עמדות טעינה מהירות – תחום הולך ומתפתח

עמדות טעינה מהירות – תחום הולך ומתפתח

 

בעולם שבו רוב האלמנטים כבר עובדים על מטענים ופחות על סוללות, המטרה היא להטעין את אותם אלמנטים כמה שיותר מהר. הדבר נכון לגבי מכשירים סלולריים, וכיום גם לגבי בעלי המכוניות המעוניינים למצוא עמדות טעינה מהירות שיחזירו את הרכב לכביש כמה שיותר מהר ויסייעו לו להגיע בבטחה ליעד הבא.

 

הטעינה המהירה, בשונה מטעינה רגילה מתבצעת בהספקים גבוהים המאפשרים להטעין את המכונית בזמן קצר יותר. בדרך כלל, מדובר על מילוי של כ- 80% מהסוללה בזמן של חצי שעה, כשכבר בזמן שאתם קוראים מאמר זה צצים עוד ועוד חידושים שמטרתם לקצר את זמן הטעינה ולמלא את הסוללה לחלוטין.

 

עמדות טעינה מהירות – לפיתוח עולם הרכבים החשמליים

 

כיום, ישנם כמה סוגים של טעינת רכבים חשמליים הנבדלים זה מזה במהירות הטעינה;

 

  • עמדות טעינה מהירות – עמדות אלו ממוקמות לרוב בכבישים מהירים, איזורי נוחות, כבישים בינעירוניים ועוד. בישראל למשל, אפשר למצוא כמה עמדות כאלו בנקודות אסטרטגיות כגון כביש 90 בדרך לאילת, בכביש החוף ועוד. אמנם נכון שעמדות אלו מהירות יותר בלי צל של ספק, אך חשוב להבין שהספק הטעינה יהיה תלוי לא רק בעמדה, אלא גם בסוג הרכב. בדגמים הישנים יותר של הרכבים החשמליים פשוט לא קיימת אפשרות להטעין בעמדה המהירה. מובן שככל שהזמן עובר, יצרני המכוניות החשמליות מקפידים לייצר דגמים אותם ניתן להטעין בכל סוגי עמדות הטעינה. השימוש בטעינה המהירה יהיה חיוני במיוחד עבור מי שיוצא לנסיעות ארוכות וטיולים של כמה ימים, ושאינו מעוניין להמתין כמה שעות עד שהסוללה תתמלא. אפשרות אחרת היא במצבים בהם אתם חייבים לצאת לנסיעה שלא תכננתם, והסוללה ברכב לא מלאה. 
  • עמדות טעינה רגילות – אלו עמדות ישנות יותר, הדורשות לפחות כמה שעות של טעינה על מנת להצליח למלא את הסוללה כולה. עמדות אלו לא חייבות להיות במרחב הציבורי, אלא אפילו לעמוד כעמדות ביתיות. כשרוכשים רכב חשמלי, מקבלים יחד איתו כבל ומטען המתאימים להתקנה בבית. מובן שלא ניתן לבצע את ההתקנה לבד; רק אדם מוסמך שיגיע אליכם הביתה, יבחן את השטח ויחליט היכן נמצאת הנקודה הטובה ביותר להתקנה, יוכל לעשות זאת. חשוב לציין שעל אף הטעינה האיטית יותר, רוב הנהגים מעדיפים להשתמש בעמדות הטעינה הרגילה מכיוון שבכל מקרה יעשו זאת בשעות הלילה לדוגמא, לאחר העבודה. אופציה אחרת היא להיסחף למסע קניות בקניון של כמה שעות, בזמן שהרכב מטעין את עצמו בחנייה. פשוט וקל!

 

עולם שלם של אפשרויות ובחירה נכונה אחת

 

הטכנולוגיה המתקדמת יוצרת עבורנו עולם שלם של אפשרויות. כשעוברים לרכב חשמלי, אנחנו נכנסים לעולם העצום הזה עם בחירה נכונה אחת – להצטרף למהפיכה שמטרתה לשמור על הסביבה על ידי הפחתת צריכת הדלק. עמדות טעינה מהירות הן רק פרק אחד בסיפור של הרכבים החשמליים, שעוד רחוק מלהסתיים. בכל יום צצים פתרונות חדשים שהופכים את המעבר הזה לפשוט, כשמטרת העל היא כמובן למשוך עוד ועוד נהגים שיהיו חלק מהשינוי.  

תגובות