קייקים ורפטינג בצפון – מתי נוכל לחזור לעשות שוב?

קייקים ורפטינג בצפון – מתי נוכל לחזור לעשות שוב?

מגפת הקורונה שינתה ושיבשה משמעותית את החיים של כולנו במהלך השנה האחרונה, ואחד הענפים בהם ההשפעה הייתה רחבה והרסנית במיוחד הוא ענף התיירות. מצד אחד אינספור בעלי עסקים מסוגים שונים בענף התיירות ספגו (ועדיין סופגים) מכה אנושה, מצד שני כולנו איבדנו זמנית את האפשרות לצאת בעצמנו לנופש או חופשה שנתית, אותה אנחנו כל כך צריכים. לפחות בכל הנוגע לחלק מסוגי החופשות, נראה כי אלו יחזרו להיות אפשרות אטרקטיבית וזמינה כבר בעונה הקרובה. חופשה הכוללת פעילויות בלתי נשכחות כמו קיאקים ורפטינג בצפון, למשל, צפויה לחזור להיות אופציה ראלית כבר ממש בקרוב

 

חופשה חלומית בתנאים המתאפשרים גם תחת המגבלות – שייט קייקים וקמפינג בצפון

חלק מסוגי החופשות והנופשים האטרקטיביים והמהנים ביותר שניתן להציע צפויים לחזור להיות אופציה זמינה ונגישה עבור כולנו כבר בקרוב, באביב או בקיץ הקרובים. 

דוגמה מצוינת לכך היא כאמור חופשת קמפינג בצפון, ובפרט פעילויות פופולריות ואטרקטיביות כמו שייט קייקים או רפטינג בנהר הירדן. הסיבה לכך שניתן להניח ברמת וודאות גבוהה יחסית כי סוגי חופשות ופעילויות אלו יחזרו בקרוב להיות רלבנטים, היא כי מדובר בפעילויות הכרוכות בתנאים המתאפשרים גם תחת מגבלות שונות דוגמת מגבלות ריחוק חברתי. על מנת לצאת לקמפינג בחיק הטבע או באתרי קמפינג מסודרים בצפון, כמו גם על מנת לצאת לשייט קיאקים בירדן, איננו חייבים לשהות בחללים סגורים וצפופים יחד עם אנשים רבים נוספים. לא מדובר כאן בבית מלון הומה אדם או בפעילויות הנערכות במתחמים סגורים המצריכים התקהלות. במילים אחרות, גם אם הקורונה עדיין כאן, אין כל מניעה לצאת לשייט רפטינג בירדן או לישון באוהל יחד עם כל המשפחה באתר קמפינג מסודר ומפנק בסמוך לירדן. את כל אלו נתן לעשות גם תחת מגבלות הריחוק החברתי, ובטח שבאביב והקיץ הקרובים בהם צפויות המגפה ומגבלותיה להצטמצם משמעותית, ובתקווה אף להסתיים לחלוטין.

 

להתחיל לתכנן לקראת עונת הטיולים והחופשות הקרובה

חופשות, נופשים וטיולים בארץ, בפרט באזורים מלאי טבע ורחבי ידיים כמו צפון הארץ ואזור נהר הירדן והגליל העליון, צפויים כאמור לחזור להיות אופציה זמינה, בטוחה ואטרקטיבית כבר במהלך החודשים הקרובים. לכן, כל מי שמתגעגע קשות לנופש או טיול משפחתי כמו שרגילים היינו לעשות מדי כמה חודשים, יכול כבר להתחיל ולתכנן את הטיול/חופשה הבאים, בתקווה כבר באביב הקרוב. 

כאמור, תחזיות רבות ושונות מדברות על כך שבעונות החמות הקרובות כבר נוכל לחזור לסוג של שגרה וחיים נורמליים, הכוללים גם חופשות ונופשים משפחתיים, בשלב זה בתוך גבולות הארץ. לאור התפוצה המהירה של החיסון לקורונה והעובדה כי ישראל סגורה ומבודדת יחסית במטרה להתמודד עם התפשטות המגפה, נראה כי יש סיבה לאופטימיות זהירה בנוגע לחודשים הקרובים.

אך גם אם המגפה עדיין לא תעבור לחלוטין, נראה כאמור כי לפחות סוגים מסוימים של חופשות, טיולים ונופשים בכל זאת יהיו זמינים ונגישים מפאת טבעם, דוגמת חופשת קמפינג בצפון או שייט קייאקים בירדן (פרטים בלינק). בקיצור – יש למה לצפות!

תגובות