עיריית כפר סבא תבצע קירוי סולרי בשני חניונים ציבוריים

עיריית כפר סבא תבצע קירוי סולארי בשני חניונים ציבוריים

עיריית כפר סבא תבצע קירוי סולארי של שני חניונים ציבוריים, באמצעות אגף קיימות וחדשנות והחברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא. זאת במסגרת הובלת חזון חדשני של עיר מאופסת אנרגיה, השואפת לאזן בין צריכת האנרגיה העירונית לייצור האנרגיה העירוני – כחלק ממדיניות ירוקה פורצת דרך.

שני החניונים בהם יבוצעו עבודות הקירוי הם החניון ברחוב שמחה הולצברג, בו תותקן מערכת סולארית על שטח של כ-650 מ”ר, והחניון השני נמצא ברחוב אז”ר, שם תותקן מערכת סולארית על שטח של כ-1,500 מ”ר.

התקנת הקירויים מתבצעת במסגרת מהלך אותו מובילה העירייה להתייעלות אנרגטית ופריסת מערכות פוטו-וולטאיות לייצור אנרגיה מתחדשת על מבני ציבור וחינוך ברחבי העיר, קירויים סולאריים מעל מגרשי ספורט וחניונים סולאריים.

ראש העיר, רפי סער: “העיר כפר סבא מובילה במדיניות הקיימות העירונית ומהווה דוגמה לרשויות אחרות. קירוי סולארי של שני החניונים הוא עוד צעד שאנו עושים במסגרת המדיניות פורצת הדרך אותה אנו מובילים, במסגרתה אנחנו מעודדים צריכה נבונה והתנהלות מקיימת. כפר סבא, שרק לאחרונה רשמה ניצחון גדול בהובלת מאבק אזורי נגד הקמת תחנת כוח מזהמת בפאתי העיר, מהווה מודל לאחרים ואני גאה, כי גם בתחום זה של ניהול נכון של משאב אנרגיה, אנו מובילים בארץ – למען עתיד של כולנו”

בשנה וחצי האחרונות הותקנו ברחבי העיר 40 מערכות פוטו-וולטאיות במסגרת חזון “עיר מאופסת אנרגיה”, ביניהם חטיבת אילן רמון, בית הספר אוסישקין, היכל התרבות העירוני, בית ספיר, ולראשונה – גם על גגות אשכולות גני ילדים. זאת בנוסף לקירויים סולאריים על מגרשי ספורט, שהותקנו לאחרונה בבתי הספר יצחק שדה, מפתן, גוונים, סאלד, עטרת חיים, דבורה עומר, אולפנית הראל ותיכון הרצוג, ובהמשך בספורטק העירוני.

אנרגיה סולארית היא טכנולוגיה המאפשרת להפיק אנרגיה חשמלית מאור השמש ויתרונותיה רבים: הפחתת פליטות גזי חממה, הגדלת ההכנסות לעירייה לרווחת התושבים, הפחתת זיהום אוויר על ידי הפחתת הפעילות בתחנות הכוח הארציות, יצירת מקומות תעסוקה באמצעות חברות לאנרגיה סולארית וביזור האתרים להפקת אנרגיה, המקדם עצמאות עירונית בתחום.

עיריית כפר סבא מהווה את אחת הרשויות הראשונות בישראל שהתקינו מערכות סולאריות (פוטו וולטאיות) לפני כעשור ובאמצעות החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, כאשר החל מ- 2019 הותקנו כ-40 מערכות סולאריות נוספות במבני ציבור וחינוך, הן על גגות קיימים והן על מגרשי ספורט שאינם מוצללים, ובסך הכל כ-60 מערכות שכבר פרוסות ברחבי העיר ומספקות אנרגיה מאור השמש.

חשוב להדגיש, כי התקנת המערכות מתבצעת בליווי יועץ בטיחות וממונה בטיחות בשטח, וכי הפאנלים אינם מייצרים קרינה. כמו כן, אחרי ההתקנה מתבצעות בדיקות קרינה לאישור תקינות המערכות.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הקיימות והחדשנות, עילאי הרסגור-הנדין: “הצבנו חזון להפוך את כפר סבא לעיר הקיימות של ישראל ואנחנו מגשימים אותו בשטח. עיריית כפר סבא תהפוך לעירייה מאופסת האנרגיה הראשונה בארץ. המשמעות היא שכל האנרגיה שהעירייה משתמשת בה תוחזר באמצעות הפקת חשמל מאנרגיית השמש. זאת בנוסף להתייעלות אנרגטית במוסדות העירייה והחינוך, שמפחיתה את הצריכה, מעבר לרכבים עירוניים חשמליים ושלל פרויקטים סביבתיים, בהם נטיעות מאסיביות של עצים המטהרים את האוויר. היעדים השאפתניים שהצבנו לעצמנו מהווים השראה לערים אחרות בארץ ודוחפים את משרדי הממשלה לשנות מדיניות. למהלכים בתחום יש קשר הדוק לביטול תחנת הכוח המזהמת שתוכננה בסמוך לכפר סבא. משלחות מגיעות לכפר סבא ללמוד על מדיניות הקיימות הייחודית שלנו, והפיכתה של כפר סבא למקור הפקת אנרגיה נקייה היא חלק מרכזי בכך”.

תגובות