המקרר הקהילתי של כפר סבא: מיזם עירוני חדש במסגרתו תורמים ונהנים

פרויקט חברתי-קהילתי למען תושבי העיר, אותו יזם אחד מתושבי העיר, יוצא לדרך בשיתוף עיריית כפר סבא, באמצעות אגף קהילה וחברה. מטרת הפרויקט: צמצום בעיית המזון, תוך שילוב הקהילה והעצמתה.
במסגרת הפרויקט “המקרר הקהילתי של כפר סבא” יוצב מקרר קהילתי בפינת הרחובות ויצמן-התחיה, סמוך לחנות “גלידון” ובמסגרתו יוכלו תושבות ותושבי העיר, כמו גם עסקים בעיר, להעביר עודפי מזון שהיו עתידים להתבזבז או להיזרק – לשימוש הקהילה, כשכל אחד יכול להגיע, לקחת וליהנות מהמוצרים

ראש העיר, רפי סער: “העיר כפר סבא מאופיינת יותר מכל בתחושת הקהילתיות החמה, ברוח הנתינה ובסיוע לזולת. פרויקט זה מבטא ערכים אלה, ואני מברך עליו ומזמין את התושבות והתושבים להגיע למקום, לתרום מוצרי מזון שאינם נזקקים להם ובכך לאפשר לאחרים ליהנות מהם. מדובר בפרויקט בעל קשר ישיר למדיניות העירייה של צמצום כמויות האשפה והפסולת, שינוי תרבות הצריכה, תוך ניצול מירבי של המשאבים הקיימים”.

היוזמה להצבת המקרר הקהילתי הגיעה מגדעון שמואל, תושב העיר ובעליה של חנות “גלידון”, שהחליט להנציח בדרך זו את אמו, גולדה שמואל ז”ל שנפטרה השנה, ואת חמותו, אסתר יפרח ז”ל שנפטרה בשנה שעברה.

גולדה שמואל, שהייתה תושבת העיר מאז תחילת שנות ה-60, ניהלה יחד עם בעלה ישראל שמואל ז”ל את חדר האוכל במפעל פקר פלדה לשעבר (היכן שנמצא היום מתחם הקניות ג’י), ולאחר מכן ניהלה את המזנונים בתיכונים גלילי וכצנלסון במשך כ-16 שנים

אסתר יפרח נהגה לארח משך שנים ארוכות חיילים ולפנק אותם במטעמים ובתבשילים שהייתה מכינה עבורם.
במסגרת המיזם, מוזמנים התושבים להביא למקרר פירות, ירקות, לחמים, מאפים ומוצרי מזון יבשים, כאשר על כולם להיות טריים ובתוקף.

יוזם הרעיון, גדעון שמואל: “המטרה היא עזרה הדדית, כי כולנו ערבים זה לזה ומתוך נתינה ברוחב לב, תוך שיתוף תושבי העיר לתרום ולאלו שידם אינה משגת לקחת. הערבות ההדדית והנתינה היא חלק מהחינוך שקיבלתי מבית הוריי ישראל וגולדה שמואל ז”ל, וכמובן גם מהחינוך בכפר סבא, עיר הולדתי”.
המקרר הקהילתי יהיה פתוח לשימוש חופשי מדי יום החל מהשעה 07:00 ועד השעה 21:30.

תגובות