כל עוד מדברים על שיטות ודרכי פרסום שונות, חובה לכלול בשיח גם פרסום בטלוויזיה. מעבר לשיטות פרסום שונות אשר פופולאריות כיום באינטרנט, המדיה הטלוויזיונית תמיד תהיה רלוונטית. הנה המדריך המלא לפרסום בסוג המדיה הנ”ל.
בעוד שחלק מבעלי העסקים ישווק שירות בטלוויזיה, בעלי עסקים אחרים יפרסמו וישווקו מוצרים כאלו ואחרים. הפרסום בטלוויזיה עובד, זה ידוע. יחד עם זאת, חשוב גם לזכור כי הפרסום במדיה הזו מצריך תקציבים לא מבוטלים. רגע לפני שמדברים על תקציבים לפרסום במדיה זו, בואו נדבר על הגדרת המטרה שלכם. הנה כל מה שצרי לדעת על פרסום בטלוויזיה בימינו.
הגדרת מטרות לפני פרסום בטלוויזיה
בשלב הראשון, יהיה צורך להגדיר את המטרה שלכם. מה תהיה מטרת הפרסום במדיה? האם קידום מוצר? אולי החדרת מוצר לשוק? האם אתם מעוניינים למתג את עצמכם גבוה בזכות כתוצאה מהפרסום? בעת הגדרת המטרה המרכזית שלכם, יהיה חשוב גם להגדיר טווחים להשגת אותה מטרה.
במילים אחרות, אם למשל אתם מגדירים כי מטרת הפרסום היא מכירת מוצר, הרי שטווח השגת המטרה יהיה טווח קצר. מאידך, אם אתם מעוניינים למצב את עצמכם בתור מותג בעזרת פרסום בטלוויזיה, מדובר בטווח הארוך. תוכלו למדוד את האפקטיביות של הפרסום רק לאחר תקופה (במקרה השני).
מה חשוב לעשות לפני שמפרסמים בטלוויזיה?
לאחר הגדרת המטרות המרכזיות של הפרסום, יהיה צורך להגדיר גם את קהלי היעד. כמובן, הקמפיין העתידי שתבנו יהיה בהתאם להגדרת קהלי היעד שלכם. בשורה התחתונה, הגדרת קהלי היעד תשפיע באופן ניכר על המלחת הפרסום.
לאחר שמגבשים ומתגבשים בנוגע לקהלי היעד והמטרו המרכזיות, מגדירים תקציב פרסומי. לא קיים מחיר קבוע בעולם הפרסום עבור קמפיינים מסוגים כאלו ואחרים. בסופו של דבר, הכול תלוי ביצירתיות שלכם ושל חברת הפרסום, או חברת המיתוג לצורך העניין.
כה יעלה לי בממוצע פרסום במדיה טלוויזיונית?
בין אם אתם הולכים על פרסום גרנדיוזי או פחות, בכל מקרה הפרסום בטלוויזיה יעלה לכם כמה אלפי שקלים (לכל הפחות). כמובן, אם תחליטו להסתייע בחברת פרסום לבניית הקמפיין (מה שרוב המפרסמים עושים), תצטרכו להגדיל את התקציב.
לאחר הגדרת התקציב שלכם, השלבים הבאים יכללו את גיבוש האפיון של המוצר, כמו כן תכנון המדיות השונות. תמיד יהיה מומלץ להסתייע במקצוענים, בין אם בתחומי הגרפיקה או בתחומי הדיגיטל השונים. בסופו של יום, הפרסום בטלוויזיה עשוי להוביל לחשיפה רבה. ואם החשיפה משמעותית, אתם צריכים “לצאת” הכי מקצוענים שניתן.
טיפ קטן לסיום מאיתנו, אנחנו נמליץ לכם על קבלת מספר הצעות ממספר חברות פרסום. כל חברת פרסום ניחנת ביכולות שיווקיות מסוגים שונים. כל עוד אתם מעוניינים לפרסם בטלוויזיה, תוכלו להנות מעולם שלם של רעיונות יצירתיים אצל משרדי הפרסום השונים.