לימודי הנדסה – המסלולים המבוקשים ביותר לשנת 2020

לימודי הנדסה – המסלולים המבוקשים ביותר לשנת 2020

ההתפתחות המואצת בתחומי החיים השונים, יוצרת מקצועות חדשים שהם מרתקים ופותחים דלת לתחומי עיסוק עתידיים וחדשניים. 

מסלולי ההנדסה המבוקשים

בשנים האחרונות קיימת תאוצה רבה בכל מסלולי ההנדסה ומספר הסטודנטים אשר מבקשים להירשם לכל אחד ממסלולי ההנדסה השונים, עולה בהתמדה משנה לשנה. בין המסלולים המבוקשים אפשר למצוא את לימודי הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת תעשייה וניהול, הנדסת ביו-כימיה, הנדסה אזרחית וסביבתית, הנדסה רפואית ופיזיקה, הנדסת מערכות מידע, הנדסת מכונות, הנדסת חומרים, הנדסת אווירונאוטיקה וחלל ומסלולים ייחודיים נוספים

הנתיבים החדשניים החדשים כמו ביוכימיה וביו-טכנולוגיה יוצרים עניין רב בקרב המועמדים ללימודי הנדסה אשר בוחנים כמה אופציות וקשה להם לקבל החלטה על המסלול שיהיה הנכון ביותר עבורם. מי שתחום הכימיה והביולוגיה מדבר אליו, מעדיף במקרים רבים לפנות לאפיקים החדשניים גם לאור הידע הרב שיקבל וגם עקב המקצוע החדשני.

לימודי הנדסת ביו-טכנולוגיה 

אופציה מסקרנת במיוחד בתחום היא של מסלול לימודי הנדסת ביוטכנולוגיה, מסלול אשר יאפשר לכל בוגר לעסוק בתחומים מדעיים הקשורים לפיתוחים עסקיים שמפתחות חברות סטארט אפ וחברות אשר עוסקות בתעשיית התרופות אך גם לתחומים נלווים נוספים.

הנדסת ביו-טכנולוגיה היא שילוב מסקרן בין הקדמה אשר פועלת באמצעות טכנולוגיות חדשות, ביולוגיה וכימיה. במהלך הלמידה הסטודנטים יעמיקו את הידע שלהם ברבדם אשר קשורים למוצרים רפואיים, מזון, חקלאות, תרופות ונוגדנים. נושאי הלמידה כוללים הנדסה גנטית, הנדסת רקמות ושפע של טכנולוגיות אשר מיושמות בתחומים הללו. במהלך הלימודים הסטודנטים משתתפים בקורסים ייעודיים במישורים שונים של הביולוגיה הכימיה, קרנות ההשקעות ויזמות עסקית, כדי שהבוגרים יקבלו את כל הכלים כדי לעסוק בכך בעתיד.

יישום של לימודי הנדסת ביוטכנולוגיה

הרעיונות היצירתיים בתחומי הביו טכנולוגיה מובילים לחשיבה עסקית ולכן קיימות חברת סטארט אפ רבות שרשמו פטנטים ועוסקות בפיתוח הרעיון כדי לקדם אותו לאפיק העסקי. החדשנות המדעית אשר מרתקת את הבוגרים מובילה רבים מהם לעבוד בחברות ההזנק כדי לפתח את העסק ולהוביל את הרעיון אל הפועל.

הבוגרים משתלבים בתחומי ייצור ופיתוח של אמצעים טכנולוגיים ורפואיים, חדשניים אשר סוחפים אותם למימוש האתגר העומד בפניהם. דור העתיד יוצר כבר כעת את פני העתיד כדי להקל על החיים באין ספור תחומי עשייה וייצור. חברות ההזנק עובדות בדרך כלל כמה שנים עד שהן מצליחות להגיע למוצר מוגמר לאחר אין ספור שעות במעבדה לצורך פיתוח ושכלול הדרכים כדי להגיע למוצר המבוקש ולהליך שיווקו.

תגובות