50 חיילים בודדים של גרעין צבר, עלו עם תחילת השנה האזרחית החדשה לישראל ומצטרפים לבית צבר ברעננה, הבית של החיילים הבודדים

השבוע הראשון של 2121 פתח את עונת החורף של תוכנית גרעין צבר של תנועת הצופים , התוכנית שנותנת בית ומשפחה לחיילים הבודדים העולים. כמאה צעירים וצעירות  מכל רחבי העולם, חיילים בודדים שיתגייסו בקרוב לצה”ל במסגרת גרעיני צבר, הגיעו בשבועות האחרונים לישראל, נכנסו לבידוד ע”פ הנהלים וביום שישי, היום הראשון של השנה האזרחית החדשה התחילו את מסלול ההכשרה של גרעין צבר לקראת גיוסם לצה”ל, למגוון של תפקידים משמעותיים. 50 מתוכם ומצטרפים לבית צבר ברעננה. הבית של החיילים הבודדים.

בבית צבר ברעננה יש  סה”כ כמאה ושמונים חיילים וחיילות בודדים . המאומצים ע”י עשרות מתושבי העיר, התומכים בם לאורך שירותם בצה”ל

בדברי הברכה שלו לחיילים הבודדים בחר  אלעד סנדרוביץ, מנכ”ל צופים צבר העולמית, להדגיש את מגוון ומבחר התפקידים המשמעותיים הממתינים לצעירים בצה”ל, תוך כדי שהוא מציין את הטייסת הראשונה של גרעין צבר, סגן ע’ שהייתה בגרעין לקיבוץ מעוז חיים , שסיימה שבוע שעבר את קורס הטייס.

אלעד סנדרוביץ, מנכ”ל צופים צבר העולמית: “בכל מחזור ומחזור, זה שלושים שנה, אנו מתרגשים מחדש מהעוצמה הציונית של חניכי וחניכות צבר הבוחרים להתנתק מההורים, במדינות בהן גדלו, לעלות לישראל לבד ולשרת בצה”ל כחיילים בודדים. מאה הצעירים שהצטרפו אלינו עכשיו מצטרפים אל כאלף חיילים בודדים נוספים  הנמצאים כבר בשירות צבאי פעיל במסגרת תוכנית גרעין צבר, בשיתוף עם  משרד העלייה והקליטה. התנועה הקיבוצית, האגף החברתי-בטחוני במשרד הביטחון, משרד החינוך, יחידת מיטב ובתמיכת הסוכנות היהודית, חברת מסע, , נפש בנפש ורבים וטובים אחרים.”

מאז הקמת תוכנית גרעין צבר לפני 30 שנה סיפקה התוכנית מערכת תמיכה מקיפה לכ-5,500 חיילים בודדים אשר כולם שירתו שירות צבאי מלא בתפקידים משמעותיים של לוחמים ותומכי לחימה. במחזור האחרון, 89% מהגברים עם פרופיל קרבי משרתים כלוחמים (78% מסה”כ כלל הגברים בגרעין צבר). ובקרב הנשים 40% משרתות כלוחמות.  30% מתוך המתגייסים והמתגייסות משרתים בתפקידי פיקוד וקצונה.  80% מהם נשארים בארץ אחרי השחרור מצה”ל (לתקופה של לפחות 5 שנים!)

תגובות