כל מה שצריך לדעת על מראות פנורמיות

כל מה שצריך לדעת על מראות פנורמיות

מראות פנורמיות מהוות חלק חשוב בשמירה על חיינו בכבישים. תפקידם – הגדלת שדה הראיה, וחשיפת שטחים מתים. מראה פנורמית יכולה בקלות למנוע את התאונה הבאה.

מהן מראות פנורמיות

מראה פנורמית הינה מראה שצורתה עגולה וחזיתה קמורה. החזית הקמורה חושפת לנו שטחים מתים, שאחרת לא היינו רואים. אז כפי שניתן להבין, תפקיד המראה הפנורמית הוא בעצם להרחיב לנו את שדה הראייה. לרוב נראה את אותן מראות במקומות בהם באמת שדה הראייה מצומצם או שמא לא קיים כלל, בגלל דבר המסתיר אותו כגון צמחייה, חומה, קיר בנוי וכו’. ישנם סוגים רבים של מראות פנורמיות, ההבדלים העיקרים ביניהם, הם קוטר המראה, צורתה (עגולה או מרובעת), והחומר שממנו המראה עשויה. הבחירה הנכונה בין הסוגים השונים, תלויה בצורך ובמיקום של המראה. קוטר המראה משפיע על גודל השטח המת המשתקף ממנה. החומר ממנו עשויה המראה משפיע על העמידות שלה, ואם היא מתאימה להתקנה במקום שבו היא חשופה לשמש ישירה, או במקום מקורה. 

היכן כדאי להתקין מראות פנורמיות?

התשובה הכללית לשאלה זו היא בעצם בכל מקום בו יש מגבלה בשדה הראייה, לדוגמא: בצמתים בהם קיים עיקול אשר מקשה על נהג הרכב לראות את הרכבים שבאים מהכיוון הנגדי, יציאה מחניון כאשר היציאה היא ישירות לכביש או מדרכה, וכדומה. מיקום מקובל נוסף להתקנת מראה פנורמית, הוא בתוך החניון, במעבר בין מפלסים. ישנם המון חניונים בהם המעברים בין הקומות מאוד צפופים, מעוקלים ודו כיוונים, דבר שעלול להוות סכנה. לכן מראות פנורמיות ללא ספק יכולות לסייע במקרה כזה.

לסיכום

במאמר הזה נגענו מעט בתפקידן של המראות הפנורמיות ובמקומות בהן כדאי להתקין אותן. חשוב לזכור שבאמת מדובר באביזר בטיחות שיכול לסייע במניעת תאונות דרכים, אז אם אתם חושבים שישנו מקום שבו יש צורך להתקין מראה פנורמית, זה הזמן לרכוש אחת כזו ולהתקין אותה לפני שחלילה יהיה מאוחר מדי!

תגובות