צוות עירוני בכפר סבא, בשיתוף משרד הרווחה והשירותים החברתיים, השיטור העירוני, עמותת “יחדיו” ומחלקת הנוער העירונית – פועל לאיתור נוער בסיכון

עיריית כפר סבא, באמצעות אגף שירותים חברתיים קהילתיים, הקימה צוות עירוני חדש לאיתור נוער בסיכון בשיתוף עם משרד הרווחה והשירותים החברתיים, השיטור העירוני, עמותת “יחדיו ומחלקת הנוער העירונית.
הצוות העירוני החדש החל לפעול במסגרת מערך חירום חדש של משרד הרווחה והשירותים החברתיים, “רואים אותך”, וכבר קיים סיור ראשון למיפוי הצרכים ברמה העירונית, מיפוי האזורים וקבלת סקירה על מצב הנוער בעיר.
ראש העיר, רפי סער: “אנחנו לוקחים בידיים את מצבם של הילדים ובני הנוער ופועלים כל הזמן למענם, במקום לחכות לפעולות מטעם ממשלת ישראל ששכחה את הנוער במשבר הקורונה. נוכח סגירת מוסדות החינוך והקושי בלמידה מקוונת אנו עדים לעלייה בהתנהגויות מסכנות חיים ובשימוש בחומרים אסורים, דוגמת סמים ואלכוהול. זאת בנוסף לעלייה באלימות ברשת. אני רוצה שכל בנות ובני הנוער בכפר סבא ידעו שיש להם כתובת, יש לאן לפנות, יש אוזן קשבת ויד מושטת לעזרה”
במסגרת הצוות העירוני החדש, יצאו חברי הצוות בלילות לרחובות העיר, יצרו קשר עם בנות ובני הנוער ויקרבו אליהם את השירותים ואת הגורמים המתמחים בטיפול בנוער בסיכון.
בכפר סבא פועלים כיום מספר צוותים לאורך משבר הקורונה ברחבי העיר, מטעם היחידה לקידום נוער באגף חברה וקהילה, כמו גם צוותי של מדריכי נוער, מדריכי מוגנות וסיירת הורים, שפועלים לאורך כל השבוע, בימי ראשון- שישי (כולל) מטעם הרשות העירונית למלחמה באלימות, סמים ואלכוהול.
הצוות החדש יפעל בכל יום רביעי, בשיתוף הדוק עם אגף שירותים חברתיים-קהילתיים, על מנת להעניק סיוע לכל נערה ונער הזקוקים לעזרה.
יש לציין, כי כלל הפעילות העירונית בנושא נעשית יחד עם השיטור העירוני, בין היתר קיום שיחות במרחבים ציבוריים, סיוע לבני נוער במצב שכירות, ליווי הביתה בעת הצורך, הפעלת קו חם לנוער יחד עם אגף קהילה וחברה ועוד.
סגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה, דני הרוש: “הפעילות של העירייה לאיתור וסיוע לבני נוער בסיכון חשובה לאין ערוך, במיוחד בימים אלה, בה מוסדות החינוך עדיין סגורים ובנות ובני הנוער נקלעו לתקופה לא פשוטה עמה עליהם להתמודד. המחויבות והאחריות שלנו היא להיות שם עבורם ואני מודה לכל מי שלוקחים חלק בפעילות חשובה זו”.

תגובות