חבר מועצת העיר בכפר סבא, ממה שיינפיין איש השנה לשנת 2020

מאת: אירית מרק

חבר מועצת העיר, ממה שיינפיין, הוא איש השנה של אתר החדשות השרון פוסט לשנת 2020. שיינפיין, מכהן זו הקדנציה השלישית, כאשר בעבר כיהן לצד בן חמו, בתחילת דרכו, כאשר בחלק מהשנים כיהן באופוזיציה.

שיינפיין, כידוע בן לשושלת ותיקה של מקימי העיר, הדסה ויוחנן שיינפיין ז”ל שהיו מיקירי כפר סבא ועשו רבות להקמתה. מגיל צעיר יצאה הדסה לסייע לפרנסת המשפחה. בגיל 17 הגיעה לכפר סבא, לעבודה באריזת פרי הדר. כאן פגשה את אישה, יוחנן שיינפיין, בן למקימי ולמייסדי הישוב, עמו בנתה בית.
לצד היותה אם ורעיה, ניהלה בית פתוח “מכניס אורחים”, בו התארחו חיילים פצועים, מעפילים ועולים חדשים. לימים מתגייסת הדסה, יחד עם חברים אחרים, להקמת אגודת “יעל” בבית החולים “מאיר”. פעילה הייתה בוועד למען החייל, ב”איל”ן”, ב”אגודה למלחמה בסרטן” ובעמותת “לב אל לב ישראל”.
בנוסף לכל אלה נמנתה על מקימי המחלקה הגריאטרית, אשר בבית החולים “מאיר”, והייתה מפעילותיו הבולטות. על כל אלה ועוד הוענק לה התואר יקירת כפר סבא. הדסה שיינפיין, נפטרה בשנת 2010 והיא בת 89 במותה. יהי זכרה ברוך

ממה הוא נכדו של יצחק שיינפיין ז”ל, שהיה ממייסדי כפר סבא – גן השעשועים מאחורי עיריית כפר סבא קרוי על שמו – גן יצחק. בשכונה הירוקה נקרא רחוב על שם שושלת המשפחה – רחוב שיינפיין, על שם דובה ויצחק סבו וסבתו ז”ל.

במועצת העיר שיינפיין לקח על עצמו משימות רבות בהתנדבות מלאה והוא פועל ללא לאות למען תושבי העיר מרגע הצטרפותו לקואליציה בראשותו של רפי סער

הצטרפו לקבוצה המובילה של הכפרסבאים – כפר סבא שלנו – לחצו כאן

ממה שיינפיין

יוזמה ראשונה וברוכה בה לקח חלק ופעל להקמתה היא סיירת התיקונים המסייעת חינם לקשישים, ניצולי שואה ומעוטי יכולת. הסיירת מגיעה לבתי הנזקקים ומסייעת בתיקון ליקויים או מכשירי חשמל חינם כמובן.

עוד משמעות רבה קיבל שיינפיין בעשייתו היא מנהלת הגמלאים אשר תרכז את כל תחום הגמלאים בעירייה לראשונה בכפר סבא ביוזמתו וכחלק מבקשתו בהסכם הקואליציוני.

עוד יוזמה חשובה ואולי החשובה ביותר היא הקתדרה שהקים והוביל שיינפיין, הביקוש אליה גדול מאוד ורשימת הממתינים ארוכה זאת בשל ההצלחה הכבירה לה זוכה הקתדרה. מדובר במופעים והרצאות איכותיות ביותר כולל סדנאות לגיל השלישי. ההצלחה נובעת מאיכות הפעילות משום ששיינפיין עצמו בוחר בקפידה רבה את המרצים והפעילויות והביקוש הרב מעיד על ההצלחה כאמור.

במועצת העיר הוא שותף מלא בהנהלת העיר לצד סער וחבריו לקואליציה המביעים גם הם הערכה רבה לעשייתו ושותפתו. ברמה האישית מעידים עליו חבריו כי הוא נגיש מאוד לציבור ולמועצת העיר, איש חביב ונעים הליכות, נותן מענה מהיר לפניות המגיעות אליו, מאיר פנים, נוח לבריות, וכאמור מוביל עשיה ופעילות חיובית למען הציבור.

שיינפיין צעיר ברוחו ובנראותו, אהוד מאוד בעיר בקרב התושבים, לאחרונה חגג 71 קיצים ונראה כי לאור פעילותו והאנרגיות שהוא משקיע בפעילות, עתידו מובטח גם בקדנציה הבאה, קדנציה רביעית

סגן ראש העירייה, עו”ד איתן צנעני:”ממה שיינפיין הוכיח בפעילותו יוזמה ויצירתיות וזאת לצד מסירות לתושבי העיר ואין ספק שתושבי כפר סבא התברכו בחבר מועצה מסור ונמרץ. ברמה האישית אוסיף כי ממה הוא חבר קרוב ואני שמח מאוד בהצלחתו ובתרומתו האינסופית לתושבי כפר סבא“. 

תגובות