שדרוג משמעותי למערך הקפה הביתי – מטחנות קפה ביתיות

שדרוג משמעותי למערך הקפה הביתי – מטחנות קפה ביתיות

במהלך השנים האחרונות השתדרג משמעותית מערך הקפה הביתי של הבית הישראלי הממוצע – באינספור מטבחים ביתיים ניתן למצוא כיום מכונות קפה ביתיות מסוגים שונים, כמו גם ברבים מהמשרדים ומקומות העבודה במדינה. בעוד מכונות קפה העושות שימוש בקפסולות הן מהנפוצות והמוכרות ביותר בתחום, בהרבה מאוד בתים ומקומות עבודה ניתן למצוא דווקא מכונות קפה מסוגים אחרים, כאלו אליהן מזינים את אבקת הקפה הטחון. מטחנות קפה ביתיות, גם עבור מי שרגיל להכין את כוס הקפה שלו במקינטה,מציעות שדרוג משמעותי ומומלץ לכל מערך קפה ביתי או של מקום עבודה. מהם יתרונותיהן של מטחנות קפה ביתיות ואילו סוגים עיקריים קיימים בשוק?

קרדיט לתמונה: פוטוליה

 

לטחון במקום כדי לקבל את הקפה הטרי והטעים ביותר – מטחנות קפה 

היתרון המרכזי והמשמעותי ביותר של מטחנת קפה ביתית (כמו גם מטחנות קפה מקצועיות אותן ניתן למצוא בכל בית קפה, בר או מסעדה) הוא כי הן מאפשרות ליצור את הקפה הטרי והמשובח ביותר בנמצא. זאת מכיוון שכאשר פולי הקפה הטריים נשמרים כפולים ונטחנים רק ממש בדקה שלפני שמכינים מהם את כוס הקפה, התוצאה המתקבלת היא הקפה הטרי והטעים ביותר, בעל הארומה העשירה ביותר. כאשר הקפה יושב טחון לאורך זמן, כמו גם כאשר הוא מגיע בתצורה של קפסולה, לא מדובר בקפה הטרי ביותר שניתן לבקש. את זה מקבלים רק מפולים טריים הנשמרים בקפידה ונטחנים באופן נקודתי וייעודי ממש לפני כוס הקפה. אניני הטעם שבין חובבי הקפה המושבעים אף יקפידו לטחון בכל פעם מספיק קפה רק על מנת לייצר את הכוס שהם מעוניינים לשתות עכשיו, ולא מעבר לכך. זו הדרך להבטיח טריות מקסימאלית בכל כוס ששותים.

בנוסף, מטחנת קפה ביתית מאפשרת להוזיל את עלויות הקפה שאנחנו שותים – ניתן לקנות פולים במקום אבקות טחונות, ולהחזיק כמות גדולה יחסית באחסון בבית (שכן הקפה נשמר מצוין במצב המקורי, של פולים, במקום כאבקה שכבר נטחנה במפעל). בכל פעם טוחנים את הכמות הרצויה ומשאירים את השאר באחסון, וכך מתקבלת תצרוכת יעילה ואופטימלית של הקפה, ולכן זו גם האפשרות המשתלמת ביותר מבחינה כספית.

 

מטחנות קפה אוטומטיות ומכלים בגדלים שונים

קיימים סוגים רבים ושונים של מטחנות קפה ביתיות, חלקן ידניות וחלקן אוטומטיות. על מנת לשדרג באמת את מערך הקפה הביתי (או במקום העבודה) מומלץ לבחור במטחנה אוטומטית, אשר טוחנת בצורה אופטימלית בלחיצת כפתור פשוטה.

גם מטחנות אוטומאטיות ניתן למצוא בשלל סוגים ומחירים כיום, וכאן כדאי להתייחס גם לגודל המיכל המכיל את פולי הקפה (כלומר –כמה קפה יכולה המטחנה להכיל ולהחזיק). במקרה של מקום עבודה או בית בו שותים הרבה קפה יחסית, כדאי ללכת על מטחנה עם מיכל גדול יחסית. כך נוכל למלא את מיכל המטחנה פעם אחת והוא יספיק להרבה כוסות קפה, כך שלא ניאלץ להתחיל ולמלא פולים בכל פעם מחדש. במידה ומדובר במכונה ממנה לא שותים יותר מדי אנשים אולי עדיף ללכת דווקא על מטחנה קטנה או בעלת מיכל קטן יחסית, או פשוט לא למלא את המיכל עד הסוף (כאמור, כך נשמור על רמת טריות מקסימאלית של הקפה). 

תגובות