מה נותן לנו אומגה 3 בטונה?

מה נותן לנו אומגה 3 בטונה?

אם אתם חובבי דגים, אנו לא צריכים לספר לכם עד כמה שהם טעימים. אבל מסתבר שטעמו של דג הטונה אהוב מאוד גם על אנשים שבדרך כלל פחות מתחברים לטעמים של מאכלים המגיעים מן הים. בנוסף, טונה לא נותנת לנו רק טעם מעודן וטוב אלא גם מספקת מרכיבים בעלי ערך תזונתי חשוב. הפעם נשים את הדגש על אומגה 3 ונבין את המשמעות הבריאותית של חומצות שומן אלה. 

הלב חשוב לכם? אומגה 3 הדבר בשבילכם 

התזונה המערבית שעשירה במלח ושומן רווי לא כל כך רצויה לשמירה על לב פועם, בריא וחזק. רציתם סיבה בריאה להתפנק על סלט טונה וביצים? זה בשבילכם: רופאי לב ורופאים בכלל ממליצים מזה שנים על צריכת אומגה 3 שמצויה בשפע בטונה. גם הדיאטנים מסבירים שכדאי לצרוך לפחות שתי מנות דג בשבוע, לשמירה על בריאות הלב ותפקוד אופטימלי של כלי הדם. 

מחקרים מעלים שאומגה 3 מועילה לילדים ולאנשים בריאים, שרוצים לשמור על לב בריא גם בגילאים מתקדמים. בנוסף, גם חולי לב ואנשים המצויים בקבוצת הסיכון מפיקים תועלת רבה מצריכת אומגה 3 (בד בבד עם הקפדה על דיאטה נכונה ופעילות גופנית). אנשים המצויים בסיכון להתקפי לב מצליחים בצורה כזאת לשפר את המדדים הרפואיים. אפילו אנשים שעברו התקף לב, מומלץ עבורם לצרוך יותר דגים, תוך כדי תהליך השיקום וגם לאחריו.  

באילו דגים יש אומגה 3 בשפע? 

לפני שנסביר עוד על היתרונות הבריאותית היוצאים מן הכלל של אומגה 3, כדאי לשים לב שלא כל הדגים עשירים במרכיב הזה באותה המידה. במיוחד עשירים בו דגים יחסית שמנים, כאלה ששוחים בדרך כלל במי הים והאוקיינוסים העמוקים. טונה, שמהווה אולי את הדוגמא הפופולרית ביותר של דגי מים עמוקים, מכילה המון חלבון בריא, טוב לשרירים וטוב לעור. אבל עם כל הכבוד לחלבונים, הפעם הכוכב הוא אומגה 3, חשוב לילדים, חיוני למבוגרים ובעצם לבני כל הגילאים. 

טוב גם לבריאות המוח

רוצים לחשוב בצלילות ומהר? חשבו על זה: חומצות שומן בריאות משפרות לא רק את תפקוד הלב אלא גם את תפקוד המוח. הגוף שלנו הוא מכונה מופלאה, אך כדי לתחזק אותה אנו זקוקים לאבני בניין ואנרגיה זמינה, המגיעים מן המזון שאנו אוכלים. אומגה 3 הוא דוגמא למרכיב תזונתי חיוני, שהגוף לא מייצר (ממש כפי שאנו לא מסוגלים לייצר ויטמין C וצריכים לאכול פירות הדר). מחקרים רבים מגלים כי מלבד שמירה על הלב, לחומצות השומן הבריאות יש עוד השפעות מיטיבות. לדוגמא, משפר את המדדים של חולי סוכרת, מביא לחיזוק של מערכת החיסון, ככל הנראה אפילו בעל השפעה מרגיעה, מפחיתה סטרס. כאשר נוסיף לכך את טעמם המפנק והטעים של מעדנים שמכינים מטונה, מקציצות וכריכים ועד סלטים עשירים, מקבלים מנה טובה וטעימה, של בריאות מזוקקת.

תגובות