כל מה שאתם חייבים לדעת על עורך דין פינוי בינוי

כל מה שאתם חייבים לדעת על עורך דין פינוי בינוי

 

זה כבר לא חדש, מיעוט קרקעות במדינת ישראל עוררה את המדינה להרים את הכפפה ולעשות את הדברים קצת אחרת. מהעשור השני לקיומה ועד היום מדינת ישראל עמלה במציאת פתרונות טובים במטרה אחת – ניצול קרקעות בדרך הטובה ביותר והתשובה לכך? הליך של התחדשות עירוני שבראשו עומד עו”ד פינוי בינוי מקצועי.

במטרה לקחת את הפרויקט צעד אחד קדימה מסתמן שאתם חייבים לענות לכל הכללים ובו זמנית לתת לעורך דין עם ידע בתחום להניע את הדברים מתחילתם ועד סופם על פי חוק. צריכים עורך דין לענייני פינוי בינוי? הנה כמה תשובות לשאלות שחשוב לקבל עליהן מענה הרבה לפני שאתם נכנסים לתהליך ההתחדשות הזה.

עורך דין פינוי בינוי – לעשות את זה נכון יעיל ומהיר 

 

יש לא מעט סיבות בגינן תחויבו בליווי עורך דין פינוי בינוי, זה יכול להיות דייר סרבן אבל יכול להסתיים גם בהתנהלות כושלת עם ענייני המיסוי והתוצאה? הסתבכות וקנסות שניתן וצריך למנוע אותן באמצעות ייצוג מקדים. 

האם אפשר לקבל הקלות במס שבח נוכח הליך פינוי בינוי? האם מס השבח וכלליו חלים גם על הדייר בדירה החדשה? איזה מיסוי חל על הדיירים בנוסף? במסגרת פינוי בינוי תוכלו לקבל פטור מיוחד וזה לא יהיה קשור לדירה אחת או לדירה עשירית שלכם. 

כל עוד הדירה היא הדירה היחידה והיא נמצאת באזור פינוי בינוי, לא קיבלתם שום מתנה בשנתיים האחרונות והדירה שימשה למגורים אתם אמורים לקבל פטור ממס שבח. בגדול, חשוב ביותר שלא לחתום על שום מסמך מבלי שיהיה מעורב בכך עורך דין פינוי בינוי במטרה שיוודא עבורכם כי אכן זוכיתם מתשלום מס שבח. 

מה עושים כשאחד הדיירים בבניין מסרב לתמ”א 38?

 

אחת מהסיבות שיחייבו קיום הליך פינוי בינוי בצמידות לעורך דין מיומן בתחום זה קשור בין היתר גם לשכן הסרבן. שכן סרבן ברוב המקרים יטען כי דירתו הנוכחית שווה בהרבה מהפרויקט העומד להתרחש וכך יעצור את כל התהליך ויגרום לא מעט עוגמת נפש לשאר הדיירים השואפים לאיכות חיים בזכות הפרויקט. 

מה עושים במצב כזה? מייצג נכון שתבחרו לא רק שיתאפשר לכם לקצר את התהליך אלא גם יקצר עבורכם את התהליך בדרך החוקית וללא סירובים מיותרים שניתן למנוע מראש. הליך פינוי בינוי מביא עמו לא מעט תרחישים חלקם פשוטים אבל חלקם מורכבים ביותר ומצריכים את הייצוג המתאים במטרה להשלים את הפרויקט על הצד הטוב ביותר. 

בסיכומו של דבר אם מעולם לא נגעתם בתחומי המיסוי, אין לכם ידע בזכויותיכם בחוק ובו זמנית אין לכם את האנרגיות להתעסק עם סירובו של השכן הסרבן אזי כל מה שאתם צריכים זה עורך דין פינוי בינוי אחד שיקצר את התהליכים ויהפוך את המעבר שלכם לקל ונכון בתוך התהליך. 

תגובות