הדברת חולדות: כל הטיפים שחשוב לדעת

הדברת חולדות: כל הטיפים שחשוב לדעת

החולדות קפצו לביקור בבית שלכם? אין ספק שמדובר בחוויה לא נעימה. במאמר הבא נסביר איך תדעו שיש לכם חולדה בבית, איך מדבירים חולדות וגם, איך בוחרים מדביר אמין? כל התשובות

כך תדעו שיש לכם חולדה בבית

האמת היא שברוב המקרים אתם תדעו שיש לכם חולדה בבית רק לאחר שהיא הספיקה כבר לגרום לנזק כל שהוא. מה זה אומר בפועל? החולדה אוהבת לשייף את השיניים שלה על עץ, מה שאומר שסביר להניח שאתם תראו סימנים של שיוף על חלק מהרהיטים בבית.

במידה ואתם גרים בבית פרטי, לחולדות יש נטייה לטפס על הגג ולחפש אוכל. במקרה כזה, אתם תשמעו רעשים של הליכה מהירה על גג הרעפים במך כל שעות היום.

בנוסף, לחולדה יש גללים דיי גדולים בצורה של אורז או שעועית. את הצרכים שלה היא נוטה לעשות בדיוק באותו מקום שבו היא עשתה אותם בפעם הראשונה. לכן, במידה וראיתם גללים, ניקיתם אותה וביום למחרת הם חזרו, יש לכם חולדה בבית.

מה גורם לחולדה להיכנס הביתה?

נפתח בשורה התחתונה ונגיד שהחולדות ממש לא אשמות בעובדה שהן מצאו את דרכן דווקא לבית שלכם. כל מה שהחולדה צריכה על מנת לקבוע את ההתנחלות שלה אצלכם הוא מזון ומסתור. אם תספקו לה את שני התנאים הבסיסיים הללו, היא לא תהסס לקפוץ לביקור.

לכן, ההמלצה שלנו עבורכם היא לא להשאיר מזון חשוף בשום מקום. במידה ואתם גרים בבית פרטי, הקפידו לנקות גם את החצר ולא להשאיר בה פיסה של אוכל שתקרא לחולדות.

הדברת חולדות מקצועית – כך זה מתבצע

הדברת חולדות מקצועית מתבצעת באמצעות הצבת מלכודות. אופציה ראשונה בעומדת בפני המדביר היא מלכודת שנקראת תיבת האכלה. מדובר על מלכודת רב פעמים שנראית ממש כמו כלוב. בתוך הכלוב יש פיתיון רעיל וכשהחולדה נכנסת לכלוב ואוכלת את הפיתיון היא פשוט ננעלת בתוך הכלוב.

המדביר ישאיר את תיבות ההאכלה הללו אצלכם בגינה ובבית ויחזור לאחר מספר ימים לפנות את החולדות, אם הן נתפסו כמובן.

חשוב לציין, במידה ואתם גרים בבית פרטי, המדביר יוכל לפזר רעל על הגג אך לא להציב מלכודות. במצב כזה, יתכן מאד שיקרה מצב בו החולדה תאכל את הרע ותמות לכם על הגג. מיותר לציין שחולדה מתה ששוכבת מספר ימים גורמת לריח נוראי, ריח שעלול לחדור לכם הביתה ולהפר את שגרת החיים שלכם. לכן, ודאו מראש שהמדביר חוזר לפנות את החולדה.

כמובן שיש עוד מלכודות בשוק, כמו מלכודת קפיץ או דבק, אך מדובר במלכודות שגורמות לסבל רב עבור החולדות ולא מומלץ להשתמש בהן.

כך תבחרו מדביר אמין

ראשית עליכם לוודא שהמדביר שאתם מתכוונים להזמין הוא מדביר בעל רישיון מתאים מטעם המשרד להגנת הסביבה. אל תתביישו ודרשו מהמדביר לשלוח לכם תמונה של הרישיון שלו וודאו שהוא אכן בתוקף.

בנוסף, ודאו אם יש אחרית על העבודה ומה קורה במידה והחולדות חוזרות. ברוב המקרים לא תינתן אחריות על העבודה והמדביר יתחייב רק להגיע שוב ולפנות את הפגרים. ישנם מקרים בהם תוכלו לסגור מול המדביר שירות לרבעון או לשנה, שבמסגרתו הוא יבצע לכם הדברה שוטפת.

בכל אופן, בחרו מדביר מהאזור שלכם על מנת שיוכל לספק לכם שירות מהיר. לדוגמה, במידה ואתם גרים בשרון למשל, חפשו מדביר ברמת השרון.

תגובות