כנס השקת ״גוף העמיתים״, בראשות קרן בירנבאום לבחר וטלי גיגי גרינברג, נחל הצלחה כבירה
ביום חמישי ה24/12 התקיים כנס (בסימן קורונה) שמטרתו חשיפת חזון העמותה שפועלת לשינוי חוקתי וחברתי בנושא הכאוב של הלומי הקרב בישראל. ״גוף העמיתים״ הינו אחד הגופים החשובים של עמותת ״שותפות מגן ישראלית״-למען פצועי הפוסט טראומה בקרב כלל כוחות הביטחון וההצלה ובני משפחותיהם. העמותה פועלת בשותפות עם עשרות העמותות והארגונים העוסקים בטיפול וסיוע להלומי הקרב בישראל.
ליד כל אחד ואחת יש מישהו עם פצע מדמם בנשמתו שאינו נראה לאיש מלבדו והוא זועק בדומיה וקולו אינו נשמע. חובתנו כחברה וכמדינה לאתר אותם, לחבק, ולהחזיר אותם לחיים- כי לא מפקירים פצועים בשטח,הם אלו שהגנו עלינו וכולנו חבים להם. לעמותה הישגים רבים, היא ביצעה מספר אירועים לעלאת מודעות- ביולי השנה קיימה העמותה תערוכה במוזיאון ישראל שבה הוצגו צילומים אומנותיים של הלומי קרב יחד עם ידוענים. וועדת החקיקה של העמותה הגישה לכנסת מספר הצעות לתיקוני חקיקה.
את ״גוף העמיתים״ מובילות בעוצמה ובמסירות קרן בירנבאום לבחר וטלי גיגי גרינברג מכפר סבא: “נקראנו ״להתייצב״ ע”י יזהר דוד-מנהל שטח ומבצעים בשב״כ (לשעבר) יזם חברתי שייסד עם שותפים את העמותה, ולא היססנו לרגע. בישראל כ-5000 הלומי קרב המוכרים ע”י אגף השיקום של משרד הביטחון,אך ישנם עוד כ-35,000 פצועים שנמצאים אי שם ואף אחד לא מחפש אותם, וחובה עלינו לאתר אותם ולהביאם לידי הכרה באגף השיקום של משרד הביטחון שייקח אחריות עליהם. הם נמצאים בינינו, בין משפחותינו, חברינו, ושכנינו”.
“אירוע הכינוס הוגדר כהצלחה, הגיעו אנשים ממקומות שונים, נכונים להתנדב ולתת כתף”
את האירוע פתח ראש העיר, רפי סער בנאום קצר ותומך ולאחריו הרצאה של יזהר דוד מתוך ״פצצה מתקתקת״-סיפורו האישי והמרתק כפי שכתב ברב מכר המבוסס על סיפור חייו .
את האירוע נעלה בכישרון רב אגם לוק בשיר קאבר ״רסיסים״ של רביב כנר שהיה רלוונטי מאד. הוגש כיבוד טעים הכל מתרומות כמובן.
טלי וקרן: “ברצוננו להודות לכל מי שבא וכיבד באירוע חשוב זה, לכל מי שטרם לקולינריה, לראש העיר על תמיכתו בפועלינו, לקרן ״ממרכז קיפוד״ על המקום המיוחד שהשרה אוירה נינוחה ומיוחדת והדברים בסימן אקטיביזם חברתי , ולילדים יאיר סרנגה ויעל ראוכברג (רק בני 11) על ההרתמות לאפות עבור האירוע עוגה מיוחדת ועוגיות מדהימות. זה היה אירוע השקה, בתקווה שבקרוב נקיים כנסים נוספים וגדולים יותר, ופעילויות מתנדבים בכל הארץ. כל מי שמעוניין לתרום או לקחת חלק בפעילות ההתנדבותית,מוזמן לפנות אלינו בדף הפייסבוק ״גןף העמיתים״. כולנו נרתמים למענם,כי לא מפקירים פצועים בשטח גם אם הם שקופים”.

תגובות