הדר לביא מעלה השגות על מועמדותה של מיכל סויד, מטעם הליכוד למועצה הדתית “איך היא מייצגת את סיעתכם?”

בישיבת מועצת העיר האחרונה העלתה חברת המועצה השגות לגבי מיכל סויד, מועמדות הליכוד למועצה הדתית “קראתי לעומק את ההנחיות שיצאו ממשרד לשירותי דת לגבי חידוש הרכבי המועצות הדתיות. אחד הנושאים מדבר על ייצוגיות, כלומר שצריכים לייצג היטב את הרכב המועצה. אני רציתי לשאול את סיעת הליכוד והרשימה שלנו באיזה אופן המועמדת שלכם מייצגת את הבוחרים שלכם את הסיעה שלכם? “.

יו”ר הליכוד והמשנה לראש העירייה במועצת העיר, הסגן המיועד, אורן כהן, השיב ללביא ” אני חושב שאת השיקולים שלנו אנחנו עושים את זה בתוך הסיעה, ואנחנו לא צריכים להסביר לך שום דבר. אבל אני אגיד לתושבים, מדובר במישהי שהיא מהטובים שאנחנו יכולנו לבחור, מאחר וקודם כל היא אישה לוחמת, אני לא יודע אם את מכירה אותה, היא בהנהגת ההורים של בר אילן, היא אשת עסקים מצליחה, היא חברותית, כיף לדבר איתה, אנשים
פונים אליה, היא מקובלת על החברה, עוסקת בנתינה, אישה אפרופו מגדר, כל כך הרבה דברים טובים ויש לך עוד שאלות”.

הדר לביא: “היא נשמעת אישה נפלאה, רק שלהבנתי היא הייתה ברשימה של סיעה אחרת, שאינה הסיעה שלך, ולכם שאלת הייצוגיות. אם אתה מעדיף נשאיר את זה לשאלות משפטיות, אבל חשבתי לקבל תשובה ממך”.

עו”ד עדי לוי סקופ, חברת המועצה השיבה אף היא ללביא : “א’ אני בכלל לא חושבת שהשאלה שלך היא רלוונטית, אבל לעניין השאלה של למה היא ראויה באופן כללי. גברת מיכל סויד מעבר להיותה מוצלחת ביותר בהמשך לדבריו של אורן, ומתנדבת בקהילה באופן תמידי שנים על גבי שנים בכפר סבא, גם מקרבת בין הזרם הדתי לבין הזרם החילוני באופן קבוע, בראייה מקרבת, מחברת, בעד שוויון מגדרי, רואה את החשיבות של הייצוג הנשי, רבת כישורים, רבת זכויות ותרומה לקהילה, ואין שום רלוונטיות לעניין באיזה סיעה כזו או אחרת היא הייתה, אין לזה שום רלוונטיות, אנחנו מצאנו אותה מתאימה ביותר לייצג, ואני בטח לא חייבת לך דין וחשבון על מי אני בוחרת לייצג את הבוחרים שלי, כמו שאני לא שואלת אותך למה את בחרת דווקא גבר לייצג את הסיעה שלך, ולא בחרת אישה לייצג את הסיעה שלך, וזה בהחלט תמוה כמי שחושבת שהיא מקדמת שוויון מגדרי, אבל זה את תיתני את הדין לבוחרים והבוחרות שלך ביום שבו תצטרכי לתת את הדין”.

לביא “את לא צריכה להסביר לי איך אני מקבלת החלטות, תודה. אני חושבת שזה יעבור לבחינה משפטית, כי לפי דעתי ייתכן ויש פה פגם, אבל אני מבינה את הכוונות שלכם בבחירת הגברת ונשמע שהיא מאוד ראויה”.

תגובות