מה זה אישור עקרוני למשכנתא?

מה זה אישור עקרוני למשכנתא?

הגעתם לשלב בו אתם מחליטים לקנות דירה, אפילו התחלתם להסתכל על כמה דירות או שאפילו מצאתם את האחת המתאימה לצרכים שלכם בדיוק. אבל רגע, איך נשלם את זה? לפני שרוכשים דירה, חותמים על חוזה ומתחייבים לסכום כסף כה רב, צריך לבדוק שהבנק למשכנתאות יאשר לכם לקבל משכנתא. השלב הראשוני שעליכם לעשות הוא לבקש אישור עקרוני מהבנק למשכנתאות. 

מומלץ לבקש אישור עקרוני למשכנתא מכמה בנקים שונים על מנת להשוות בין האפשרויות העומדות בפניכם ובהזדמנות זו גם לברר אילו ריביות ומה גובה ההחזר שתצטרכו לשלם בכל חודש. היום האפשרויות הפרוסות לפניכם רבות יותר מבעבר, ניתן לקבל משכנתא מכל בנק גם אם אין לכם חשבון פעיל בבנק ממנו אתם לוקחים את המשכנתא וגם אתם יכולים לפנות לחברות מימון חוץ בנקאיות כמו חברות ביטוח המציעות הלוואות ומשכנתאות לציבור הרחב. 

שתי דרכים עיקריות לקבלת אישור עקרוני

  • פנייה למוקד שירות ישיר – לכל הבנקים הגדולים בישראל ישנו שירות מוקד שכזה. אתם מעניקים להם את המידע על העסקה, מה גובה המשכנתא שאתם מבקשים ומעבירים מסמכים שונים לבנק על מנת שהם יבדקו את יכולתכם להחזיר את המשכנתא. במרבית המקרים האישור העקרוני מתקבל תוך מספר שעות בלבד ולפעמים ביום שלמחרת. הבנקים לא מתחייבים לאשר את מתן המשכנתא כלל וישנם מצבים בהם הם יאשרו אותה חלקית. 
  • פנייה לסניף משכנתאות – במידה ואתם מעדיפים להיפגש עם נציג פנים מול פנים, תוכלו לתאם פגישה עם יועץ משכנתאות באחד מסניפי הבנקים. גם כאן עליכם לסור לידיו את כל המסמכים ולפרט על העסקה שאתם מעוניינים לבצע ואז להמתין להחלטה הסופית. 

המסמכים שאותם אתם נדרשים להציג בפני הבנקים הם: תדפיסי חשבונות בנק, תלושי משכורת, וכדו’. ככל שתציגו לבנק מסמכים שמוכיחים כי יש באפשרותכם להחזיר את גובה המשכנתא כך סיכוייכם לקבל את האישור העקרוני למשכנתא טוב יותר. חשוב לציין כי האישור העקרוני לא מחייב לחלוטין את הבנק לאשר לכם סופית את המשכנתא והוא מותנה בכך שכל הפרטים שמסרתם לבנק נכונים. אם יתגלו בהמשך פרטים נוספים שעלולים להשפיע לרעתכם לקבלת המשכנתא הבנק יכול לסרב לכם. 

האם אישור עקרוני הוא מחייב? 

יש שני צדדים למטבע ונתייחס לשניהם: 

מצד הבנק – במידה וכל הפרטים שמסרתם לבנק הינם נכונים ולא יתגלו פרטים שעלולים להשפיע על מתן המשכנתא, הבנק מחוייב לאישור העקרוני ל 24 ימים בלבד. באישור העקרוני אתם מקבלים תמהיל המפרט על גובה המשכנתא והריביות המתלוות אליה. חשוב שתדעו כי הנתונים אינם מדויקים וישנו סיכוי לסטייה מהמספרים המוצגים, על כל פנים במרבית המקרים הסטייה אינה גדולה במיוחד. 

מצדכם – האישור העקרוני אינו מחייב אתכם כלל ולכן מומלץ לקחת אישורים עקרוניים למשכנתאות מבנקים שונים ולעשות השוואה על מנת שתבחרו במשכנתא המשתלמת ביותר עבורכם. 

רכישת דירה זה תהליך ארוך ויקר במיוחד, אישור עקרוני למשכנתא הוא שלב ראשוני ביותר מבין השלבים הרבים שעליכם לעבור בדרך. מומלץ להיעזר ביועץ למשכנתאות עוד בשלבים הראשונים על מנת שתכלו ללכת בדרך בטוחה ויציבה לקראת דירתכם הדשה. אנחנו מזמינים אתכם ליצור אתנו קשר או להשאיר פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם עם כל הפרטים.

תגובות