לראשונה בישראל​ הבית לשירה בעמק חפר עלה על הקרקע וקולו יהדהד ברמה בינ”ל

בימים אלה עלה על הקרקע בעמק חפר, אחרי אינסוף תיכנונים ותקוות, ‘הבית לשירה’, הראשון מסוגו בישראל.

​ ‘הבית לשירה’ תוכנן בקפידה מתוך חזון תרבותי וקהילתי רחב של עמותת מקהלות מורן, הפועלת מעל 30 שנה באזור עמק חפר, ושמה הולך לפניה בתחומי השירה, העשייה הקהילתית והיצירה למען הדורות הבאים. נעמי פארן, המייסדת, המנהלת המוסיקלית והמנצחת של מקהלת מורן, היא בעלת החזון והחלום, שזה עתה מגשימה אותו.

​ לפני כשנה אושרה הקמתו של “הבית לשירה”, בית ייחודי וראשון מסוגו במועצה אזורית עמק חפר, וממש בימים אלה, על אף המצב התרבותי המורכב והקשה בשל משבר הקורונה, נקבעו היתדות הראשונים על הקרקע והחלה בנייתו המרגשת של המיזם החדשני הזה.

​ הבית לשירה, מוקם במתחם קריית החינוך בן גוריון, ויהווה מרכז ווקאלי אזורי, ארצי ובינלאומי שיעודד ויפרה את אזור עמק חפר כמוקד תרבותי ותיירותי וכמנוף לפיתוח האזור. כמו כן, יהוה מרכז ליצירת שותפות עם הקהילה בעמק חפר והאוכלוסיות המיוחדות , תחת קורת גג אחת וחיבורים דרך השירה: נוער בסיכון, ילדים ונוער בצרכים מיוחדים, פעילות עם ילדים חולי סרטן ואוכלוסיית הגיל השלישי

המקום ישמש כבית הפיזי, האומנותי והרוחני של מקהלות מורן בשיתוף ושילוב עם כל מקהלות ומוסדות האזור. כן ישמש הבית למרכז למפגש יוצרים, כתיבת לחנים ועיבודים מקוריים, לקידום

הבית לשירה יכלול אולם קונצרטים אקוסטי חדיש ומשוכלל שיכיל 550 מקומות, אולפן הקלטות, ספריה מקצועית, מוזיאון שירה, מרכז ייחודי ארצי ובינלאומי לפסטיבלים ווקאליים, לאירוח מקהלות מן העולם ולכיתות אומן בינלאומיות.

נעמי פארן: “הרעיון להקמת “בית לשירה” התחיל בחלום וחזון שלי לפני 30 שנה, ואני שמחה ומודה שהשותפים התאהבו בו כמונו . מדובר במקום ייחודי בישראל ובעולם כולו. עברנו כולנו תהליך למידה ובשלות עד שהחיינו והגענו בשעה טובה לרגע זה, בו הבית מתחיל לקרום עור וגידים, קירות ותהודה. אני רואה מרחב אינסופי של שיתופי פעולה שמתחיל מהמעגל הקרוב של קריית החינוך בן גוריון והמרכז האקדמי רופין אל מעגלים הולכים וגדלים ארציים ובינלאומיים.”

מקהלת מורן ידועה במצויינותה ומקצועיותה ברחבי העולם והופיעה על במות ובאולמות בכל העולם וזכתה לשבחים והוקרה ברמה בינ”ל, שמעוררים השראה וגאווה רבה לישראל.
דווקא בתקופה זו, שהעולם התרבותי בארץ ובעולם כולו סגור ומדוכא, אלו חדשות מעודדות שמפיחות תקווה ושמחה לעתיד לבוא.

עד כה מאות הופעות בארץ ובחו”ל התבטלו למקהלות שהיא מובילה ומנצחת עליהן ביד רמה, מאז משבר הקורונה, אך רוחם לא תישבר והם לא יפסיקו לשיר ולפעול למען הקהילה! ​

תגובות