תמי דוידסון – הציירת שפיתחה ומנחה מעגלי העצמה נשית

מאת: ישראל הרצל

את תמי דוידסון הכרתי לפני כשמונה שנים בזכות זוגתי עליזה שהינה חברתה עוד מתקופת ההוראה של שתיהן.  תמי הינה אישה מיוחדת, אמנית העוסקת בשמונה תחומים שונים:  ציירת, מעטרת, מרצה, יוצרת סדרות קלפים, סופרת, יועצת, מנחת סדנאות להעצמה נשית ומשוררת.  תמי נולדה בשנת 1953 בתל אביב. כיום מתגוררת בכפר סבא, נשואה ואמא ל-3 ילדים. משחר ילדותה אהבה אמנות ועסקה בה כתחביב. כנערה השתתפה בחוגי ציור בבית התלמיד בפתח תקווה. תמי סיימה לימודי תואר ראשון בספרות אנגלית ואמריקאית באוניברסיטת בר אילן ולמדה חינוך ובמשך 25 שנה עבדה כמורה לאנגלית והגשימה את יעודה כמחנכת הדור הצעיר.

עם יציאתה לפנסיה מוקדמת הרגישה תמי שהגיעה העת להקדיש את זמנה לטובת החלום הישן. היא החלה לצייר בסטודיו לאומנות של הציירת סופיה דובנוב תוך כדי שהיא פוקדת בקביעות קורסים אקדמיים בנושאי אומנות

החזרה לציור לאחר פסק זמן ממושך באה ממקום בשל יותר, למוד ניסיון חיים, ומתוך חווית האמהות והעבודה עם ילדים.           תמי מציירת למעלה מארבעה עשורים ומציגה את יצירותיה בארץ ובחו”ל. הציגה ב-3 תערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות. 

תערוכות היחיד שלה:

2015 – בגלריית דורית גור ביפו. אוצר- אבנר אברהם.  

2016 – “מחוברות” תערועת יצירות שלה  ושל בתה שירי בגלריית הבית הירוק ברמת אביב.

2019 – “במחול המכחול” בגלריית מגדל W. אוצרת – לורי פשניצה.                                                                             2019- “במחול המכחול 2”  גלריה בית סילבר –רמת גן. אוצרת – לורי פשניצה.

עוד השתתפה בתערוכות קבוצתיות בגלריה של הבית הירוק, בגלריה בן עמי בתל אביב,  בחלונות מוזיאליים ברמת אביב, בתערוכות קבוצתיות שנתיות של בנק בפועלים ובגלריית פאל מאל בלונדון.

ברבות מיצירותיה מתמקדת תמי בדמויות נשיות המעודדות לפרשנות ולחיבור למצבים רגשיים שהן מעוררות. רב הדמויות בציוריה של תמי הן של נשים צעירות. 

היכולת לעצור את הזמן ולהיאחז בנעורים היא פריבילגיה השמורה לה כאמנית, והכוח הטמון בציור דמות האישה מעניק לה חיי נצח

תמי מציירת בשמן ובאקריליק בסגנון מעורב הנוטה לריאליסטי, לעיתים אקספרסיבי עם נגיעות סוריאליסטיות. היא מתרכזת במתרחש על הבד, ומציירת מתוך להט, שחרור והתמסרות לרגע. 

תמי מוצאת את עצמה בתוך חווית יצירה כשהיא מזדהה לחלוטין עם הדמות. זוהי מעין תרפיה שנטמעת בעונג עילאי ביישות שלה ושל המתבונן. היא מאפשרת לצופה מן הצד להיות חלק מהחוויה, ולמצוא את עצמו וחלקים מנפשו בתוך היצירה. החירות היא הדדית לה ולצופה. גם אם יתן פרשנות שהיא עצמה לא חשבה עליה, ברגע שנגעה בו היא השיגה את מטרתה.

תמי חברה בקבוצת “קשת אמני כפר סבא” בהנחיתו של ישראל הרצל, ומשתתפת בתערוכה הווירטואלית של הקבוצה.

לאחרונה הוציאה ספר שירים וציורים חדש “מסע בזמן, דרך אישה, דרך אמן”. בין עושר הציורים והשירים בספר אפשר למצוא שירים העוסקים  בחוויות נשיות, אמונות  וערכים, חיפוש משמעות ויחסי גומלין בין האדם לטבע. בשירים העוסקים בדרך האמן יש התייחסות לשאלות כמו יוצר, יצר ויצירה, מוזה, אהבה והכרה של קהל ליוצר, החומרים מהם עשויה יצירה, הצורך לבטא ולהתבטא ועוד. פרויקטים נוספים בדרך – קובץ שירים  בנושא תקופת הקורונה, ספר ילדים  והספר “אישה בזמן” באנגלית.

ולסיום אספר על תמי המנחה מעגלי העצמה נשית וסדנאות, בהשראת ערכת הקלפים שיצרה “אישה בזמן”. הערכה מבוססת על 42 ציורי נשים שהיא ציירה, הציורים מלווים בשירים פרי עטה המוסיפים לציורים פרשנות והתבוננות נוגעת בחיים ובחוויות על ציר הזמן. הציורים והשירים יוצרים חוויה סוחפת המשקפת מצבים אוניברסליים שכל אחד ואחת יכולים להזדהות איתם. כל זוג קלפים מייצג נושא מרכזי ומהותי במסע החיים, שיכול להתפרש לפי הסיטואציה, הזמן והמקום, ובתוך כך לסייע בחיפוש משמעויות גלויות וסמויות.

תגובות