עיריית רעננה גיבשה תוכנית לבניית יחידות דיור קטנות לצעירים בעיר

עיריית רעננה רואה בהשארת הצעירים לגור בעיר יעד חשוב ומשמעותי, ואחת הדרכים המרכזיות בהן נוקטת העירייה כדי לממש יעד זה הוא יצירת היצע רחב, מגוון וזמין של דירות קטנות, בגדלים ובאזורים שונים של העיר. כפועל יוצא מיעד זה, סיימה העירייה בימים אלה, באמצעות אגף ההנדסה, לגבש תוכנית מפורטת של בניית יחידות דיור קטנות שיוכלו לשמש זוגות צעירים.

במסגרת התוכנית מתכננת העירייה להעניק אישור לבנייה של מעל 1,700 יחידות דיור קטנות, אשר צפויות להיבנות במהלך העשור הקרוב. דירות אלו יתנו מענה לצרכים של זוגות צעירים, אשר בתחילת דרכם אינם זקוקים לדירות גדולות, וכך יוכלו לרכוש דירות קטנות במחירים נמוכים יחסית.

בנוסף, העירייה מחייבת כל תכנית בנייה שמקודמת במרכז העיר, בהקצאה של 20%-30% מיחידות הדיור לדירות קטנות, דבר שיבטיח מגוון גילאים ואוכלוסיות גם בשכונות הוותיקות.

חזון נוסף שמוביל ראש העיר, בשיתוף עם לשכת התכנון המקומית, הוא תכנון  ‘עירוב שימושים’ במסגרת תכנית מתאר ארצית. מגמת עירוב השימושים הינה מגמה שתופסת תאוצה בכל העולם, ובעיקר בערים המתקדמות בעולם, והכוונה היא לייצר מרחב אורבני מאוזן, שבו שימושים מסוגים שונים משרתים את האוכלוסייה שגרה בסביבתם. כלומר, במקום להפריד בין אזורי המגורים לבין אזורי המסחר והתעסוקה, מה שדורש לא פעם שימוש ברכב פרטי ובזבוז של זמן רב בפקקים, יוקמו מתחמים שכוללים את כל מה שצעירים צריכים: דירות, משרדים, חנויות, בתי קפה ומקומות בילוי. מדובר בתהליכים ארוכי טווח אולם העבודה עליהם מתקיימת כעת בכדי לאפשר את השילוב המוצע בתוכניות העתידיות של העיר.

ראש העיר חיים ברוידא: “השארת הצעירים בעיר הוא אחד היעדים המרכזיים שלי, והתוכנית החדשה שגיבשנו תסייע לצעירים לקנות דירה ברעננה. אנו נפעל לצמצם חסמים, להפחית בירוקרטיה ולייצר תשתית המתאימה, כך שדירות ברעננה תהיינה בהישג ידם של זוגות צעירים כבר בשנים הקרובות”.

תגובות