סיפורן המרגש של עולות חדשות בכפר סבא שציירו תקווה על קיר בעיר

הסיפור מאחורי הציור: העולות החדשות שמציירות תקווה על קיר בעיר. העולות החדשות רינה קרומהולץ וויויאן בלנקפלד החליטו לקשט את אחד הקירות בכפר סבא, כדי להחזיר את התקווה לאנשים. “אנחנו ממש שמחות להיות בארץ ושמחות שקיבלנו את הקיר”

מאת: אירית מרק

אם הלכתם ביומיים האחרונים ברחוב ויצמן בעיר, ודאי הבחנתם בשתי נשים עומדות על סולם צהוב גבוה, ומציירות. על הקיר. למחזה המיוחד הזה אחראים מרכז הצעירים של כפר סבא ואגף קהילה וחברה, שיזמו פרויקט עירוני של קישוט וציור על קירות במרחב העירוני. שתי האומניות שמציירות מבוקר ועד ערב הן רינה קרומהולץ (57) ויויאן בלנקפלד (60), והבן של רינה, ארי רומנו (19), שהצטרף ליצירה הקסומה. 

הכל התחיל כשרינה וויויאן הבחינו בעיתון בציור קיר אחר – סמוך למרכז הצעירים – בו מצוירת דמות אישה על רקע כחול. בן זוגה של ויויאן התקשר למוקד העירוני ושאל עבורן – איך אפשר לעשות להצטרף לפרויקט ולצייר על קיר אחר. משם הדרך למרכז הצעירים הייתה קצרה, כאשר את כל הציוד הנדרש לציור סיפק המרכז והתקבלה הסכמתו של בעל העסק שעל קיר חנותו תוכננה היצירה

“אנחנו אומניות בעלות עסק משותף ששמו ‘וולס סטורי'”, מספרת רינה בהתרגשות, “וגם עולות חדשות שמאוד אוהבות את ישראל. ויויאן, גרה בכפר סבא ועלתה לפני ארבע שנים מברזיל, ואני מתגוררת ברעננה ועליתי לפני שנתיים – הגעתי ממקסיקו”. 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק המובילה של הכפרסבאים – לחצו כאן להצטרפות לכפר סבא שלנו

איך החלטתן לעשות כאן ציור קיר?

“היינו בבית ולא היה לנו מה לעשות. אמרנו שעדיף לצאת מאשר להישאר בפנים, ושאנחנו רוצות לתת משהו חזרה, לעשות משהו לטובת הקהילה. כשראינו את הציור על הקיר הכחול חשבנו לעצמנו – למה לא אנחנו? יצרנו קשר מנהל מרכז הצעירים תומר חלי ועם אנאל סולטן ממרכז הצעירים, וקיבלנו הרבה תמיכה. העירייה גם דאגה לצבעים, ואנחנו מגיעות בהתנדבות. עשינו את הסקיצה של הציור, קיבלנו אישור, והתחלנו לצייר”. 

מה הציור מסמל עבורכן?

“מבחינתנו, הציור זה החיים שלנו, והבסיס לציור הזה היא המילה תקווה. תקווה והכרה. הכרה להיות בסדר עם עצמך, להיות מי שאת או אתה. לקבל את עצמך. אם את רוצה לעמוד על הראש, תעמדי על הראש. אם זה לא מפריע לאף אחד – למה לא? הכל תלוי בך באיך את מסתכלת על העולם, עם איזה משקפיים”.

סיפור העלייה שלך מרגש לא פחות.

“נכון! עלינו לכאן בגלל הבן ארי. ארי הוא בן יחיד. חיכיתי לו 15 שנה. כשהיה בן 14 הוא שמע על תוכנית ‘נעלה’ והחליט לבוא ללמוד בארץ. אז הוא בא לבד ולמד בהדסים, מקום מקסים, והייתה לו קליטה מאוד טובה בתוכנית. בגיל 17 הוא אמר לנו אחרי הלימודים – אני לא מתכנן לחזור למקסיקו… אז אנחנו הגענו לכאן. מכרנו הכל. חנות, בית, עסקים ובאנו. עכשיו ארי מתגייס, עושה לימודים אקדמיים בשביל הצבא”

ארי, כאמור, הוא הצלע השלישית שתורמת ליצירה, כשגם הבן של ויויאן, מרסלו, נרתם למשימה, וצעיר נוסף בשם רועי. רינה מספרת שהתגובות לציור ברחוב מדהימות. “אנשים אומרים שזה יפה, ומשמח אותם”, והלא לשם כך החליטו לצייר אותו. “אנחנו ממש שמחות להיות בארץ ושמחות שקיבלנו את הקיר”, היא מסכמת, “אנחנו מודות לעירייה ולמרכז צעירים, זה עשה לנו מאוד טוב!”.

תגובות