזור כפרי ושקט המוקף עצי אשכוליות, הקבורה מכובדת וכוללת חלקת קבר נאה הכוללת כיתוב, תמונה ושתיל או עציץ. המקום פתוח לביקורים בכל ימות השבוע ובכל שעה ללא תיאום מראש. יצוין כי הרבה ווטרינרים מכל רחבי הארץ ממליצים ומפנים לבתי הקברות הללו.

במקום קבורים קרוב ל-800 בעלי חיים שגדלו אצל משפחות שאהבו אותם אהבת נפש והיו קשורים אליהם עד מאוד. על חלקת קבר כזו שילמו המשפחות כ-1500 שקלים.

המקום התנהל באופן מסודר עד השבוע. מאות משפחות הרגילות לפקוד את הקבר ולבקר את אהובם שנקבר במקום, הזדעזעו לראות שחלקת הקבר הפכה לתלולית עפר ותו לא. ללא כל סימן מזהה, ללא המצבה שהוותה סימן היכר לקבר, ללא העציצים, הדשא או אבן השיש שהונחו במקום, הכל נעלם באישון ליל.

לאן נעלמו המצבות? איך ניתן לזהות את חלקת הקבר בה טמון אהובם שנקבר, אלה רק חלק מהשאלות שהציפו את המשפחות שהגיעו השבוע לבקר את יקירם בבית הקברות אשר פעל במתכונת זו כחמש שנים, ללא כל הפרעה עם שקט ושלווה לבעלי החיים שנקברו.

אתרים רבים מפרסמים שרות שהם נותנים לבעלים החפצים לקבור את יקירם שם “אנו משקיעים מאמצים רבים לטיפוח המקום ולסדר על מנת שיהיה זה מקום נעים בשביל בעל החיים שלכם. לאחר הקבורה – אתם מוזמנים לבקר בכל זמן שתירצו עד שעות הערב

כך זה נראה בעבר

המקום פתוח לכולם כולל שבתות אין צורך לתיאום מראש כדי להגיע לבקר את חיית המחמד שלכם, כמו כן המקום מוגן על ידי מצלמות אבטחה מפני השחתה אנו עושים את מרב המאמצים כדי שחוויה זו תהיה כמה שפחות כואבת עבורכם. לאחר שתיצרו עמנו קשר נגיע לביתכם או לווטרינר ונאסוף את חיית המחמד. משם נלקחת החיה לבית הקברות לחיות מחמד שלנו. אתם כמובן יכולים להתלוות אלינו ולהיות נוכחים בקבורה של חיית המחמד. לאחר מכן תעבירו לידינו תמונה של חיית המחמד וטקסט שברצונכם שיופיעו על המצבה שתהיה מוכנה תוך כמה ימים”. כך נכתב באחד האתרים הנותנים שרותי קבורה.

המשפחות שהגיעו השבוע כאמור הזדעזעו לראות את חלקות הקבר שהפכו לתלולית עפר

כך זה נראה כעת

כל שנותר תלולית עפר

 

 

 

 

 

 

 

 

אחד מבעלי חלקות הקבר שהגיע השבוע הופתע לראות את המקום ולא הצליח למצוא את חלקת הקבר של כלבו האהוב שנקבר במקום “עמדתי עם דמעות בעיניים “הוא משחזר “הייתי בטוח שהתבלבלתי במיקום והגעתי למטע עצים כלשהו בטעות. במקום היו עוד משפחות שחיפשו את הקברים וכך הבנתי את גודל הזוועה. ניסיתי לחפש ולאתר את המקום בו קברנו את כלבנו האהוב אך ללא הצלחה. לא קיבלתי טלפון, אף אחד לא הודיע לי על כך ופשוט עמדתי בהלם מול השטח הריק. הלם ועצב עמוק שכך התייחסו לכלבי האהוב. התקשרתי מיד לאחראי שהשכיר לנו והוא הבטיח שינסה לעזור לנו למצוא את החלקה בה קברנו לפני 3 שנים את כלבנו האהוב. אני עדיין מזועזע מכל זה. מעולם לא אמרו לנו שזה לא חוקי או שדבר כזה יכול לקרות”.

אבי עקיבא, מי שמשכיר את שטחי הקבורה למשפחות אמר בשיחה איתנו כי הוא מבין את המצוקה הרבה של המשפחות  “אני מודע לזה שעשיתי פשלה. אני מקבל טלפונים רבים מהמשפחות והיה אפילו איזה לילה שהתפללתי לאלוהים שלא יראה לי את הבוקר. עד כדי כך. אני מבין את הכאב של המשפחות, הכאב נורא. לא ברחתי ואני הקמתי אפליקציה שמאתרת את הקבר כי אין סימוןוכך כל משפחה דרך האפליקציה יכולה לאתר את החלקה. אני מוכן להגיע עם כל משפחה שאינה מוצאת הקבר, ואעזור למצוא את החלקה. התקשרתי למשפחות, למי שיכולתי ואני מודע לזה שנעשתה פשלה. יש משפחות אמנם לא הרבה, בודדים, שעדיין לא יודעים את שקרה, ואנחנו מנסים לאתר אותם ויש משפחות שעדיין לא איתרו את חלקת הקבר כי השילוט נעלם. הקמתי את בית הקברות מהנשמה, לא באתי לעשות קופה ולא מתוך בצע כסף, אני מבין כמה זה חשוב למשפחות. עשיתי לאלפי משפחות רק טוב בלב וזה לא היה קורה, אילולא מנהל מקרקעי ישראל הוציא דרישה, פישלתי עשיתי טעות, ואני מוכן לעשות הכל בשביל המשפחות. יש משפחות רבות מאוד שביקשו ממני, למעלה ממאה משפחות, להעביר את יקירם לרחובות לבית הקברות השני שלי שם אבל משרד החקלאות אסר עלי להוציא גופות ולהעבירם. עשיתי הכל למזער נזק, לא ברחתי, לא נעלמתי”.

ממנהל מקרקעי ישראל נמסר בתגובה:”מדובר בבעל נחלה שקיבל את הקרקע, הנמצאת בבעלות המדינה, לשימוש חקלאי בלבד. בעל הנחלה החליט, על דעת עצמו ובניגוד מפורש לתנאי החוזה וייעוד הקרקע, להשכיר את המקום להפעלת בית עלמין לחיות, למרות שהחוק איננו מאפשר לאדם פרטי לעסוק בקבורה ואוסר על שימושים לא חקלאיים בקרקעות חקלאיות. הרשות פעלה לפי האחריות המוטלת עליה, ועמדה על כך שייעוד הקרקע יקויים והיא תשמש לחקלאות בלבד. הרשות שלחה הודעה לבעל הנחלה בקשר עם ההפרה, והאחרון החזיר את הקרקע לשימוש חקלאי והסיר את המצבות בעצמו הרשות מעולם לא היתה צד להסכמים שנחתמו בין מפעיל המקום לאזרחים תמימים, אין לה כל ידיעה על זהותם, ולא נותר לה אלא להשתתף בצערן של המשפחות שנפגעו כתוצאה מהקבורה הפיראטית שבוצעה בניגוד לחוק”.

תגובות