כפר סבא מובילה ברוב מדדי איכות החיים בארץ: הכי מרוצים לגור בעיר, הכי שבעי רצון מהניקיון ומהמצב הכלכלי וחיים הכי הרבה שנים

תושבות ותושבי כפר סבא הכי מרוצים לגור בעיר, הכי שבעי רצון ממצב הניקיון וממצבם הכלכלי בקרב תושבי 16 הערים הגדולות בישראל, ותוחלת החיים בעיר היא הגבוהה ביותר בארץ. כך עולה היום מסקר חדש שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המתייחס לשנת 2019.

צילום מייקל כץ

מהסקר עולה כי כפר סבא מובילה ברוב מדדי איכות החיים בהשוואה ל-16 הערים הגדולות בישראל, וממוקמת במקום הראשון זו השנה השנייה ברציפות במדד התושבים שהכי שבעי רצון ממקום מגוריהם (95.3 אחוז מהתושבים) בקרב 16 הערים הגדולות בישראל, ובמקום השני בשיעור התעסוקה העירוני של בני 15 ומעלה. זאת בנוסף למקום הראשון בציון הכולל של מדדי איכות החיים.
עוד עולה מהסקר כי תוחלת החיים הגבוהה ביותר בקרב הערים הגדולות בארץ היא בכפר סבא – עם ממוצע של 84.8 שנים
בנוסף, מוקמה כפר סבא במקום הראשון במדד שביעות הרצון של תושביה מהניקיון באזור מגוריהם ובמקום השני בשביעות הרצון מהפארקים והשטחים הירוקים בעיר.

ראש העיר, רפי סער: “כפר סבא היא העיר הטובה ביותר בישראל בזכות תושביה והמרקם הקהילתי והחברתי, שנבנה לאורך שנים רבות עוד מהיווסדה. העירייה פועלת בכל תחומי החיים, כדי לתת שירות מצוין לכל תושבת ותושב בכפר סבא באהבה ובאכפתיות ונמשיך לפעול ולהוביל בארץ. אני מודה לעובדות ועובדי העירייה שבזכות עבודתם המאומצת אנו ממשיכים להציב רף של מצוינות בישראל”.

על פי הסקר עולה עוד כי תושבי העיר ממוקמים במקום השני במדד ההכנסה הכספית השנתית לנפש והעידו על עצמם כי הם שבעי רצון ממצב הכלכלי – מה שהציב את העיר במקום הראשון גם במדד זה. בנוסף, מוקמה העיר במקום הראשון בשיעור הלמידה בגילי 15-17, במקום הראשון במדד בני 20 ומעלה המועסקים בתפקידים התואמים את תחום לימודיהם ובמקום הראשון בשימוש באינטרנט.
עוד עולה מהסקר, כי מרבית התושבים עוסקים בהתנדבות וכי הם מעורבים מבחינה חברתית ואזרחית, כאשר העיר מוקמה במקום השני בקרב הערים הגדולות, בשיעור ההצבעה בבחירות לכנסת ה-23. נתון מעניין נוסף הוא שצפיפות הדיור היא מהנמוכות ביותר בקרב הערים הגדולות בישראל, ההכנסה החציונית למשק בית היא הגבוהה ביותר והיא מהערים הבטחות ביותר בכל הנוגע לזהירות בדרכים.

תגובות