מי הוא ממונה בטיחות ולמה חשוב להעסיק אותו?

מי הוא ממונה בטיחות ולמה חשוב להעסיק אותו?

כל מקום עבודה, מפעל או ארגון מחויבים לשמירה על בריאותם העובדים, דרישה שגם מבוטאת בחוק. ממוני בטיחות נכנסים לתמונה בנקודה הזו בדיוק. על רקע רשימת התפקידים הארוכה של ממונה הבטיחות, והעובדה שהסיוע שלו מיועד למנוע פגיעות בגוף ובנפש, ברור שאסור להתפשר בבחירתו.

CANVA PRO

על החשיבות של ממונה בטיחות, ויתרונות הפנייה לחברה מהשורה הראשונה בתחום, במדריך הנוכחי.

מה עושה ממונה בטיחות?

חשוב להדגיש שממונה בטיחות נדרש, מבחינה חוקית, בכל מקום עבודה, ארגון או מפעל שאוכלוסיית העובדים שלהם עולה על 50. עם זאת על רקע חשיבותו, כדאי לשקול את שירותיו גם במקומות תעסוקה קטנים יותר.

מטרת העל של ממונה הבטיחות היא לצמצם עד למינימום האפשרי את מספר תאונות העבודה, הפגיעות והאירועים הסביבתיים במקום העסק, לשפר את הבטיחות של סביבת העבודה ולאפשר לעסק להתנהל ללא דופי מהבחינה הזו.

התפקידים המרכזיים של ממונה הבטיחות מבוטאים היטב בתקנות ארגון הפיקוח על העבודה, כאשר בין היתר מדובר כאן בתפקידים דוגמת:

  •   הכנה של תוכנית הדרכת בטיחות שנתית לעובדים ודאגה ליישומה
  •   וידוא קיימות של התקני בטיחות הולמים במקום העבודה
  •   איתור מפגעי בטיחות וגיהות, תוך הודעה למעסיק על כל מפגע שכזה
  •   דאגה לקידום התקנים נאותים של בטיחות וגיהות במקום העבודה
  •   עריכת תחקיר לאחר תאונות עבודה, לבירור נסיבות התאונה והגורמים לה, לצרכי הפקת לקחים, הצעת פתרונות למניעת הישנות של הבעיה ועוד
  •   ריכוז המידע הנוגע לתאונות עבודה ולמחלות מקצוע שהתרחשו במקום העבודה
  •   וידוא סימון תהליכי עבודה, ציוד וחומרים מסוכנים, כולל התקנת שילוט בנוסע
  •   תיאום בדיקות תעסוקה סביבתיות על ידי מעבדות ואנשי מקצוע

למה כדאי להעסיק ממוני בטיחות?

להעסקה של ממוני בטיחות יש רשימה ארוכה של יתרונות. ממונה הבטיחות עשוי לצמצם באופן משמעותי את עלויות הארגון, ולו מכיוון שהוא מקטין את הסבירות לתאונות ולאירועים סביבתיים. הממונה תורם בהמשך לכך לצמצום הפוטנציאל לתהליכים פליליים הנפתחים נגד מקום התעסוקה.

באפשרות ממונה הבטיחות ניתן לשפר את תדמית הארגון מול הרשויות, האוכלוסייה והעובדים כאחד. מכיוון שיש תנאים מוגדרים בהם חלה חובה בהעסקת ממוני בטיחות על פי חוק, הרי שמדובר בבחירה מובנת מאליה שתבטא עמידה בתקנות ובחוקים של מדינת ישראל, תוך מניעת עונשים וקנסות על ידי מוסדות המדינה הרשמיים.

עם ממוני בטיחות אין אפשרות להתפשר

על רקע רשימת התפקידים הארוכה של ממונה בטיחות, ברור מדוע חייבים לבצע את הבחירה שלו – או למעשה, החברה שמעמידה צוות של ממוני בטיחות – במלוא תשומת הלב. מזה שנים שחברת מזוי בוטון – בטיחות ואיכות הסביבה מחוללת שינויים משמעותיים בתחומי הבטיחות והגהות בעבודה, באינספור מקומות תעסוקה מכל הסוגים וסדרי הגודל.

צוות החברה כולל ממוני בטיחות מהשורה הראשונה המועסקים במשרד מלאה ומספקים שירותי בכל רחבי מדינת ישראל. החברה ידועה ברמה המקצועית הגבוהה של אנשיה ובאיכות השירות הבלתי מתפשרת.

אתם מוזמנים לפנות למוזי בוטון – בטיחות ואיכות הסביבה בע”מ, לקבל ייעוץ נקודתי ולבנות יחד תוכנית בטיחות מלאה.

תגובות