“טיקים באפלה” יצירתה של השחקנית אלמוג מילכיקר בוגרת גודמן בית הספר למשחק

בית הספר למשחק גודמן ממוקם אומנם בנגב אך לומדים בו סטודנטים רבים מכל רחבי הארץ אחת מהן היא השחקנית אלמוג מילכיקר (24) מהוד השרון שיצירתה “טיקים באפלה” אותה יצרה יחד עם השחקן עדי בר משודרת בימים אלה בערוץ היוטיוב של “גודמן” בית הספר למשחק כחלק מהפקת “קפיצת ראש” וכבר גרפה ציפיות רבות

 על היצירה “טיקים באפלה” המשודרת בימים אלה בערוץ היוטיוב של “גודמן” בית הספר למשחק כחלק מהפקת “קפיצת ראש”:

“בעולם הדייטינג של ימינו הרושם הראשוני הוא קלף חשוב. מי מאיתנו לא יצא לדייט ראשון ודאג שיראו רק את הצדדים החיוביים. אבל מה קורה כשהפגמים מחליטים להופיע להם על דעת עצמם? “טיקים באפלה” נותן לנו הצצה לדייט ראשון מיוחד במינו.. “טיקי” אותו מגלם השחקן עדי בר), מנסה להסתיר את היותו בחור בעל טיקים קוליים ופיזיים. בעוד “פיקי” (אותה מגלמת אלמוג מילכיקר) מנסה להסתיר את היותה ‘מפלפלת’ את חייה בעובדות כזב.

השניים שחוו בעברם לא פעם כישלון בתחום הרומנטי מנסים להרשים ולהישאר ‘נורמאלים’ ולבסוף מגלים שדווקא המוזרות היא הקסם שמחבר ביניהם. ואם לכל סיר יש מכסה, גם לפינגאן יימצא המכסה המושלם”

 “קפיצת ראש” היא הפקה בה מוצגים ביכורי יצירה פרי עטם של בוגרי מחזור י”ג בגודמן בית הספר למשחק. בימים כתיקונם הבוגרים זוכים להציג את יצירתם כהצגה של ממש בפני קהל רוכש כרטיסים אך בשל מגפת הקורונה הדבר נמנע מהם השנה ולכן התקבלה ההחלטה לעשות זאת באירוע אונליין ברשתות של “גודמן” בעמוד היוטיוב של “גודמן” . (ניתן לצפות בכלל היצירות בדף היוטיוב של “גודמן”)  מדובר בהפקה של יצירה אישית- חשופה, אמיצה, נוקבת ומצחיקה העשויה מחומרים שנאספו מעמקי נשמתם. כל סטודנט עשה שימוש בפצע האישי שלו או בכזה שמרעיד את ליבו בחברה בה אנו חיים – כתב אותה, ביים אותה, בנה כוריאוגרפיה, עיצב והכין את יצירתו מא’ ועד ת’ תוך שימוש בכלים שרכש במהלך 3 שנות לימודיו בגודמן.

צפו בטריילר הפקת “קפיצת ראש”:

https://www.youtube.com/watch?v=em91zfshbWo&feature=youtu.be

צפו ביצירה “טיקים באפלה”:

https://www.youtube.com/watch?fbclid=IwAR237lElGOm-x7tZxm2MQk_eQH4XHbLdFu-9G5Tgt_QkciCKvqpp5QhLblQ&v=C4yrUycbR04&feature=youtu.be

 

איך הגעתם לרעיון ליצור את היצירה?

“הגענו לרעיון בשיעור יצירות אישיות בשנה האחרונה ללימודינו בגודמן ביה”ס למשחק. השיעור נתן לכל אחד מאיתנו הזדמנות לנבור בפנים, להתעמת עם עצמך ולגלות צדדים שלא בהכרח ידעת שקיימים.

או לחלופין כאלה  שידעת שקיימים ורק רצית שיישארו עמוק בלב. במהלך השיעורים הבנו שעדי ואני מאוד דומים מבחינה אישיותית, מתעניינים בנושאים דומים ומעוניינים לעסוק באותם החומרים ולכן החלטנו לשלב כוחות”.

 

על מה היצירה?

“היצירה מציגה דייט רומנטי בין שני אנשים מחוץ לתלם הנורמטיבי של החברה. כאלה שמאז ומתמיד הוגדרו כשונים, חריגים ומוזרים. ניסיונותיהם לגשר על הפער, להשתנות ולהידמות לסובבים אותם, מביאה למסך מופע מרהיב של קומדיית טעויות. בסופו של דבר, הם מגיעים להבנה שאין להם באמת שום צורך לשנות את מי שהם ולהסתתר מאחורי זהות “נורמטיבית” כביכול. הם מגלים אחד את השנייה דווקא ברגעים בהם הם נאמנים לעצמם ומשם זה הופך לסיפור אהבה מיוחד”.

 

מאיפה קיבלתם השראה?

“עדי ואני כבר שיחקנו יחד בעבר דמויות גמלוניות ומשונות שמאוד דמו לדמויות של טיקי ופיקי מהיצירה. אם זה בהצגה “מעגל הגיר הקווקזי” בבימויה של אילאיל סמל או בקטע מתוך המחזמר “משתגעים מאהבה” בהנחייתו של יאיר אפשטיין. כבר אז הכימיה בין שנינו הייתה מאוד בולטת וקיבלנו אהדה רבה מהקהל. הדמויות ששיחקנו בעבר היו לחלוטין השראה ליצירה הנוכחית”.

 

למה החלטתם לעסוק בנושא הזה ביצירה? 

“החלטנו לעסוק בנושא היצירה מתוך החוויות האישיות של חיינו. השם “פיקי” מגיע מהמילה פקנוטים. מאז ומתמיד הפרשנות שלי לסיטואציות יומיומיות יכולה להיות הרבה יותר מפולפלת וצבעונית ממה שהיא באמת. הצורך לריגושים ואנדרנלין מחוויות החיים שגרמו לי למצוא את עצמי בסיטואציות מפתיעות ובעיסוק של נושאים משונים שחלקם אף מוגדרים כטאבו. לצערי התגובות לכך לא תמיד היו חיוביות… ועדי, מגלם ביצירה את “טיקי” מהמילה טיקים, בחור בעל תסמונת טורט. טיקים שמאופיינים לעיתים בקולות משונים וקריצות שמתגברות כשהוא במצבי לחץ וגם הוא חווה בחייו תגובות לא נעימות, אנשים שנרתעו מהטיקים ובפרט בדייטים- שם בחרנו להציב את היצירה. היה לנו חשוב להעלות את הנושאים הללו, להראות שזה קיים וזה בסדר. אין צורך להתבייש במי שאנחנו ובצדדים שיכולים להיות טיפה שונים מהמוכר”.

 

אילו תגובות קיבלת לאחר פרסום היצירה? 

“התגובות אחרי פרסום היצירה היו מדהימות. הופתענו מכמות האהבה שהרעיפו על הדמויות שלנו. תגובות של אנשים שרצו לחבק אותנו, שגרמנו להם להתרגש וללב שלהם להתרחב. פניות מאנשים שרצו לחלוק איתנו כל מיני אהבות וענייני עיסוק מיוחדים משל עצמם. היו בין היתר תגובות מאנשים שרצו לדעת האם אנחנו זוג במציאות ואיך חיינו נראים גם מחוץ למשחק. זה היה מאוד מחמם וכיף”.

 

מהן התוכניות לעתיד?

“חוץ מהיצירה עצמה, עדי ואני כותבים ביחד לא מעט. ישנם כבר כמה תכנונים לצילום קטעים נוספים של “טיקי ופיקי” ובפרט קטעי המשך ליצירה עצמה (דייט שני וכו’.) בקיצור אפשר לומר שיש למה לצפות…

תגובות