כפר סבא בגשם הראשון: מאות דירות נותקו מחשמל – חברת חשמל:”מתנצלים”

מאת: אירית מרק

מאות דירות נותקו מחשמל בכפר סבא עם הגשם הראשון. “אם לא הספיק לנו אתמול 16-21 בלי חשמל אז גם היום מ10 בבוקר עד עכשיו עוד אין חשמל, שבועות אתם מפרסמים שאתם מתכוננים לחורף אבל גשם ראשון וקרסתם. בושה. יש כאן לפחות 6-7 בניינים שנאלצים להיפרד מתכולת המקרר ולהתקלח במים קרים, ועסקים שסגרו כי אין חשמל. מי יפצה אותנו?”, התלונן תושב העיר

תושב אחר התלונן גם הוא “לא הבנתי את הבזיון הזה שנקרא חברת החשמל. לא הבנתי באיזה עולם חוץ מהעולם השלישי כמובן שם הכל נורא, 5 טיפות של גשם וקצת רעמים, מפילים חשמל בעיר שלמה שנחשבת “לאחת מהערים הטובות” בארץ. נגזר על כולנו בבית מול הזום הארור הזה, אסרו עלינו להגיע ללימודים באופן פרונטלי ועכשיו גם חשמל הם לא מסוגלים לתחזק? הגיע הזמן שחברת החשמל, החברה החזירה הגדולה ביותר במדינה, תתחיל לתת תשובות. לא הגיוני שקצת צואה של ציפור תתקע את כולנו בלי אפשרות ללמוד אפילו. חברה שנלחמת על היותה מונופול ולא מאפשרת שום תחרות מולה, צריכה גם לדעת לפצות את הלקוחות השבויים שלה על התנהלות בזיונית ועקומה. היערכות כנראה זה לא הצד החזק שלהם, הטבות ושכרי עתק הם דווקא יודעים לתת לעצמם מהכיס שלנו”

חברת חשמל

תושבת אחרת טענה אתמול “כבר יותר מארבע שעות ללא חשמל במרכז העיר. חלק מזה, בגלל עצים שטיפסו על עמודי חשמל. רק לפני כשעה הגיעו והחלו לגזום אחרי שהתווכחו פה עם מכונית כיבוי אש באחריות מי הגיזום. סה”כ ירדו פה שתי דקות גשם. מיותר לציין שגם הכביש מיד הפך לנחל ? מה על תעלות הניקוז ? מי יפצה על כל המזון בפריזר שהגיע רק היום מהסופר? לא רק אשמת חברת החשמל, אני מתביישת שזו ההתנהלות”.

מחברת חשמל נמסר בתגובה “מדי שנה בעונת המעבר חברת החשמל יוצאת במסע הסברה ללקוח על המשמעויות של שינוי מזג האוויר על רשת הולכת החשמל.השילוב של אבק שמצטבר על הרשת, עם לחות גבוהה וגשם מייצרים קצרים וגורמים לפגיעה בתשתיות. לצד זאת, ענפים שטרם נגזמו נוגעים בכבלים ויוצרים ניתוקים. בכפר סבא נרשמו מספר מקרים בימים האחרונים , חלקם עקב ענפים שנפלו על הרשת , וכולם טופלו בצורה המיטבית. משך הטיפול בתקלה תלוי בסגירת כביש לצורך כניסת רכבים כבדים, פינוי עץ שקרס על חוטים והחלפת רכיבים מורכבים וכבדים. אנו פועלים ככל שרק ניתן לצמצם את משך הפגיעה בלקוחות, אולם ישנם מקרים בהם התיקון ממושך. אנו מתנצלים על חוסר הנוחות. חשוב לציין שבשבועיים האחרונים נערכה פעילות נרחבת של גיזום עצים בכפר סבא על מנת לנסות ולצמצם פגיעה של ענפים ברשת וכתוצאה מכך הפסקות חשמל”.

תגובות