ראשי הרשויות בשרון למירי רגב: להקים רשות תחבורה בשרון

אתר השרון פוסט חושף: ראשי הרשויות כפר סבא, הוד השרון, רעננה, הרצליה, רמת השרון, דרום השרון וחוף השרון ]נו לשרת התחבורה, חה”כ מירי רגב, בבקשה להקמת רשות לתחבורה של יישובי מרחב השרון וכינוס ראשי רשויות השרון. “לאחרונה מקודמים פרויקטים לאומיים גדולים ומורכבים ביישובי השרון, בתיאום מינימאלי או ללא תיאום כלל עם ראשי הרשויות באיזור השרון”, כותבים ראשי הרשויות “לעתים חוסר התיאום עולה כדי התעלמות גסה ומופגנת מעמדותינו וזאת בנושאים הנמצאים בליבת התכנון העירוני. החלטות אלו פוגעות ביכולות הרשויות לקיים את חובתן כלפי התושבים ולאפשר תכנון תחבורתי שמכיר במציאות האורבאנית הקיימת”

עוד הם מציינים “אין אנו יכולים להסכים לכך שמתכננים פקידי מוסדות התכנון, מוכשרים ככל שיהיו, יקבלו החלטות הרות גורל באשר לעתיד הערים והישובים שאת הציבור החי בהן אנו מייצגים. מדובר בציבור של כמיליון תושבים – לא ייתכן כי החלטות משמעותיות כל-כך יקודמו ללא הקשבה והתייחסות לאמירותינו”.

לטענתם, לשם הדוגמה, בפרויקט המרכזי שנמצא על סדר היום- המטרו, מתעלמים באופן מפגין מבקשות הרשויות המקומיות. קידום תכניות המטרו, ההודעה על הכנת תוכנית תמ”א 70 וההודעה מתוקף סעיפים 78-77 יגרמו להקפאת התכנון והפיתוח במרכזי ערי השרון. “בניית דיפו, בשטחי רשויות שונות, ללא תיאום והשתת הפיצויים לפי סעיף 197 למי שנפגע מתוכנית המטרו, על הערים והמועצות האזוריות, ללא כל שיפוי ממשלתי. יתרה מכך, השבוע גילינו דרך כותרות העיתונים כי כל התוכנית עומדת בסימן שאלה, ושוב – בלי כל דיון מקדים”.

“פרויקטים של תחבורה ציבורית הם ראויים וחשובים לישובי השרון. הפרויקטים והם רבים ומורכבים, והמפתח להצלחה ביישומם נובע בשיתוף פעולה עם הרשויות.
בכדי להגיע לפתרונות מוסכמים, בפרויקט המטרו ובפרויקטים אחרים, אנו קוראים להקים רשות תחבורה ליישובי השרון, בו ייקחו חלק רשויות השרון כולן. כמו כן, אנחנו דורשים שלפורום זה יהיו נציגים בכל מוסדות התכנון הארציים”

מירי רגב

מטרות הרשות יהיו:
1 .שיקוף עמדות רשויות השרון מול גופי התכנון התחברותי והתשתיות.
2 .דיון משותף בנושאים תכנוניים אשר משפיעים על עתיד אזור השרון
3 .הכרעה משותפת בדילמות תכנוניות ותחבורתיות שונות.
פרויקטים תשתיתיים רחבי היקף הם נשמת אפן של הערים והמועצות האזוריות, והדרך להבטיח את התפתחותן. אנו רוצים לקדם ולסייע, אך תוך שיתוף פעולה מקדם אנו משוכנעים שהקמת רשות תחבורה אזורית תוכל לסייע רבות ואנו מצפים שדרישתנו תענה בחיוב”.

תגובות