אוצרת חדשה לגלריה העירונית לאומנות ישראלית עכשווית בכפר סבא – הגר רבן

אוצרת חדשה לגלריה העירונית לאומנות ישראלית עכשווית בכפר סבא – הגר רבן

הגר רבן, תושבת העיר כפר סבא ואוצרת עצמאית המתמחה במיצבים תלויי מקום, נבחרה לתפקיד האוצרת של הגלריה העירונית לאומנות ישראלית עכשווית בכפר סבא.
רבן, אשר בשנים האחרונות אוצרת את חלל “גלריה בגליל” בעכו, בוגרת תוכנית המצטיינים הרב תחומית במדעי הרוח והאומנויות לתואר ראשון באוניברסיטת תל אביב, בוגרת לימודי תעודה באוצרות וניהול גלריות של בית ספר שורשים ובעלת תואר שני מהתוכנית הבין-תחומית באומנויות של אוניברסיטת תל אביב.

היא משמשת כאוצרת מלווה לגלריה חנינא בתל אביב ועד היום אצרה תערוכות במוזאון ינקו דאדא בעין הוד, בגלריה Neurotitan בברלין, באלפרד-מכון שיתופי לאומנות ולתרבות בתל אביב, בגלריה זימאק, גלריה 8P בתל אביב ועוד.

בעבר הפיקה תערוכות וניהלה פרויקטים שונים בתחום האומנות והייתה אורת של תערוכות שונות, ביניהן תערוכת יחיד לאומנית ואד אהרונוביץ’, תערוכת יחיד לאומנית מרים נאה, תערוכה קבוצתית בבית האומנים בכפר סבא, תערוכה בגלריה בנימין, פרויקט פרפורמנס במסגרת פסטיבל פרינט סקרין לאומנות ומדיה דיגיטלית בחולון, ועוד. לתפקידה כאוצרת הגלריה העירונית בכפר סבא נבחרה רבן מבין שמונה מועמדים שניגשו לתפקיד.

הגלריה העירונית קיבלה הכרה של משרד התרבות והספורט ואת הניקוד הגבוה ביותר ברציפות בכל שנות ההכרה, כאשר התערוכות המוצגות בגלריה נבחרות בקפידה על ידי אוצר/ת חיצוני/ת, בהתאם לקריטריונים אמנותיים מקצועיים ובתמיכת העירייה ומשרד התרבות.

ראש העיר, רפי סער: “העיר כפר סבא מקדמת ומוכרת כעיר של תרבות, עיר המעודדת אומנים מקומיים וארציים ואני מברך את הגר על זכייתה בתפקיד. אני סמוך ובטוח כי תחת שרביטה הנאמן כאוצרת של הגלריה העירונית, תמשיך הגלריה בהישגיה ביצירת תערוכות המושכות קהל נרחב מכל רחבי הארץ ואני מקווה כי נצלח כולנו את משבר הקורונה הפוקד את הארץ מאז חודש מרץ ונוכל לשוב ולפקוד את התערוכות המוצגות בגלריה בכפר סבא”.

הגר רבן: “אני מאמינה בלב שלם שתפקידה של אומנות הוא לעורר את השאלות ולאו דווקא להעניק להן את התשובות הסופיות. לכן, חשוב לי מאוד להקפיד על תהליך דינאמי, דיאלוגי וקשוב בכל בנייה של תערוכה. אני רואה את התפקיד שלי כאוצרת כתפקיד של החזקת פנס – הן מול האומנים והאומניות והן מול הקהל הצופה בעבודות.

“בתהליך העבודה שלי אני משתדלת להאיר מקומות חדשים שעוד לא נחקרו, להציב סימני שאלה מול עמדות קשיחות ולמצוא ביחד עם האומנים ועם האומניות את נקודות המפתח העמוקות, שמובילות את העבודה שלהם. תפקיד האוצר/ת הוא בעיניי תפקיד שזכות גדולה נופלת בחלקו – הזכות לייצר את החיבורים המורכבים, לעצב את החוויות המשמעותיות של הצופים ולעורר את השיח הרלוונטי המתקיים בין מקום, יצירה ואדם”

הגר רבן אוצרת גלריה עירונית

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק התרבות, עו”ד עדי לוי-סקופ: “אני מברכת את הגר על זכייתה ובטוחה כי תביא עמה לתפקיד נקודת מבט מרתקת וייחודית, שתוליד תערוכות משמעותיות ותעצים את מעמדה של הגלריה העירונית המוערכת עד מאוד. אנו נמשיך ונפעל לקידום האומנות והתרבות בעיר וכולי תקווה כי נוכל לשוב ולהתראות בקרוב בתערוכות בגלריה”.
רצ”ב: האוצרת הגר רבן. צילום: אור קפלן

תגובות