הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה כפר סבא אישרה עקרונות תכנון תוכנית ההתחדשות העירונית לשכונת כיסופים הוותיקה בכפר סבא

בשורה לתושבות ותושבי שכונת כיסופים בכפר סבא: עקרונות תכנון של תוכנית התחדשות עירונית לשכונת כיסופים וקידומה אושרו במליאת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה
לאחר מספר שנים של קיפאון. השכונה הוותיקה, שהוקמה לפני עשרות שנים כשיכון ציבורי, תזכה לחידוש משמעותי לאחר שהשבוע אושרו עקרונות התכנון של תוכנית התחדשות עירונית לשכונה וניתן אור ירוק לקידומה.

 

הצטרפו לקבוצת כפר סבא שלנו – לחצו כאן לעוד מידע בנושא

התוכנית שאושרה כוללת את הריסתם של תשעה בנייני מגורים ותיקים בני 4 קומות, המכילים 160 דירות, אשר במקומם ייבנו תשעה בניינים חדשים בני 10-20 קומות, המכילים 505 דירות חדשות. בנוסף, התוכנית תכלול בניית מרכז קהילתי חדש בלב השכונה, גני ילדים נוספים וחיזוק חיבור השכונה לרשת הירוקה של מרכז העיר.
ראש העיר, רפי סער: “השכונות הוותיקות בעיר הוזנחו משך שנים ארוכות ואני נחוש לקדמן, כדי שיזכו להתחדשות אמיתית.  אישור תוכנית ההתחדשות העירונית בשכונת כיסופים היא סנונית ראשונה לחידוש השכונות בעיר, ביניהן שכונות אלי כהן, יוספטל ועלייה, וזאת בנוסף לקידום התחדשות עירונית במתחמים נוספים דוגמת מתחם התחנה ורחוב התפוז – תוך ראייה תכנונית רחבה ופיתוח תשתיות ומוסדות ציבור וחינוך. מה שעומד לנגד עינינו היא טובת התושבים ורווחתם, ונמשיך לקדם תוכניות אלה ולתת מענה הולם לתשתיות שהוזנחו משך שנים. עברנו תהליך מורכב, שנותן מענה לצורכי הציבור ולתשתיות”

קידום תוכנית ההתחדשות העירונית בשכונת כיסופים נערך תוך עבודה ודיאלוג עם תושבי השכונה ונציגויות הדיירים, יחד עם עורכי הדין שנבחרו על ידם. התוכנית מקודמת על ידי קבוצת גבאי ותוכננה על ידי משרד “בלנדר אדריכלים”. חלופת התכנון הסופית תיבחר לאחר התייעצות עם הציבור בכנס תושבים ושיתוף ציבור רחב, שייערך בהמשך על ידי אגף ההנדסה העירוני והמינהלת להתחדשות עירונית – המלווה את הפרויקט ואת דיירי השכונה.

תגובות