ראש העיר שלום בן משה בדיון בוועדה המחוזית: לא תקום תחנת כוח בקסם! תחנת כוח היא אסון!

בדיון שהתקיים היום בועדה המחוזית ראש העיר ראש העין, הציג עמדה חד משמעית כי לא תקום תחנת כוח בקסם. תחנת כוח היא אסון מכל הבחינות!

 

ראש העיר דרש מחברי הועדה המחוזית להתנגד להקמת התחנה ולהעביר מסר חד משמעי לות”ל נגד הקמת התחנה ואמר כי עמדת השלטון המקומי היא נגד הקמת תחנות כוח המופעלות בגז. 

 

ראש העיר הציג את הסכנות העצומות שיש בהקמת התחנה לתושבי ראש העין ותושבי האזור: כפר קאסם, אורנית ויישובי הסביבה ובהן:

 

-סכנות בתחום זיהום האויר-לפי עמדת משרד הבריאות, צפוי זיהום אוויר חמור שיפגע בבריאות תושבי ראש העין וכפר קאסם מפעילות התחנה. 

 

-מיקום התחנה באזור בעל רגישות הידרולוגית גבוהה מאוד שתסכן את מקורות המים.

 

-קירבה למקום מגורים- מסמכי התכנית לא כללו את מיקום בתי המגורים של ראש העין וכפר קאסם. מיקום התחנה קרוב למגורים ואזורי תעשיה. למעלה מאלף משפחות תושבי העיר נמצאות במרחק של 700-800 מטרים, מרכז תעסוקה ומסחר של ראש העין נמצא במרחק של 200-300 מטרים, מדובר בעוגן כלכלי חשוב מאוד. גם המרחק מבתי המגורים והמסחר של כפר קאסם קרוב מאוד. 

 

ראש העיר הדגיש בדבריו כי תחנת כח קסם (תת”ל 98), נמצאת בשלב תכנוני מוקדם ביותר, התכנית טרם הופקדה להתנגדויות,  והתחנה אינה מהווה הרחבה של אתר קיים ואמר כי עצם ההחלטה להמשיך בדיונים על התכנית ובכלל זה להערות הציבור, חרף כל האמור לעיל, חמורה ביותר. 

 

בדיון, הוצגה עמדת משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה והיא כי הם מתנגדים להקמת התחנה בשל הרגישות ההידרולוגית של האזור והחריגה ברמות זיהום האוויר.

 

דפנה לביא מנהלת מחלקת איכות הסביבה ונציגת מטה התושבים יפה זעפרני, הציגו את מיקום התחנה שהינו באזור בעל רגישות הידרולוגית גבוהה מאוד, בסמוך לאזורי מגורים ואפשרות לפגיעה ב- 30% מתצרוכת מי השתיה בישראל. דפנה עוד הציגה כי מיקום התחנה יפגע בתוואי הדרך המתוכנן בין ראש העין לתחנת הרכבת שמשמעותה פגיעה תחבורתית אנושה בפתרונות התחבורה המתוכננים לעיר. בנוסף, התכנית אינה עומדת בתנאי מקדים הכרחי לקידום התוכנית- והיא זיקה לקרקע ושימוש בשטח שיועד לצרכי חקלאות. 

 

אנו ממתינים להחלטת הות”ל בנושא ונמשיך לפעול בכל המישורים למנוע את הקמת תחנת הכוח. 

תגובות