שנתיים וחצי מאסר בפועל לתושב השטחים שהתגורר עם חברתו בהוד השרון והתעלל בה שנים

גזר דין של שנתיים וחצי לתושב עזון שבשטחים אשר התגורר עם חברתו בהוד השרון, איים עליה והכה אותה נמרצות תוך שהוא דורש ממנה להנשא לו.

הנאשם, כבן 45, התגורר עמה 3 שנים בהוד השרון. הנאשם, שהינו תושב עזון שבשטחי האיזור, שהה בישראל וזאת כשאין בידיו אישור כניסה, עבודה או שהייה כחוק. הנאשם מעולם לא הוציא רשיון נהיגה.

  • אישום מס’ 1 – ביום 6.5.20, עת שהו המתלוננת והנאשם ברכב, כאשר הנאשם נוהג והמתלוננת יושבת לצדו, נתגלע ויכוח בין הנאשם למתלוננת על רקע גילויי קנאה של הנאשם. הנאשם גידף את המתלוננת כשהוא מכנה אותה “חתיכת שרמוטה”, “זונה בת זונה”, ובהמשך תקף אותה בכך שהיכה אותה במכות אגרוף בפניה, סטר לפניה, היכה אותה בגבה, אחז בשערות ראשה, משך אותן וטלטל את ראשה תוך שמצחה פגע בחלון הדלת. עת הגיעו למקטע ובו פסי האטה, פתחה המתלוננת את דלת הרכב וניסתה לצאת מהרכב, אולם הנאשם סגר את דלת הרכב תוך שאיים על המתלוננת בפגיעה שלא כדין בגופה, באומרו “יא זונה, אני אשרוף אותך חיה”. בהמשך, ותוך שהמתלוננת, מתחננת לרחמי הנאשם, הכה הנאשם את המתלוננת בראשה, פניה ועורפה. משהגיעו הנאשם והמתלוננת לדירה בהוד השרון, נטל הנאשם לידיו מזרון וכרית ושם פעמיו לרכב תוך שהוא מאיים על המתלוננת בפגיעה שלא כדין בגופה באומרו “יש לך שלושה ימים להביא לי את ה-40,000 ₪ שלי, אחרת אני הורג אותך ואת הבנות שלך”
  • אישום מס’ 2 – כשבוע עובר למועד באישום הראשון, עת שהו הנאשם והמתלוננת בדירה בהוד השרון, תקף הנאשם את המתלוננת, על רקע גילויי קנאה, בכך שדחף אותה. מיד ובסמוך, איים הנאשם על המתלוננת בפגיעה בגופה בכך שהתקרב אליה כשהוא אוחז בסיגריה דולקת ואומר לה: “אני אשרוף אותך, אני אשרוף אותך חיה, יא חתיכת זבל, אוי ואבוי לך אם את צועקת, אני נשבע לך בספר הקוראן, אם אני שומע שאת פונה למשטרה, את שתי הבנות שלך אני שורף ואביא לך את הראשים שלהן לראות ואז, לאט לאט אני אהרוג אותך”. בהמשך לכך, ועל אף נסיונותיה של המתלוננת לדבר אל לבו של הנאשם ולהרגיעו, הגיף הנאשם את חלון חדר השינה, או אז ניגש למתלוננת ושם את כף ידו על פיה תוך שהוא מאיים עליה בפגיעה בגופה באומרו: “את לא צועקת, תיזהרי, יש פה אנשים, שלא יזמינו משטרה, אני חותך אותך, אני אשרוף אותך חיה”. מיד ובסמוך תקף הנאשם את המתלוננת בכך שהכה אותה במכת אגרוף במצחה וכן איים עליה בפגיעה שלא כדין בגופה באומרו כי אם תתגורר עם הגרוש שלה בדירה הוא ישרוף את הדירה על יושביה.

 

  • אישום מס’ 3 – במהלך החודשים נובמבר-דצמבר 2019, נתגלע ויכוח בין הנאשם לבין המתלוננת במהלכו ביקשה המתלוננת לעזוב את הדירה בה שהו השניים ושמה פעמיה לכיוון דלת הכניסה. בנסיבות המתוארות תקף הנאשם את המתלוננת בכך שדחף אותה.

 

  • אישום מס’ 5 – בסמוך לתאריך 30.4.19, נתגלע ויכוח בין הנאשם למתלוננת בגין אי רצונה להינשא לנאשם. בנסיבות המתוארות, תקף הנאשם את המתלוננת בכך שהיכה אותה במכות אגרוף בפניה, בראשה ובגבה, והכל תוך שהמתלוננת מגינה על פניה באמצעות ידיה ומבקשת שייחדל ממעשיו. בהמשך לכך, תקף אותה בכך שנשך אותה בגבה.
  • אישום מס’ 6 – בפעם אחרת איים הנאשם על המתלוננת, על רקע חשדו כי היא בוגדת בו, בכך שאחז בסכין מטבח והצמיד אותה לגרונה של המתלוננת. מיד ובסמוך לכך, היכה הנאשם את אחד מקירות הדירה במכת אגרוף וגרם לשבר בקיר.

 

ב”כ המאשימה ביקשה לקבוע מתחם עונש הולם אחד לכלל האישומים. מתחם עונש הולם הנע בין 3.5 ל-5.5 שנות מאסר ואת עונשו של הנאשם ביקשה למקם ברף האמצעי של המתחם לו עתרה, לצד מאסר על תנאי, קנס כספי ופיצוי למתלוננת.

 

הצטרפו לקבוצה של הוד השרון לחצו כאן 

התובעת הפנתה לכמות העבירות בהן הורשע הנאשם, לעובדה שמדובר באלימות שהופנתה כלפי מי שהיתה בת זוגו במשך תקופה ממושכת של מספר שנים, כאשר את העבירות ביצע הנאשם כשהוא שוהה בישראל ללא אישור שהייה כדין. הנאשם אף ביצע את העבירות כשהוא נוהג ברכב ללא רשיון (מעולם לא הוצא) וללא ביטוח. ב”כ המאשימה הפנתה לערכים החברתיים המוגנים בעבירות וביקשה לתת משקל לזעקתה של המתלוננת אשר העידה בחקירה ראשית ואשר כאבה ניכר עליה כשסיפרה על מסכת האלימות שחוותה מצד הנאשם ועל ההרחקה מבני משפחתה.

התובעת הפנתה לתמונות של החבלות שנגרמו למתלוננת  ולמכתב שכתבה המתלוננת לבית המשפט במסגרתו תיארה את רצונה וניסיונה לשקם את חייה

ב”כ הנאשם טען שהמתלוננת היא זו שיזמה את הקשר עם הנאשם כשהנאשם, בהתחלה, לא היה מעוניין בקשר. המתלוננת נהגה להגיע למשתלה בה עבד הנאשם ולבקר אותו שם. בהמשך, ביקשה שיעבור לגור אצלה בבית, כאשר בעלה התגורר בבית יחד עמה. לדברי הסניגור הנאשם “חש מושפל” כשנאלץ לישון על ספה בסלון כשהמתלוננת ובעלה ישנים יחדיו בחדר השינה. בהמשך, היתה אהבה גדולה ביניהם, ואפילו הנאשם חרט את שמה של המתלוננת על ידו באמצעות סכין. ב”כ הנאשם טען שהמתלוננת היתה הדמות החזקה בקשר בין השניים ואף סייעה לו לאחר שניסה להתאבד. הנאשם סבל מיחס עוין מצד בני משפחתה של המתלוננת שלא קיבלו את הקשר ביניהם. לדברי הסניגור הנאשם ביקש לבצע עימות עם המתלוננת ולשמוע ממנה שאכן הגישה נגדו תלונה במשטרה, כאשר במידה והיתה מטיחה בפניו את מעשיו במסגרת עימות, היה מודה בכתב האישום בשלב מוקדם יותר. ואכן, לאחר ששמע את המתלוננת מעידה בחקירה ראשית, ביקש להודות בכתב האישום המתוקן. ב”כ הנאשם העלה, בשם הנאשם, חצי טרוניה כלפי המתלוננת, כשטען ש“היא לא פעלה כדי להפסיק את זה, נכון, אי אפשר לבוא, אבל אילו היתה אחרי המקרה הראשון מתלוננת במשטרה או מנתקת את הקשר אז היינו חוסכים את כל ה-5-4 מקרים האלה…” (עמ’ 36, ש’ 5). הוא טען שהנזקים הגופניים שנגרמו למתלוננת אינם קשים, ואין מדובר בחבלות חמורות.

הסניגור טען שהנאשם חסר כל, אין לו איש בעולם, אשתו וחמשת ילדיו מתגוררים בקלקיליה, וכתושב האיזור הוא אינו זכאי להכנת תסקיר קצין מבחן בעניינו. הוא אף לא יכול להשתלב בהליך שיקומי וכנראה גם לא יהיה זכאי לשחרור מוקדם. הנאשם נעדר עבר פלילי וזו הסתבכותו הראשונה עם החוק.

בנסיבות אלה, ביקש ב”כ הנאשם לקבוע מתחם עונש הולם הנע בין מאסר על תנאי לבין 12 חודשי מאסר.

השופט אביב אלון נימק את גזר הדין. בין השאר לקח בחשבון כי המתלוננת, בשנות הארבעים לחייה, נשואה ואם לשתי בנות קטינות, תושבת הוד השרון, התאהבה בנאשם, נשוי ואב לחמישה ילדים, תושב עזון שבשטחי האיזור, אשר שהה בישראל שלא כדין. על פי דברי המתלוננת בחקירה הראשית, וכעולה מן העובדות שבכתב האישום המתוקן, היתה זו “אהבה ממבט ראשון”, עת המתלוננת ניגשה לקנות עציץ במשתלה בה עבד הנאשם והשניים נפגשו והחליפו מספרי טלפון. תחילה נפגשו השניים במשתלה, ולאחר מכן, עבר הנאשם לגור בבית המתלוננת, בהסכמת בן זוגה דאז. בהמשך, נפרדה המתלוננת מבעלה, ואף התגרשה ממנו, כאשר הגרוש עבר להתגורר יחד עם שתי בנותיה הקטינות בדירה נפרדת, ואילו המתלוננת עברה להתגורר עם הנאשם, כשלאחר מכן החליפו מספר מקומות מגורים.

והנה, לאחר גירושיה מבעלה, ההתרחקות מבנותיה ומבני משפחתה המורחבת, שכצפוי לא ראו את מעשיה בעין יפה, וכשהיא מצפה למימוש אהבתם, הפך הנאשם את עורו והחל להתנהג אל המתלוננת כחיה רעה, באובססיביות, בקנאה, באלימות ובאיומים. למקרא כתב האישום המתוקן עולה מסכת אלימות קשה שהפנה הנאשם כלפי המתלוננת, הכוללת תקיפתה במספר הזדמנויות, גרימת חבלות, הפניית איומים קשים ובוטים, בין במלל ובין בהתנהגות וזריעת פחד, אימה וחוסר אונים.

לפני כשלוש שנים, ובשל קנאתו למתלוננת וחשדו שהיא בוגדת בו, איים הנאשם על המתלוננת באמצעות סכין מטבח, והצמיד אותה לגרונה. בשנת 2019, ביקש הנאשם מהמתלוננת שתינשא לו, ובעקבות סירובה, תקף אותה במכות אגרוף בפניה, בראשה ובגבה ונשך אותה בגבה, באופן שנגרמו לה חבלות של ממש בדמות נפיחות באף, סימן נשיכה בגב והמטומות בגב ובעין  בסוף שנת 2019 ביקשה המתלוננת לצאת מהדירה, והנאשם דחף אותה (שנתיים וחצי מאסר בפועל לתושב השטחים שהתגורר עם חברתו בהוד השרון והתעלל בה שניםאישום מס’ 3); בשנת 2020 תקף הנאשם את המתלוננת, על רקע גילויי קינאה, בכך שדחף אותה. בהמשך, הפנה כלפיה איומים בוטים לבל תתלונן במשטרה, ואם תעשה כן יערוף ראשיהן של בנותיה ויהרוג אותה. בהמשך סתם פיה באמצעות ידו והמשיך לאיים עליה. בהמשך, היכה אותה במכת אגרוף במצחה ואיים עליה שאם תתגורר עם גרושה, יישרוף עליהם את הבית (אישום מס’ 2); בחודש מאי 2020, שב הנאשם ותקף את המתלוננת על רקע גילויי קנאה לה. הוא היכה אותה במכות אגרוף בפניה, סטר לה, אחז בשערות ראשה, משך וטלטל אותו תוך שמצחה פוגע בחלון הדלת. המתלוננת ניסתה להימלט מהרכב ללא הצלחה, אז שב הנאשם ותקף אותה תוך שהוא מכה אותה בראשה, בפניה ובעורפה. גם כאן נגרמו למתלוננת חבלות בדמות דימום מהאף ומהפה, חתך במצח, המטומות באף, תחת העיניים ובצלעות ורגישות בחוליות הצוואר (אישום מס’ 1). לאחר האירוע מושא אישום מס’ 1 אזרה המתלוננת אומץ וניגשה להתלונן במשטרה.

“מצאתי לציין שטיעונו של הסניגור, מפי הנאשם, לפיו לו היתה המתלוננת ניגשת להתלונן במשטרה לאחר אירוע האלימות הראשון כל המסכת היתה נחסכת ממנה, הוא לא פחות ממקומם, שהרי התשובה לטרוניית הסניגור מדוע לא פנתה המתלוננת למשטרה טמונה בדברי הנאשם עצמו – “אני נשבע לך בספר הקוראן, אם אני שומע שאת פונה למשטרה, את שתי הבנות שלך אני שורף ואביא לך את הראשים שלהן לראות ואז, לאט לאט אני אהרוג אותך” (אישום מס’ 2, פיסקה 2). והרי ידוע שבחלק גדול מהמקרים בנות זוג חוששות עד מאוד לפנות למשטרה ולהתלונן כנגד בני זוגן, כשהסיבות לכך שונות ומגוונות, החל בפחד, בושה, תלות רגשית או כלכלית (או שתיהן), אהבה מהולה בפחד ועוד. וכאשר מדובר במתלוננת שלפניי הדברים אמורים ביתר שאת – המתלוננת התגרשה מבעלה, התרחקה מבנותיה והתרחקה מבני משפחתה המורחבת, ובמובן מסויים, הנאשם היה האדם היחיד הקרוב אליה באותה תקופה והיא עדיין אהבה אותו.

” מידת הפגיעה של הנאשם בערכים החברתיים המוגנים היתה גבוהה“בתי המשפט חזרו לא אחת על הצורך להוקיע את מעשי האלימות ולשרש תופעות אלה ממחוזותינו. אין חמור מכך שאישה לא תהא מוגנת בביתה שאמור להיות מבצרה. העונש מטרתו להוקיע את המעשה וגם להרתיע עבריינים בכוח”, “מעשי אלימות בתוך המשפחה נתפסים כבעלי חומרה מיוחדת במערכת האיסורים הפליליים העוסקים בעבירות אלימות. הציפייה האנושית הטבעית הינה כי בתוך משפחה ישררו יחסי אהבה, הרמוניה, וכבוד הדדי. הפרתה של ציפייה זו הופכת את השימוש באלימות במשפחה לתופעה העומדת בניגוד עמוק לחוש הצדק האנושי. יתר על כן, במסגרת המשפחה, מופעלת האלימות על פי רוב בידי החזק כלפי החלש. פערי הכוחות הם גדולים כשמדובר באלימות כלפי קטינים או כלפי בת זוג; באלימות במשפחה, נגישותם של קרבנות העבירה למערכת המשטרתית או למערכות הסיוע האחרות הן ענין מורכב וקשה, הטעון רגשות חזקים, פחדים ואימה. הבושה, והרצון לשמור על שלמות המשפחה הופך לא אחת את התלונה על אלימות במשפחה למהלך קשה וטעון… נפוצותן של עבירות אלה, והצורך להגן על קרבנות האלימות שהם על פי רוב חסרי ישע, תורמים אף הם להחמרה הנדרשת בעבירות אלה”.

ועוד –“… ידע כל גבר אלים כי הרמת יד על זוגתו, כמוה כחתימה עצמית על גזר דין חמור השולל את חירותו. כחומרת התקיפה, כך חומרת הענישה, כשנסיבותיו האישיות מתגמדות לנוכח חומרת העבירה” (ע”פ 5002/96 מדינת ישראל נ’ אביטן).

“הנאשם נעדר עבר פלילי וזהו מאסרו הראשון; הנאשם הודה בכתב אישום מתוקן, הביע חרטה על מעשיו וחסך מזמנו של בית המשפט ומזמנם של העדים. אמנם המתלוננת הגיעה לבית המשפט ומעמד מסירת העדות לא נחסך ממנה, ואולם, עם הודאת הנאשם נחסכה ממנה החקירה הנגדית, על כל המשתמע מכך. הנאשם נשוי, אב לחמישה ילדים, המתגוררים בשטחי האיזור. לקחתי בחשבון, לקולא, את האמור בטיעוני הסניגור בפרוטוקול החסוי. בהתחשב בנסיבות שאינן קשורות בביצוע העבירות, מצאתי למקם עונשו של הנאשם קרוב לתחתית המתחם שנקבע על ידי.  אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים: 30 חודשי מאסר בפועל מיום מעצרו, 7.5.20.,         12 חודשי מאסר על תנאי, פיצוי למתלוננת, בסך 20,000 ₪”.

 

מאת: אירית מרק

תגובות