שבעת ראשי רשויות השרון יצאו במאמץ משותף לניקיון החופים שזוהמו בעשרות טונות של זפת

בשבוע הבא יחתמו ראשי הרשויות על אמנת האקלים הבין-לאומי, כחלק מוועידת האקלים של אזור השרון: צבי ים פצועים, גורת לווייתן שנסחפה אל החוף ומתה, ועשרות טונות של זפת אותרו בסוף השבוע האחרון בחופי ישראל, וגרמו לנזק אקולוגי עצום לחופים ולבעלי החיים הימיים. מקור הזיהום עדיין לא ברור, וצו איסור פרסום הוטל על חקירת האירוע.

ראש העיר רפי סער וראשי רשויות השרון יצאו יחד היום (שלישי 23.02), כדי לסייע למאות המתנדבים ולנקות את החופים, ולנסות להציל, ולו במעט את הנזק האקולוגי שנגרם. ראשי הרשויות – כפר סבא, הרצליה, רעננה, הוד השרון, חוף השרון, דרום השרון וכוכב יאיר-צור יגאל – שמעו סקירה על הנזקים הכבדים שנגרמו, סייעו בניקיון חוף אכדיה וסיכמו להמשיך ולשתף פעולה, הן בנושא זה והן בנושאים נוספים הקשורים להגנת הסביבה

בנוסף, פקדו את רצועת החוף בימים האחרונים גם סגן ראש העיר עילאי הרסגור-הנדין וחבר המועצה מאיר מנדלוביץ’, צוותי מתנדבים ומאות צעירים מכפר סבא, שנענו לקריאתו של ראש העיר רפי סער להתגייס למאמץ הלאומי לניקיון החופים והקטנת הנזק האקולוגי העצום שנגרם – מהגדולים שידעה ישראל.

ראש העיר, רפי סער: “המראות הקשים שראינו בחופי ישראל מהווים צלצול השכמה לכולנו, לשמירה על הסביבה בה אנו חיים ומגדלים את ילדינו. מצב החירום האקולוגי שהוכרז בעקבות זיהום הזפת הקשה, לא הותיר איש מאיתנו אדיש וכפר סבא מיהרה להתגייס ולסייע, באמצעות צעירים ומתנדבים רבים מהעיר. אני מודה לכל מי שנתן מזמנו לטובת הצלת בעלי החיים והמערכת האקולוגית בחופי בהם אנו מבלים ונהנים. עיריית כפר סבא, המובילה את תחום הקיימות והגנה על הסביבה, תמשיך ותפעל בנחרצות בנושא – למען העתיד של על אחד ואחת מאיתנו”.

הזפת, שמקורה בנפט, שהתפשטה בחופי ישראל היא סימן נוסף לנוכחות משבר האקלים שפוקד אותנו בעולם ורק מחמיר. רשויות השרון נערכות למשבר זה הן בהתמודדות עם סופות חורף וגלי חום בקיץ, והן בניסיון לצמצם את השימוש בדלקים מזהמים, כגון הנפט שהגיע לחופי ארצנו. בהובלת היחידה האזורית לאיכות הסביבה בשרון, הקימו הרשויות בשרון פורום אזורי ראשון בארץ להיערכות עם משבר האקלים. הפורום פועל בשישה נושאים מרכזיים: אנרגיות מתחדשות, חוסן קהילתי, ניהול נגר ושטחים פתוחים, קירור העיר והמרחב הציבורי, חינוך אקלימי והערכות חירום.
מבצע הניקיון של החופים כלל בין היתר קילומטרים רבים בהם נאספו פיסות זפת רבות, והוביל לחופים נקיים יותר

סגן ראש עיריית כפר סבא ומחזיק תיק הקיימות עילאי הרסגור הנדין: “האסון האקולוגי מולו אנחנו מתמודדים ממחיש עד כמה עלינו לשמור על משאבי הטבע שלנו ומול מה נעמוד אם לא נעשה את הכל על מנת למנוע את האסונות הבאים. עיריית כפר סבא שמה לה למטרה להיות מובילת נושא הקיימות בישראל ואנו מקדישים לכך משאבים רבים. אם לא נשכיל לחסוך באנרגיה, לצרוך פחות, לטפל נכון באשפה שלנו, לשמור על מגוון המינים בטבע שסביבנו ובעיקר לחנך לאורח חיים מקיים – נשאיר אחרינו עולם שיהיה קשה לחיות בו. אך אפשר גם אחרת, ורוח ההתנדבות מול האסון הזה מעוררת השראה. השינוי כבר כאן. ביחד נעשה זאת”

בשבוע הבא, יחתמו כל ראשי הרשויות בשרון על אמנת האקלים הבין-לאומית, כחלק מפורום באזורי שהוקם ויקחו חלק בוועידת האקלים האזורית, שתתקיים בין התאריכים 03-04.03.2021 – ועידה שתעסוק בהיערכות הרשויות למשבר האקלים במגוון תחומים, ותכלול במגוון הרצאות, אירועים, שיתוף ציבור וסיורים, כמו גם הרצאה על הים והאסון האקולוגי הפוקד אותנו.

תגובות