מכת פריצות לדירות בשכונות הירוקות בכפר סבא: 5 דירות נפרצו אתמול
עליה בהתפרצויות לדירות בשכונות הירוקות בכפר סבא. רק אתמול נפרצו 5 דירות לפנות בוקר, כאשר הפורצים לוקחים מכל הבא ליד.
דובר המשטרה במרחב שרון אישר כי אכן נפצו 5 דירות אמש “במסגרת המאבק התמשך בעבירות הרכוש, המשטרה פועלת כל העת נגד פורצים ועברייני רכוש באשר הם. בשנה החולפת עצרה המשטרה אלפי פורצים ועברייני רכוש ברחבי הארץ ובתום חקירות הוגשו נגדם כתבי אישום רבים. רק לאחרונה הצליחה המשטרה לעצור באזור חוליות של עברייני רכוש ואנו פועלים למצות עמם את הדין בימים אלו. נמשיך להיאבק בפורצים ובעברייני הרכוש באשר הם”.

דורון בלדינגר מפקד סיירת השכונות המערביות “אתמול ארעו מספר אירועי פריצה לדירות בשכונה, כולן בקומה הראשונה של הבניין. דפוס הפעולה היה זהה בהן ולכן ככל הנראה מדובר באותה חוליה. נכנסו לקומות הראשונות דרך המרפסת ולקחו מהסלון כל מה שבא ליד. החל ממחשבים ניידים, תיקים, מפתחות רכב וכדומה. אנו קוראים לתושבים נוספים להצטרף לסיירת הביטחון המערבית. כך נוכל להוציא אל הפועל יותר משמרות, נגביר את ההרתעה ונשיג הפחתה באירועי הפריצות. הרעיון המרכזי: “לשלוח” את הגנבים לעבוד במקום אחר…”.

דורון בלדינגר מפקד סיירת השכונות המערביות קורא לתושבים להצטרף לסיירות המפטרלות בשכונות המערביות בכפר סבא “בתקופה האחרונה, אנו עדים להתגברות התופעה של פריצות ב”שיטת המצליח” באזורנו. במה הדברים אמורים? מדובר על התפרצויות לבתים (בניינים), במיוחד בסביבת הבנייה הרוויה והמגדלים הכוללים עשרות משפחות. כשבכל קומה ישנו לובי הכולל 3-4 דלתות שניתן לפרוץ דיי בקלות. זאת במיוחד במהלך שעות היום ואף בשעות אחה”צ והערב המוקדמות, עת שכנים רבים עסוקים עם ילדיהם ונמצאים במצב של הסחות דעת, אם בגלל ההתארגנות לארוחות הערב או המקלחות. בשעות אלה ממש, יגיע הפורץ ש”בשיטת המצליח” יעבור דלת, דלת וינסה להיכנס לדירתכם. בשיטה זו, חלק מהדלתות גם יפתחו (שהרי הן סגורות אך לא נעולות. התירוצים רבים הם: כי בדיוק הילד עלה מגן השעשועים, או שהשארתם את הדלת פתוחה כי הוא מתכוון לעלות… או שבדיוק נכנסתם ועליתם לדירה מהגינה הציבורית, אך עקב הסחת דעת כזו או אחרת הדלת נותרה לא נעולה… ולא חסרות עוד דוגמאות). ואז… ב”שיטת המצליח” כל דלת שתיפתח, ה”פורץ” ייקח מיד את מה שקרוב ובא לידו, כמו הטלפונים הניידים שלכם (שהשארתם על השולחן בפינת האוכל), המפתחות של הרכב (עם השלט לחניון, שישמש במערכה הבאה), מפתחות של הבית אולי (שיכלו לשמש לפריצה שקטה בשעה מאוחרת יותר), את הארנק, את התיק של האישה (זה שתלוי על משענת הכיסא בפינת האוכל), או התיק של העבודה, המחשב נייד, הטאבלט… כך, מכל הבא ליד ומושאר ללא השגחה, ממש על שולחן פינת האוכל בכניסה לדירה. וכל זאת מתרחש בזמן שדיריי הבית מצויים במטבח, בחדר האמבטיה וכדומה, עסוקים בהסחת דעת בענייני היום והתארגנויות המשפחה לעוד לילה רגוע ושקט”.

תושבים המעוניינים להצטרף לסיירת מוזמנים למלא הפרטים כאן

דורון בלדינגר
מאת: אירית מרק

תגובות