המצבר או האלטרנטור? כך תבדקו מה התקלקל ברכב

המצבר או האלטרנטור? כך תבדקו מה התקלקל ברכב

הרכב לא מניע ואין לכם מושג מה התקלקל? מתלבטים אם מדובר במצבר או אלטרנטור? זה הזמן להזמין איש מקצוע שיבצע בדיקה מקיפה ויאתר את התקלה.

במאמר הבא נסביר איך תדעו לזהות איזה רכיב התקלקל, איך איש מקצוע אמין יבצע את הבדיקה וגם, למה כדאי להזמין שירות עד הבית? מתחילים.

אלטרנטור – מה זה בכלל?

רבים מהלקוחות שמתקשים להניע את הרכב מזמינים איש מצברים על מנת שיחליף להם את המצבר. לא פעם שקורה שבעל המקצוע מבצע בדיקה מקיפה ומגלה שהמצבר תקין לחלוטין ושהרכיב שהתקלקל הוא בכל האלטרנטור.

במצב כזה, גם הלקוח וגם בעל המקצוע יחושו תסכול גדול. הלקוח מצידו עדיין תקוע עם הרכב ללא פתרון, ואילו בעל המקצוע צריך ללכת להביא אלטרנטור ולהגיע שוב ללקוח על מנת לבצע את ההחלפה

לכן, לפני שממרים להזמין אי מצברים לטובת החלפה של מצבר, מומלץ לבדוק מראש האם המצבר הוא זה שבאמת התקלקל.

כך תדעו אם המצבר או האלטרנטור התקלקלו?

אז זה נכון שתפקידו של המצבר הוא לספק חשמל לכל המערכות השונות ברכב, החל מההנעה הראשונית שלו והמשך בהפעלת המזגן, התאורה ועוד.

תפקידו של האלטרנטור הוא למעשה להטעין את המצבר בכל פעם מחדש, הוא מתפקד ממש כמו מטען של טלפון או גנרטור. כל תפקידו הוא להפוך אנרגיה מכאנית לחשמל ופשוט לסייע למצבר לתפקד כמו שצריך.

אז במידה והמצבר שלכם התרוקן לחלוטין ועדיין הצלחתם להניע אותו באמצעות כבלים ורכב אחר, סביר להניח שהבעיה היא באלטרנטור. אולם, במידה והרכב שלכם נכבה באמצע הנסיעה, זה אומר שהאלטרנטור לא מטעין אותו ויש להחליפו בחדש.

איך איש מקצוע אמין יבצע את הבדיקה?

בעל מקצוע אמין יבצע בדיקה מקיפה הן למצבר והם לאלטרנטור. מכיוון שברוב המקרים המצבר הוא זה שמתקלקל, בעל המקצוע יתחיל בבדיקה שלו. הוא יבדוק האם המצבר מספק מתח והאם יש עליו סימנים של קורוזיה וחלודה. במידה וכן, הוא ימליץ לכם להחליף אותו במצבר חדש.

בנוסף, הוא ימדוד את המתח שמוציא המצבר בזמן שהרכב לא מונע, באמצעות מכשיר שנקרא מד מתח. במידה והמכשיר יראה שהמצבר מוציא את המתח המתאים, בעל המקצוע יעבור לבדיקה של האלטרנטור.

הוא יבדוק את האלטרנטור מקרוב ויוודא שהרצועה שלו לא נקרעה. גם במידה וכן, ניתן להחליף את הרצועה בלבד ולא חייבים להחליף את האלטרנטור.

שירות עד הבית

זה לא משנה אם המצבר שלכם התקלקל או האלטרנטור, במידה ואתם לא מצליחים להניע את הרכב, אנו ממליצים לכם להזמין שירות עד הבית. לדוגמא, אם אתם גרים ברמת השרון, חפשו בגוגל שירות החלפת מצבר עד הבית ברמת השרון.

ברוב המקרים מדובר בשירות מהר מאד, כך שתוך שעה איש המקצוע יוכל להגיע אליכם עם המצבר או האלטרנטור החדשים. גם מבחינת המחיר, מדובר בשירות שברוב המקרים משתלם מאד וחוסך לכם המון זמן, כאב ראש וכמובן את הכסף שתצטרכו להוציא על הגרר.

בכל אופן, הקפידו להזמין איש מקצוע מנוסה שגם יודע לבצע את העבודה במקצועיות וגם מספק אחריות על הרכיב שהוא מחליף לכם, בין אם מדובר במצבר ובין אם באלטרנטור.

תגובות