מתכונים לשקשוקה

מתכונים לשקשוקה

שקשוקה היא אחד המאכלים הכי אהובים בישראל. יש שטוענים שיש לשקשוקה מעמד של מאכל לאומי לא פחות מזה של הפלאפל. כיום כאשר המודעות לאורח חיים בריא עולה – מתכונים לשקשוקה הפכו מבוקשים. השקשוקה פשוטה להכנה, טעימה מאוד, בריאה ואינה דורשת רכיבים יקרים. המתכון המסורתי מתבסס על רוטב עגבניות עליו מוסיפים ביצים שמתבשלות בתוך הרוטב (ביצת עין שמתבשלת בתוך רוטב ונשארת רכה ועסיסית). כיום, המתכון המסורתי עבר כמה שדרוגים כך שאפשר למצוא מתכוני שקשוקה שכוללים חצילים, תרד, גרגירי חומוס ושאר חידושים. אוהבי השקשוקה אינה מוותרים על הטעם המתכון המסורתי ובכל זאת נהנים גם מהגרסאות החדשות. 

מנת חובה אצלכם במטבח

גם אם אתם לא יודעים לבשל בכלל – מתכונים לשקשוקה לא יהיו קשים בעבורכם. אתר פודיק מציע לבשלנים מתחילים מנה קלאסית של שקשוקה ביתית טעימה על בסיס רוטב עגבניות. כבשלנים מתחילים הטיפ הטוב ביותר שתוכלו לקבל הוא בחירה בחומרי גלם איכותיים ככל האפשר. אם תבחרו לשקשוקה שלכם בסיס של רוטב עגבניות איטלקי הטעם יהיה טוב יותר בהשוואה לרסק עגבניות פשוט. זה נכון ששקשוקה מבססים על עגבניות טריות אבל רסק עגבניות איכותי יכול בהחלט לשדרג את המנה

מתכונים לשקשוקה מתאימים לארוחת בוקר, ארוחת צהריים צמחונית/טבעונית (בלי הביצים), ארוחת ערב וגם לארוחה מהירה שמכינים בלילה או במהלך טיול שטח. את המנה כולה מכינים בתוך סיר אחד (עדיף סיר שטוח). אתר foodik יודע להציע מנת שקשוקה קלאסית שמתאימה לכל ארוחה. אני אישית לא אוהב שקשוקה חריפה אז אנחנו מוותרים על הפלפל החריף מראש. כולם אצלנו בבית אוהבים מאוד שקשוקה. 

מה מגישים ליד שקשוקה?

אחרי שחשבתי במשך הרבה שנים שחייבים לאכול שקשוקה עם חלה או לחם לבן, הגעתי לבית של חבר וגיליתי שהוא אוכל שקשוקה בתוך פיתה. היום כשאני כבר מודע יותר לחשיבות של התזונה הבריאה אני יודע שהשקשוקה טעימה גם עם לחם חיטה מלאה או לחם כוסמין. אפשר בהחלט להגיש את השקשוקה גם לצד סלט. אם נעשיר את השקשוקה בגרגירי חומוס היא תהיה משביעה מספיק גם ללא תוספת של לחם. 

שקשוקה מיוחדת שאתם חייבים לנסות

אתר פודיק יודע להציע היום מתכונים לשקשוקה על בסיס תרד וגם שקשוקה ירוקה על בסיס שמנת. שני המתכונים פשוטים וטעימים ביותר. אחרי שתטעמו תבינו ששקשוקה היא הרבה יותר מרוטב עגבניות וביצים, שקשוקה זה דרך חיים. היום כשאני כבר מבשל הרבה יותר אני מעז להוסיף לשקשוקה שלי קוביות של גבינה בולגרית, בזיליקום, פטרוזיליה, קוביות סלרי (בשביל הבריאות), גרגירי חומוס, נקניקיות, חצילים, כרוב ועוד. הייתה פעם שהתבקשתי להכין שקשוקה טבעונית ולא ידעתי איך להחליף את הביצים, הוספתי לשקשוקה טחינה והתוצאה הייתה טובה. 

מתכונים פשוטים ומהירים לסטודנטים

זה עתה עזבתם את הבית לדירת שותפים, אימא ואבא כבר לא ממלאים את המקרר באופן קבוע ואתם צריכים למצוא מתכונים לאוכל טעים שאפשר לבשל בקלות בלי להוציא הרבה כסף על מרכיבים יקרים. שקשוקה היא אוכל פשוט של בית שגם רווקים יודעים לבשל. למעשה, שקשוקה נחשבת למנה של גברים. אצלנו בבית במשך שנים אבא שלי היה מלך השקשוקה. אימא היא בשלנית אדירה ותמיד היא הקפידה שלא לפלוש לטריטוריה של אבא ולערער את הבלעדיות שיש לו על השקשוקה. 

סודות לשקשוקה מושלמת

לפני שמתחילים חשוב לזכור שלמרות שמדובר במתכון ביתי פשוט, כדאי בפעמים הראשונות לעקוב אחר המתכון ולהקפיד על כמויות מדויקות. אם תעקבו אחר המתכון לשקשוקה קלאסית באתר פודיק – המנה תצא טעימה וטובה. טיפ נוסף לשקשוקה טובה הוא בחירה בעגבניות איכותיות ובשלות. על העגבניות שלכם להיות אדומות, עסיסיות ורכות מעט. אם יש לכם סבלנות לקלף אותן המנה תהיה טעימה הרבה יותר. במידת האפשר, כדאי לבחור עגבניות שטח על פני עגבניות שגדלו בחממה. בחורף כשאין עגבניות שטח בשלות ועסיסיות בחנויות כדאי להשתמש בעגבניות משומרות מתוצרת איטלקית. 

שימו לב שאתם מבשלים את העגבניות על להבה נמוכה ללא תוספת של מלח (בשלב זה). אם לא תקפידו על להבה נמוכה העגבניות לא יתרככו כמו שצריך. אם נראה שהשקשוקה שלכם נוזלים מדי פתחו את המכסה ובשלו אותה מספר דקות על אש גדולה בהשגחה. להעשרת הטעם תנו עדיפות לשום טרי ועשבי תיבול טריים. הגישו את השקשוקה עם לחם טרי (החרוצים יאפו חלה ביתית) ותיהנו מכל ביס.

תגובות