ראש עיריית כפר סבא, רפי סער: “המקום הראוי לדפו בסמוך לטירה או באזור התעשייה בנימין, נלחם בכל הכוח”

מאת: אירית מרק

כך אמר אתמול (ג’) ראש עיריית כפר סבא רפי סער בישיבה של הועדה לביקורת המדינה בכנסת, שעסקה בפרויקט המטרו.

ישיבת הועדה התקיימה בנוכחות ראשי ערים, שטענו כי תוכנית המטרו מתוכננת ויוצאת לפועל ללא כל שיתוף ראשי ערים וללא כל הגיון תכנוני.

עוד בנושא בקבוצת כפר סבא שלנו – הקבוצה המובילה בעיר עם 26 אלף חברים – לחצו כאן

 

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא בוועדה: “בנת״ע ובות״ל קובעים קודם כל את הדרך מראש ללא שום שיתוף אמיתי של הציבור וראשי הרשויות. אנחנו נילחם בכל הכח בהחלטה להפקיד את הדפו בצמוד לבתי התושבים בעיר בשטח אימתני של 400 דונם על שטחה של המועצה האזורית דרום השרון והמושבים גן חיים ושדה ורבורג”.

“המקום הראוי הוא בסמוך לטירה או באזור התעשייה בנימין. מקום שיועד להיות אזור תעשייה ולא על שטחים חקלאיים וירוקים״

ביקורת נוספת שנשמעה מצד ראשי ערים עסקה בחוסר שיתוף התושבים והרשויות בהליכי התכנון ובהסברה לתושבים.

יו”ר הוועדה, ח”כ עפר שלח, אמר כי “מדובר בפרויקט לאומי חשוב ורחב היקף. לכן, יש צורך בהקמת ועדה מיוחדת בכנסת לנושא. הכנסת חייבת לדחוף את הדבר הזה ולא יכול להיות שידונו אחת לתקופה בנושא מההיבט הצר של ועדה כזו או אחרת בכנסת”.

סמנכ”ל תכנון בחברת נת”ע, קרן כץ: “נת”ע תטפל בתכנון המוקדם. העבודה התכנונית החלה בשנת 2018 ומיד החלו לתכנן את שלושת הפרוזדורים שהוגדרו בתוכנית האסטרטגית ועל כן נעשתה בחינה היכן תוואים אלה יכולים לעבור. נעשתה עבודה עם ראשי ערים ותיאום בין גופים שונים כאשר המבט על הפרויקט הוא לא על עיר מסוימת אלא מבט כלל מטרופוליני. תכנון קווי מטרו נקבעו לפי מספר מאפיינים כמו נגישות למוקדי תעסוקה ומוסדות ציבור. נערכו מעל 270 פגישות עם 14 רשויות מקומיות על מנת להקשיב לרצונות הרשויות המקומיות במקביל למפגשי שיתוף עם הציבור”.

תגובות