איך לשמור על תזונה נכונה אצל ילדים בתקופת הקורונה? הטיפים לפניכם 

איך לשמור על תזונה נכונה אצל ילדים בתקופת הקורונה? הטיפים לפניכם 

 

מגפת הקורונה הפכה את עולמנו מן הקצה אל הקצה וגם את עולמם של ילדינו. רגע אחד הם לומדים בגנים ובבתי הספר יחד עם חבריהם, ורגע לאחר מכן הם לפתע בבית ימים שלמים, לומדים אל מול המסך. שגרת יום קבועה היא חלק גדול מאוד מתחושת היציבות של ילדים, ושינויים גדולים כל כך משפיעים גם על הרגלי התזונה שלהם. תזונה נכונה, מגנה כמובן על בריאות ילדינו, אך גם יש בכוחה לסייע בשמירה על מצב רוח חיובי בקרבם, ולהפוך את ימיהם למהנים יותר. הנה מספר טיפים שיסייעו לכם לשמור על תזונה נכונה אצל ילדיכם בתקופת הקורונה

 

הקפידו על ארוחות מסודרות לאורך היום

 

בימים כתיקונים שבהם הילדים הולכים לגנים ולבתי הספר, הם חווים שגרה מאוד ברורה וצפויה של ארוחות במהלך היום. השגרה הזו תורמת לתחושת הביטחון של הילדים, ולכן מומלץ עד מאוד לשמור עליה גם כשהם נמצאים בבית. בנוסף ליציבות שלוח זמנים שכזה מייצר, יש גם יתרון בריאותי לשמירה על ארוחות מסודרות, שכן כך נמנע התעוררות של רעב פתאומי שנגמר לרוב ברצון גדול יותר לאכול ממתקים או חטיפים. 

 

התחילו את הבוקר עם ארוחה עשירה ומשביעה

 

יש יתרון מסוים בעובדה שהילדים נשארים ללמוד בבית וניתן לנצל אותו בחוכמה. מאחר ואין צורך לנסוע לגנים ולבתי הספר בבקרים, אפשר להשקיע בארוחת בוקר מפנקת שתתניע את יומם של הילדים, ותיתן להם את זריקת האנרגיה אשר לה הם זקוקים כדי שיוכלו להתרכז בלימודים. אחת מארוחות הבוקר שתוכלו לנסות היא יוגורט עם פירות או דגני בוקר ללא סוכר. כך, הילדים יקבלו מהארוחה אנרגיה, ויטמינים, סיבים תזונתיים וסידן שיזניקו את מערכת העיכול שלהם. בימים שבהם יש גן או בית ספר, אפשר לגוון עם משקה יוגורט ופרי שיחסוך לכם זמן הכנה יקר. 

 

הגבילו את החטיפים והפכו אותם לחוויה

 

מניעה מוחלטת של מתוקים או חטיפים בתקופה מורכבת שכזו עשויה ליצור תסכול נוסף אצל הילד. יחד עם זאת כמובן שיש להגביל את כמות המאכלים הללו שאינם תורמים לתזונת הילד כלל. אם כן, כיצד בכל זאת נמצא את עמק השווה במשוואה הזו? פשוט הפכו את החטיפים לחוויה משפחתית. למשל, במקום לקנות עוגיות שוקולד צ’יפס קנויות, הכינו אותן בבית כמשפחה. כך גם תהיה לכם שליטה מיטבית יותר על המרכיבים, וגם הילדים ירוויחו את העוגיות על ידי שיתוף פעולה.

 

וודאו שהילדים שותים מספיק מים

מרבית הילדים אוהבים שתייה מתוקה, אך אנו יודעים עד כמה זה מזיק. שתייה מתוקה עתירה בקלוריות וסוכרים שבצריכה מוגברת עשויים לגרום לעלייה במשקל ונזקים לשיניים. לכן, אם הילד מבלה זמן רב בבית בשל הקורונה, אל תעמידו בפניו מכשול שלא יוכל לעמוד בו, והימנעו מקניית שתייה מתוקה לבית. אם בכל זאת בחרתם לרכוש שתייה מתוקה, אפשרו שתייה שלה רק בסוף השבוע לדוגמה והעדיפו משקאות המכילים פירות יותר מאשר סירופים למיניהם. כמובן שלצד ההימנעות משתייה מתוקה חשוב להקפיד על כך שהילדים ישתו מספיק מים. המים הם מרכיב חיוני לקיומנו, פעמים רבות אנו מבלבלים תחושת צמא עם תחושת רעב וכך אנו אוכלים יותר ממה שצריך. שתייה מרובה של מים תמנע את התחושה הזו, ותסייע למנוע התייבשות. 

 

הכינו לילדים ירקות ופירות חתוכים

 

ילדים ככלל אוהבים אוכל קטן וחתוך. אם ברצונכם שהם יאכלו אוכל מזין, הקפידו לחתוך להם ירקות ופירות ולהגישם לשולחן. תוך זמן קצר מרגע הגשתם תגלו צלחת ריקה וילדים שבעים.

תגובות